Pogledali smo El Conde, najbizarniji film godine. Poznati diktator prikazan je kao vampir

Novi film na Netflixu o kojem se puno priča je El Conde, čileanskog redatelja Pabla Larraína poznatog po režiranju filma Spencer, biografije o Princezi Diani. Ovaj put, Larraín se odlučio da će protagonist njegovog filma biti zloglasni čileanski diktator Augusto Pinochet. Ali El Conde nije biografska priča. U nastavku članka slijede spoileri za film.

el conde

Crna komedija

U filmu El Conde pratimo Pinocheta koji je ni manje ni više, nego vampir koji nakon 250 godina života odluči da želi umrijeti. Kako bi to postigao, mora prestati piti krv. U filmu vidimo kako je Pinochet preživio Francusku revoluciju, otišao u Čile i postao diktator. Sada, želi umrijeti i poziva svoju suprugu Luciu i četvero djece kako bi rasporedio imovinu. U tome bi mu trebala pomoći Carmencita, redovkinja koja se pretvara da je knjigovođa, ali zapravo želi izvršiti egzorcizam nad Pinochetom kako bi ga riješila demona. Cijela Pinochetova obitelj je svjesna toga da je on vampir te ne žele da umre. Zato pokušavaju sve kako bi ga nagovorili da ponovno pije krv. Bitna osoba u filmu je zapravo Carmencita koja ima skriven motiv. Nije došla radi egzorcizma. Kroz film saznamo da želi ubiti Pinocheta.

el conde
el conde

Satirični prikaz diktatora

Pinochet se sve više približava Carmenciti, zaljubljuje se u nju i sada želi vratiti svoju snagu. Vrati se u lov na ljudsku krv, a žrtve su mu uvijek obični radnici i starice koje se ne mogu obraniti. To je možda i simbolika toga da fašističke ideologije zažive i nakon što fašist umre. Pri kraju filma, Carmencita pokuša ubiti Pinocheta, ali on je pretvori u vampira. Jedna od najzanimljivijih i vjerojatno najduhovitijih scena dođe kada se napokon otkrije tko je žena britanskog naglaska koja cijelo vrijeme prepričava film. U prostoriju ulazi Margaret Thatcher, bivša britanska premijerka koja nam onda otkriva kako je ona isto vampir i Pinochetova majka. Prije 250 godina, bila je obična radnica u Francuskoj kada je zatrudnjela s Pinochetom. Ostavila ga je u sirotištu i otišla u Veliku Britaniju te postala Iron Lady. Poznato je kako je Thatcher podržavala Pinochetovu vladu, stoga se odluka da je se uključi u film može smatrati kao satirički prikaz njihovog bliskog odnosa.

el conde

Je li El Conde vrijedan hypea?

El Conde nije prvi film koji je nekog nemilosrdnog i kontroverznog diktatora prikazao u svijetlu humora. Sjetimo se filmova The Death of Stalin i Jojo Rabbit, oba filma crne komedije koje obuhvaćaju Staljina i Hitlera. Film je vjerojatno najbizarniji kojeg smo pogledali ove godine. Na trenutke je radnja dosta nejasna, ali poruka filma nije. El Conde se može shvatiti kao nekakva priča upozorenja da se fašizam može obnoviti i u moderno vrijeme te da se prakse po kojima je Augusto Pinochet poznat uvijek mogu ponoviti. Ne živimo u potpuno liberalnom svijetu i povijest nam to i pokazuje. Sve se može preokrenuti u tren oka. Sve to možemo vidjeti u zadnjoj sceni filma u kojoj se Pinochet doslovno pretvori u dijete koju Thatcher pošalje u školu kako bi uništio ljevičare.

el conde

Film je definitivno onaj kojeg ćete morati secirati i vraćati unazad kako bi se shvatio. Bez sumnje, jedan od čudnijih filmova, preporučujemo da El Condeu ipak date priliku i sami procijenite je li vrijedan hypea.