

Taylor Swift učinila je viralnim ruž star deset godina – i dokazala koliko je moćan celebrity efekt
Svaki potez Taylor Swift pod povećalom je javnosti, pa tako i koje makeup proizvode koristi. Ovih je dana beauty stranu interneta preplavio jedan proizvod – NARS ruž u nijansi Morocco. Topla, cimetasta nijansa s primjesom terakote savršeno se uklapa u Taylorinu novu estetiku, njezinu orange eru kojom dominiraju zlatni, jantarni i bakreni tonovi. No, iza tog jednostavnog poteza ružem krije se cijeli fenomen, moć slavnih da pokrenu globalne trendove i u trenu rasprodaju proizvode.
NARS Air Matte Lip Color
NARS Air Matte Lip Color u nijansi Morocco nije novitet. Dio je kultne kolekcije brenda koji već desetljećima definira makeup klasiku, ali sve dok Taylor Swift nije viđena s njim na usnama, mnogi su ga smatrali zaboravljenim draguljem. Kada je njezina dugogodišnja vizažistica Lorrie Turk otkrila da Taylor već godinama koristi upravo tu nijansu, ruž je postao viralan u samo nekoliko sati i predmet želja tisuća obožavatelja.


Što znači celebrity effect u makeup industriji?
Taj celebrity effect nije ništa novo, ali nikada nije bio snažniji nego danas. Nekada su slavne osobe inspirirale trendove kroz naslovnice časopisa ili televizijske nastupe, no danas, u doba društvenih mreža, dovoljan je jedan kadar snimljen mobitelom da pokrene lavinu. Svaka nijansa ruža, svaka tekstura pudera ili potez rumenila može postati viralna u sekundi, i pretvoriti se u globalnu opsesiju. Platforme poput TikToka, Instagrama i Reddita pretvorile su se u arenu kolektivne istrage, gdje milijuni korisnika analiziraju makeup lookove slavnih do najsitnijeg detalja, tražeći “točno onaj ruž” ili “onu nijansu sjenila” koja je izazvala efekt koji svi žele kopirati.
Trend se rađa organski
Brendovima to donosi novu realnost: klasične kampanje više nisu nužne, jer autentični trenutak, kadar s crvenog tepiha, backstage fotografija ili spontani selfie, može imati veći utjecaj od bilo kakve plaćene reklame. Dovoljno je da se pojavi jedno ime i jedna nijansa, a algoritmi će učiniti sve ostalo. Trend se rađa organski, potaknut znatiželjom i emocijom, a fanovi, pogotovo oni iz generacije Z, žele biti dio tog trenutka, kupnjom proizvoda koji simbolizira bliskost s idolom.
@kkrystalmarie was hailey bieber’s favorite lip liner that went viral worth purchasing or was it just hype? 👀 makeupforever lip liner in anywhere caffeine #anywherecaffeine #makeupforeverlipliner #haileybieber #haileybiebermakeup
♬ original sound - Krystal Marie
Taj mehanizam ne djeluje samo na razini estetike, već i na psihološkoj. Kada Taylor Swift nanese svoj NARS ruž, taj čin u očima obožavatelja nije samo beauty gesta, već trenutak intimne povezanosti. Naizgled jednostavan potez ruža postaje način da fanovi sudjeluju u njenoj priči, da kroz banalan način, kao što je ruž za usne, dijele dio njezine energije, njezina identiteta. U toj emocionalnoj vezi između slavne osobe i publike krije se stvarna snaga modernog marketinga – ona koja više ne ovisi o oglasima, već o osjećaju pripadnosti i zajedničkom narativu koji živi online.
Foto: NARS