Iza brenda: Sagan Vienna

sagan vienna

Nisam sigurna je li puno žena u Hrvatskoj upoznato s brendom Sagan Vienna. No, moram reći kako je ovo meni jedan od iznimno fascinantnih i pomno osmišljenih brendova. Tanju sam imala priliku upoznati kada je posjetila Zagreb, a ona i Taro kreativan su modni par koji radi divne stvari. Žive u Beču, gdje su se i upoznali prije 5 godina te nakon studiranja startali brend torbi koji je uistinu poseban, potpuno drugačiji od svega što ste vidjeli i nadahnut zanimljivim detaljem koji služi kao baza cijelom dizajnu. Prošli tjedan predstavili su novu suradnju i kolekciju na pariškom tjednu mode, sada će isto učiniti u na onom u Tokyju, a njihov zen stav i uspjeh svakako su dovoljan razlog za razgovor. Iznimno mi je drago predstaviti vam ih pobliže u rubrici Iza brenda za koju je na pitanja odgovarala predraga Tanja.

Rattan kao inspiracija

sagan vienna

Kako je nastao SAGAN Vienna brend… Ustvari da se vratimo skroz na početak, kako je nastao duo Bradaric Ohmae. Kada i kako se pojavila inicijalna ideja o kreiranju torbi koje podsjećaju na tradicionalne bečke stolce?
Taro i ja upoznali smo se u Beču na Fakultetu za primjenjenu umjetnost (Universität für angewandte Kunst Wien). Kao studenti pomagali smo jedno drugome oko rada na kolekcijama i tu smo već primjetili da dobro funkcioniramo kao tim. Nakon studiranja oboje smo u Parizu radili za Chloé i Balenciagu, u različitim odjelima. Ovo zajedničko iskustvo rada za druge kuće dalo nam je jasnu ideju kako je naša želja stvoriti vlastiti brend. Tako smo 2012. godine startali Bradaric Ohmae u Beču. Taro je prvi put vidio stolac s ratanom u kući svoje bake u Japanu i bio je fasciniran delikatnim prepletom palmine trske. Tada je mislio da je to japanski dizajn i tek kad je došao studirati u Beč shvatio je odakle zapravo stolac dolazi. Idejom da ukomponiramo rattan preplet na torbu htjeli smo stvoriti jedan moderni bečki suvenir. I isto tako kreirati torbu koja daje osjećaj posebnosti zahvaljujući neobičnoj kombinaciji materijala.

Bradaric Ohmae u SAGAN Vienna

sagan vienna

Kako to da ste se odlučili za rebranding u ime SAGAN Vienna?
Promjena imena iz Bradaric Ohmae u SAGAN Vienna se dogodila u lipnju 2016., a to je bio trenutak kad su naše kreacije počele ulazit u internacionalna tržišta poput Južne Koreje, Taivana, Kanade, Australije, SAD-a. Bradaric Ohmae je kombinacija dva prezimena koja su bila teška za zapamtiti i odvojeno, a posebno u kombinaciji. Bio je to pravi trenutak za jedno lakše pamtljivo ime. Osim toga, je bio i pravi trenutak za preciznije brendiranje. Prvih par godina smo radili jako intuitivno tako da je ime Bradaric Ohmae bilo izabrano jako spontano, bez ozbiljnog biznis plana. Nakon par godina zajedničkog rada, iskristaliziralo se što nas zanima u dizajnu i koje vrijednosti stoje iza naših kreacija. Samim time htjeli smo i ime koje simbolizira sve to. SAGAN na Japanskom znači s lijeve strane rijeke, što aludira na Rive Gauche u Parizu – scenu umjetnika, kulturnog života i nekonvencialnog pristupa.

sagan vienna

Kako izgleda vaš zajednički život u Beču?
Jako smo disciplinirani što se tiče rada, tako da radni dan počinje oko 9 ujutro i završava oko 7 navečer. Oboje smo veliki ljubitelji kulture tako da slobodno vrijeme uključuje različite kulturne aktivnosti – odlasci na izložbe, u muzeje, vernisaze u galerijama, koncerte, kino… Kojih u Beču ima na pretek. Osim toga Taro igra nogomet dva dana u tjednu, a ja odlazim na satove yoge. Pobornici smo latinske poslovice ‘Mens sana in corpore sano’ (zdrav duh u zdravom tijelu). Uz sve to smo i gurmani pa nas se često može naći sa prijateljima u isprobavanju novih jela u lokalnim restoranima.

