Journal Man: Zdrave navike kojima ćete ojačati imunitet

Zbog globalne zabrinutosti oko širenja koronavirusa sve više ljudi pokušava saznati koje su metode i namirnice ključne u jačanju imuniteta. Nažalost ne postoji čarobna pilula koja će vam odjednom ojačati imunitet i učiniti vas otpornima na bolesti, ali zato postoje određene zdrave navike koje biste trebali usvojiti kako bi vaš imunološki sustav bio snažan tijekom cijele godine.

Izbjegavajte neumjerenu konzumaciju alkohola

Brojna istraživanja pokazala su da su ljudi koji prekomjerno konzumiraju alkohol podložniji respiratornim bolestima i upali pluća te se sporije oporavljaju od infekcija. Neumjerena konzumacija alkohola može oštetiti pluća i oslabiti imunološki sustav sluznice koji je neophodan tijelu u prepoznavanju i borbi protiv infekcija.

muškarac sa zelenim smoothiem

Smanjite stres

Uz trenutnu zabrinutost zbog koronavirusa i potencijalne ekonomske krize koja bi njime mogla biti izazvana, zasigurno je teško izbjeći stres. Međutim trebali bi ga smanjiti što je više moguće jer on može dovesti do suzbijanja imuniteta. Isprobajte neku od metoda za kontrolu stresa poput meditacije i kontroliranog disanja ili pogledajte neki feel good film da vam misli barem na neko vrijeme odlutaju.

Poboljšajte kvalitetu sna

I manjak sna može umanjiti sposobnost vašeg imunološkog sustava da se bori protiv virusa. Zbog toga bi bilo dobro da tijekom večeri spavate 6 do 8 sati te se koliko-toliko pridržavate rasporeda buđenja i spavanja.  Izbjegavajte gledanje u ekrane i vježbanje neposredno prije spavanja, a pripazite i na to što i kada jedete navečer.

muškarac spava uz rijeku

Prestanite pušiti

Svi znamo da je pušenje iznimno loše za zdravlje pa ako niste dosad, sada je konačno došlo vrijeme da prestanete pušiti. Duhanski proizvodi sadrže visoke koncentracije katrana i nikotina koji suzbijaju ispravno djelovanje imunološkog sustava. Osim toga, dok pušite ustima i nosu približavate ruke koje vjerojatno niste netom prije oprali te tako povećavate rizik od infekcije.

Pripazite na uravnoteženu prehranu

Zdrava prehrana možda je i najvažnija za održavanje jakog imunološkog sustava. Međutim nijedna namirnica ili prirodni lijek neće čudesno poboljšati vaš imunitet nakon jedne ili dviju konzumacija. Jedite što više namirnica kao što su limun, naranča, brokula, češnjak i đumbir, a od mesa prednost dajte piletini i puretini jer su bogate vitaminom B6 koji je ključan za formiranje novih i zdravih crvenih krvnih stanica.

zdrava salata

Photo: Unsplash

0