Journal Man: Što izabrati – slobodne utege ili sprave za vježbanje?

Većina muškaraca koji posjećuju teretanu imaju dva cilja – izgradnju mišića ili gubitak masnog tkiva. Neovisno o cilju, za uspjeh je neophodna odgovarajuća rutina, ali i izbor opreme koju koristite za vrijeme treniranja. Vjerojatno ste u teretani vidjeli neke ljude koji vježbaju isključivo na spravama, ali i one koji izbjegavaju sprave kao smrtne neprijatelje pa ste možda u dilemi koji pristup treniranju odabrati. Istina je da se i slobodni utezi i sprave za vježbanje mogu koristiti za izgradnju mišića te gubitak masnih naslaga.

PREDNOSTI I NEDOSTACI

Vježbanje sa slobodnim utezima aktivira mišiće stabilizatore, znatno više ubrzava metabolizam te vas bolje priprema za svakodnevne fizičke aktivnosti i brojne sportove, ali je tehnički zahtjevnije pa sa sobom nosi veći rizik od ozljeđivanja. Korištenje sprava za vježbanje pomoći će vam kod izoliranja slabijih mišića uz manju vjerojatnost nastajanja ozljeda, ali ćete morati koristiti više različitih sprava da biste pokrili sve mišiće koji se koriste prilikom jedne vježbe sa slobodnim utezima.

KAKO KOMBINIRATI SLOBODNE UTEGE I SPRAVE ZA VJEŽBANJE

Dobro strukturirana rutina uključuje i slobodne utege i sprave, bilo istog dana ili tijekom različitih treninga za slične dijelove tijela, a kombiniranje utega i sprava je izuzetno korisno i efikasno ako u treningu prakticirate super setove. Ako ste početnik, pokušajte postepeno graditi snagu na spravama uz istovremeno savladavanje tehnike s utezima malih težina. Neovisno o tome na koji se pristup treningu odlučite, prilagodite težine s kojima vježbate svojim mogućnostima i pazite na tehniku jer ozljeda zbog koje nećete moći trenirati nekoliko mjeseci nije vrijedna lajkova na Instagramu i zavidnih pogleda u teretani.

Tekst: Ivan Mihanović

Foto: Instagram, Unsplash

0