Za generacije koje su odrastale čekajući premijere glazbenih spotova, pratili countdown liste i upijali sve trendove koje je MTV nudio, 31. prosinca 2025. označit će kraj jedne ere. Entertainment gigant Paramount Global objavio je da će nakon 44 godine kontinuiranog emitiranja prestati s radom pet kanala: MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live.
Prvo će prestati emitirati u UK-u i Irskoj, a zatim u Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, Poljskoj, Mađarskoj, Australiji i Brazilu.
Who killed the MTV star?
Odluka dolazi u okviru agresivnih mjera štednje dok se Paramount Global spaja sa Skydance Media, ali također odražava dugogodišnje promjene u načinu konzumiranja glazbe i medija. Publika se sve više okreće digitalnim platformama i društvenim mrežama, a tradicionalni glazbeni TV kanali više ne mogu konkurirati personaliziranim iskustvima koja nude streaming servisi.
MTV je od svog početka 1981. u SAD-u oblikovao pop kulturu. Prvi video koji je emitiran bio je simbolično Video Killed The Radio Star od The Buggles. Od tada su uslijedili kultni trenuci: premijera Michaela Jacksona s videom za Thriller, David Bowie koji je na MTV News promovirao crne umjetnike, reality show The Real World, Nirvana koja je grunge dovela u mainstream sa Smells Like Teen Spirit, pa sve do legendarnih modnih i glazbenih sukoba poput Courtney Love vs. Madonna.
Podsjetimo, MTV je u Europi počeo emitirati 1987. godine, a emisije poput MTV Unplugged postale su institucije. Kanali su u svom vrhuncum transformirali glazbene spotove u umjetnička djela, lansirali karijere, promovirali modne trendove i definirali kulturu mladih.
Kraj jedne ere, početak druge
S dolaskom društvenih mreža i on-demand streaming servisa tijekom 2010-ih, tradicionalna glazbena televizija izgubila je svoju relevantnost.
Iako MTV prestaje s emitiranjem svojih glazbenih kanala krajem 2025. godine, MTV brand će i dalje živjeti kroz digitalne platforme i velike događaje, uključujući MTV Video Music Awards (VMAs) i MTV Europe Music Awards (EMAs). To znači da same televizijske emisije nestaju, ali nagrade i događaji nastavljaju postojati, vjerojatno s fokusom na streaming, online prijenose i digitalne kanale, kako bi se prilagodili novim načinima konzumiranja medija.
Kraj MTV-a na televizijskim ekranima nije samo poslovna odluka. To je i znak promjene vremena, ali i trenutak za razmišljanje o tome kako danas konzumiramo glazbu i što znači zajedničko iskustvo u digitalnoj eri.
Foto: Unsplash, Pexels