

Iako je na našem području logomanija još uvijek itekako prisutna (pogotovo ako pričamo o muškom stilu), nova era muške mode sve više naginje tihom luksuzu. On već neko vrijeme dominira modnim pistama, Tjednima mode i Instagram feedovima. I dok neki brendovi (Louis Vuitton, Gucci) nikada neće biti na strani tihog luksuza, koliko god se mi borili – njegovoj eri se ne nazire kraj. Stoga, idemo vidjeti kako taj famozni tihi luksuz nose muškarci “vani”, a u slučaju simpatije – već imate inspiraciju.
Nedostupno, skupo, ali itekako poželjno
Nositi prepoznatljiv komad značilo je jasno komunicirati uspjeh, moć i pripadnost određenom lifestyleu. Logo je bio vizualna potvrda identiteta i često lakši put do validacije. No, kao što to obično biva, kada trend postane masovan, on gubi ekskluzivnost. Upravo zato su luksuzni brendovi poput Loro Piane, Bottege Venete i The Rowa posljednjih sezona u prevlasti. Čisti krojevi i nenametljivi logo su postali rezervirani samo za one koji poznaju modu. Etiketa i logo padaju u drugi plan, a u prvi plan se vraćaju kvaliteta materijala, precizan kroj i bezvremenski dizajn. Dok cijena ostaje ista (u nekim slučajevima čak i viša), dostupnost postaje sve teža. Ali to je ionako slučaj sa svim luksuznim modnim kućama.



Nedavno smo pisali o tome da je Bottega Veneta lansirala kravate i rukavice koje zagovaraju upravo ono što smo spomenuli ranije. Etikete nema, a samo znalci, prema njihovom Intrecciato vezu, mogu prepoznati o kojem se brendu radi. Uz ove razvikane brendove, pravi tihi luksuz komuniciraju i Brunello Cucinelli, Zegna i Berluti. Od high street brendova, sve više muškaraca kupuje u COS-u, Massimo Duttiju i Arketu.


Umjesto monograma, fokus je na materijalima visoke kvalitete (za jesensko i zimsko razdoblje to su kašmir i vuna), komadima bez vidljivih detalja (ti isti komadi nikada nisu preuski), minimalističkom kožnom remenu bez ogromnih kopči, odijelima krojenim po mjeri ili barem prilagođenima figuri. Poželjne boje su smeđa, senf žuta, maslinasto zelena, crna i bijela. Prema posljednjim trendovima, i ružičasta bi mogla dobiti svojih pet minuta, a brendovi sigurno već sada imaju razrađene kolekcije s notama ove (nadamo se) nove it boje.

Moć se sada mjeri time tko zna prepoznati nevidljivi luksuz
Vintage komadima sve više raste popularnost i potražnja. Ljudi su ih prepoznali kao kvalitetne i dugotrajne pieceve koji će obogatiti njihovu garderobu, ali i kao investiciju. Tihi luksuz i vintage komadi idu “ruku pod ruku”. Ulaganje u klasike jedna je od prepoznatljivih stavki kada pričamo o tihom luksuzu. No treba biti realan: Ovo nije oslobođenje od statusnog simbola, nego njegova evolucija. Ako je logo bio “glasna” potvrda moći, sada se moć mjeri time tko zna prepoznati nevidljiv luksuz. Drugim riječima – i dalje se radi o ekskluzivnosti, samo diskretnijoj.
Foto: COS, Launchmetrics, Profimedia, Massimo Dutti, Instagram (@rigityroach, @johanneshuebl)