Film Babylon utjelovljuje lude 20-te, no vrijedi li ga pogledati?

Film Babylon utjelovljuje lude 20-te, no
vrijedi li ga pogledati?

Damiena Chazellea mnogi od nas po prvi puta upoznali su 2016. godine kada je na velika platna došao La La Land. Uspjeh ovog filma iskazan je u činjenici da je La La Land te godine osvojio čak šest Oscar nagrada, a sam Damien je ujedno postao i najmlađi dobitnik u kategoriji naboljeg redatelja. Nakon uspješnice La La Landa stigao je najnoviji hit naziva Babylon. Na naša platna došao je početkom godine, a može li ovaj film nadmašiti uspjeh La La Landa, donosimo u nastavku.

Garantira li uspjeh impresivna glumačka postava?

Naime, već od samog izlaska trailera bilo je jasno da se radi eklektičanom i uzbudljivom filmu koji prati revolucionarne dane mladog Hollywooda. Kako bi ispričao svoju priču, Chazelle je vratio sat unatrag na godine neposredno prije nego što je Hollywood revolucionarizirao industriju uvođenjem zvučnih filmova. U osnovnim crtama, on opisuje ovo razdoblje kao period neobuzdane osobne slobode. Vrijeme u kojem su se glumci, redatelji, producenti i filmski kritičari žestoko zabavljali, uživajući u raznim alkoholnim pićima i drugim opojnim sredstvima uz spoj neponovljive jazz glazbe koja je bila prisutna na svakoj zabavi. No, iako je upravo to razdoblje obilježila zabava, glumci, producenti i mnogi drugi nakon ludih noći zabave idućeg jutra posrnuli bi na žarko kalifornijsko sunce za još jedan dan snimanja filma. Film im je u njihovim očima magija i taj osjećaj ništa ne može nadmašiti.

Era Hollywooda koja glumce čini ispraznima

I dok je naizgled ovo era koju su obilježile neponovljive zabave, Babylon ipak prodire u dublje sfere od raskalašenih zabava. Rasna nejednakost, homofobija i ovisnost samo su neki od problema s kojima se suočavaju likovi Babylona. Ono što zapravo veže likove je činjenica da su svi beskrajno zaljubljeni u proces nastajanja filma (ili barem tako kažu). Čini se da Jack, Nellie i Manuel vole snimati filmove, ili barem vole povlastice koje im oni donose no njihovi životi izvan same magije nastanka filma poprilično su isprazni. Možemo reći kako je zapravo ta ispraznost presudila brojnim likovima ovog filma. Bez da vam otkrijemo previše radnje, reći ćemo vam kako je ovo zaista zabavan film, no opisuju ga i brojne gnusne scene.

Uz Damiana Chazellea najveći doprinos ovom filmu ima Justin Hurwitz čije skladbe ovaj film povezuju u jednu koherentnu cjelinu. Damien i Justin prijašnje su surađivali na filmu La La Land gdje je Justin dobio Oscar nagradu za najboljeg skladatelja. Možemo reći kako je glazba jedan od najboljih dijelova samog filma i zbilja ga diže na višu razinu.

Stoga, ako ste veliki filmoljubac Babylon je film koji svakako trebate pogledati. Očarat će vas scenografija, glazba i gluma. No, ako niste fan eklektičane radnje ovo je film kojega možete preskočiti.