Vodite uspješan brend od 2012. godine, je li išlo sve glatko, s kojim iskustvom ste najviše naučili o poslovanju?
Nakupilo se raznih situacija i iskustava u 5 godina. Mislim da nikad ne može sve ići glatko, tu i tamo zalomi se neka situacija za koju treba pronaći rješenje. Niti se može pripremiti na sve prepreke koje se pojave na putu. Srećom, jako smo brzo naučili da je ključ u opuštenom prilasku problemima i rješavanju istih hladnom glavom. Na kraju krajeva, bez obzira je li u privatnom ili u poslovnom životu, problema uvijek ima i treba se pokušati nositi s njima na način koji najmanje škodi. Za poslovanje je najvažniji odnos s ljudima. Pronaći balans između toga koliko biti strog u zahtjevima i postavljanju granica te prijateljskog, toplog ljudskog odnosa, uvijek je najveći izazov. Mislim da smo najviše o cijelom poslovanju naučili kroz suradnju s različitim poslovnim partnerima, od opskrbljivača materijalima, proizvođača, fotografa, grafičkih dizajnera, press partnera, prodajnih agenata, vlasnika dućana koji prodaju naše torbe do krajnjih kupaca… Kroz dnevnu komunikaciju sa svima njima se neprestano uči i razvija senzibilitet za organizaciju, poslovanje i suradnju.

Dizajn

sagan vienna

Radi se o jako originalnoj ideji u dizajniranju, koja iz sezone u sezonu dobiva nove varijacije na temu… Koje su vam stvari važne kada kreirate novi model i novu kolekciju?
Uvijek počinjemo od materijala – materijali u sebi nose povijest i priče. Materijali koje biramo su vrhunske kvalitete, to nam je jako bitno. Sa svakom kolekcijom naš cilj je stvoriti kvalitetan, funkcionalan i originalan proizvod. Ponuditi jedinstven dizajn s autentičnom idejom, nešto poput rijetkog pronalaska, nečeg posebnog.

sagan vienna

Ovih dana najavili ste suradnju s poznatim austrijskim imenom Petz s dugom tradicijom od 1862. godine, možete nam reći o čemu se radi?
Petz je manufaktura rogova u Beču, s dugom tradicijom izrade predmeta. Možda su najpoznatiji njihovi češljevi, žlice za cipele, razne ukosnice za kosu, te nakit izrađen od tog materijala. Fascinacija tim materijalom i dala nam je ideju da ga uključimo u novu kolekciju. Kontaktirali smo Thomasa Petza, koji sad vodi tu obiteljsku manufakturu, za moguću suradnju.
Bio je oduševljen idejom i tako smo startali razvitak elemenata od rogova koji su zatim ukomponirani u SAGAN Vienna torbe. Upravo smo ih prezentirali u sklopu Tjedna mode u Parizu i sada su na putu za Tokyo gdje također imamo svoj showroom u sklopu Tjedna mode. Cijela kolekcija biti će online i u dućanima u kolovozu 2018.

Kako bi sami opisali svoj brend?
”Familiar done differently.”

Koji je najtraženiji SAGAN Vienna model trenutno, a za koji bi rekli da vas je na neki način proslavio od u samom startu?
Vienna Shopper Bag s integriranim rattanom je postao hit u samom startu. Trenutno su najtraženiji Tote bag sa signaturnim prepletom, koji u isto vrijeme funkcionira kao dekor i funkcionalni element za otvaranje i zatvaranje torbe. Uvijek traženi su i Crossbody te Bucket bag.

Hrvatska i Japan

sagan vienna

Tko najviše kupuje Sagan Vienna torbe, kako bi opisali žene koje vole vašu estetiku?
Što se tiče dobi tu je raspon velik, žene svih dobnih grupa kupuju naše torbe. Moram priznati da smo se što se tiče toga i sami ugodno iznenadili. Profili su jako različitil ali nekako nam se čini da je najdominantnija grupa žena koje vole kulturu i cijene
originalnu ideju te dobru kvalitetu. Žene koje ne kupuju torbe kako bi se okitile velikim logom i trendovima, već koje ponosno žive svoju individualnost.

Koju riječ bi odabrali kao zajedničku Hrvatskoj i Japanu?
Riba (smijeh). I vino; moramo dodati kako je japansko vino nevjerojatno slično hrvatskom, tu smo se najviše iznenadili sličnosti!

sagan vienna

Foto: SAGAN Vienna, Monika Holzner
Više informacija o brendu na stranici www.sagan-vienna.com.

Komentari

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori