Jako mnogo dobre glazbe, filmova i umjetnosti čeka vas sljedeći tjedan

Od posljednjih filmova ZagrebDoxa, preko izložbi Vlatke Škoro i Jospia Zankija pa do koncerata The Gentlemana i Zorana Predina sljedeći tjedan donosi jako mnogo dobrih izlazaka i večeri!

Nedjelja na ZagrebDoxu

Posljednjeg dana ZagrebDoxa gledamo ovogodišnjeg Oscara u kategoriji za najbolji dokumentarni film – Free Solo gledamo u 18 sati, a dodatna projekcija filma Studio 54 Matta Tyrnauera održat će se u 23 sata. Svi navedeni filmovi prikazuju se u dvorani 1, a cijena ulaznice za dodatnu projekciju iznosi 28 kuna.

Dokumentarni film Emira Kusturice El Pepe, jedan uzvišen život premijerno će se u hrvatskoj prikazati u nedjelju u 20 sati (dvorana 1). Kusturica u filmu istražuje što posljednjeg urugvajskog predsjednika, političkog aktivista, nekadašnjeg gerilskog boraca i pripadnika latinoameričke ljevice Joséa “Pepea” Mujicu, čini jedinstvenim.

El Pepe

Free Solo

TAKING WOODSTOCK

U nedjelju 03. ožujka Vintage Industrial Bar nastavlja s besplatnim projekcijama, a ovaj put prikazuje ‘Taking Woodstock’, Oscarom nagrađivanog redatelja Ang Leea.

Radnja filma prati Elliota, kojiradi kao dizajner na Greenwich Villageu u New Yorku, no također je vezan i za obiteljski posao svojih roditelja koji drže ruševni motel El Monaco u provinciji. Ljeto je 1969. Elliot se mora vratiti doma ne bi li pomogao roditeljima da zadrže motel kojeg im zbog dugovanja želi uzeti banka.

Upravo je načuo da se planirani glazbeni festival neće održati u planiranom Walkillu jer su producenti izgubili dozvolu. Elliot nazove producenta Michaela i ponudi im svoje imanje za održavanje festivala. No obližnje imanje mljekara Maxa Yasgura im se učini prihvatljivijim. Uskoro se cijela postava Woodstocka seli u El Monaco a pola milijuna ljudi je na putu prema Yasgurovoj farmi na ono što će biti 3 dana ljubavi i glazbe.

Uz malu pomoć frendova, lokalnog umjetnika Devona, vijetnamskog veterana Billyja te transvestita i bivšeg marinca Vilme, uz negodovanje mještana, Elliot će se uplesti u ono što će postati najvećim glazbenim događajem svih vremena, generacijskom odrednicom i svjetlim mjestom u pop kulturi.

Dance with the devil

Do 8. ožujka možete pogledati zanimljivu izložbu Dance with the Devil u Galerija Močvara @ Pogon Jedinstvo: mala dvorana. Topljenje ledenjaka odašilje prilično jasnu poruku čije nas dalekosežne posljedice ostavljaju indiferentnima. Tijelo pak koje šalje prijeteće signale ponekad smo u stanju ignorirati jednako dugo kao i otapanje Larsena C. Članice kolektiva Schwestern Sisters (Tea i Marta Stražičić) zajedno s umjetničkim dvojcem Ittah Yoda (Virgile Ittah i Kai Yoda) kroz video animaciju, skulpture i videoigru kreiraju smrznuti distopijski ambijent koji istovremeno djeluje privlačno i nelagodno. Ispod slojeva leda krije se narativ koji otkriva priču o intimnom kolapsu. Emocionalni burn-out zarobljen je u ledenjaku po kojem se kliže kompjuterski generiran lik bez nekog zacrtanog cilja. Progres u ovom slučaju ne vodi napredovanju budući da preživljavanje postaje jedina misija.

SwS (Schwestern Sisters) je umjetnički kolektiv usredotočen na stvaranje vizualnog sadržaja, kuriranje i suradnju s glazbenicima. SwS osnovale su 2012. Tea i Marta Stražičić dok su studirale animaciju na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Njihov proces rada uključuje broj različitih softvera za modeliranje, VR i animaciju u 2D i 3D tehnici. Radovi su im često refleksija onoga što vide kao popularnu i sirovu fantaziju.

Ittah Yoda su Virgile Ittah i Kai Yoda, umjetnički dvojac koji od 2015. zajedno radi između Berlina, Londona i Francuske. Kroz igranje razmjerima, prostornim dimenzijama i teksturama premošćuju razlike između virtualne i fizičke stvarnosti te preispituju tradicionalne odnose između subjekta i objekta. Nove veze i značenja potječu iz asamblaža raznolikih izvora pri čemu su vođeni idejom o identitetu koji nije utemeljen na prošlosti ili sadašnjosti, već na skrivenom potencijalu koji se tek treba ostvariti.

Program je dio godišnjeg ciklusa Collapse on hold koji elaborira ideju kolapsa na pomolu. Katastrofa u ovom tipu interpretacije nije nužno mračna i futuristička već pozicionirana u međuprostoru, između sadašnjosti i budućnosti. Stvarnost obilježena tenzijama, transformacijama i novim hijerarhijama ostaje ravnopravna fikciji artikuliranoj znatiželjom u traganju za alternativom, pomirbom ili spasom.

Mistero Buffo u Botaničaru

Virtuozna monodrama “Mistero Buffo” u izvedbi poznatog glumca Dražena Šivaka i režiji Lee Delong!

Ovaj komad jedan je od najvećih izazova za glumce. Kombinacija humora i tragedije, u zavođenju na tragu klaunova, harlekina i putujućih glumaca, ovih furioznih sat vremena uživanje je u igri Dražen Šivaka i lucidnosti Daria Foa.

Dario Fo, veliki glumac i pisac, bio je vrstan poznavatelj glumačke povijesti, pogotovo tradicije putujućih glumaca. U ovom tekstu, on je prikupio i obogatio tekstove iz vremena Srednjeg vijeka, tzv. misterije koji su za teme imali biblijske motive. Svojedobno, Dario Fo je imao velikih problema što se poigrao pričama iz Biblije, no optužbe o blasfemiji iz Vatikana nazvao je najboljim mogućim komplimentom.

Cijena karte je 70kn, kupiti se mogu u Botaničaru ili rezervirati na rezervacijegrupa@gmail.com

Redateljica: Lee Delong
Prevoditeljica: Tatjana Peruško
Igra: Dražen Šivak
Glazbenik: Igor Dorotić
Svjetlo: Vesna Kolarec
Vizuala: Klarxy
Producent: Grupa
Koproducent: Triko Cirkus Teatar

STVARNOST vs. VIRTUALNOST

STVARNOST vs. VIRTUALNOST cjelina je koju čine dvije skulpture, jedna je klasičan figurativan komad, modeliran u glini – izveden u poliesteru, a reprezentira stvarnost. Ona je produkt osnovnih kiparskih načela i potrebe bilježenja određenog trenutka. Načinjena je rukama i vlastiti je otisak u stvarnom vremenu i prostoru. I moći ćete ju pogledati 4. ožujka u galeriji Greta, na otvorenju u 20 sati.

Fizički stvarnoj skulpturi suprotstavljena je virtualna. Ona je virtualni model za besplatnu aplikaciju digitalno proširene stvarnosti ”Augment” koja nudi širok spektar mogućih interakcija sa objektom. Virtualnu skulpturu je moguće učitati skeniranjem predočenog QR koda. Virtualni model/skulpturu putem Augment aplikacije možemo reproducirati bilo gdje, međutim u ovom slučaju zadano je točno mjesto. Ne želeći odstupiti od standardnog galerijskog formata zadajem točno mjesto (postament sa normativnim markerom – prilagođen tragač AR aplikacije) gdje promatrač može reproducirati i promatrati skulpturu na klasičan način, kretanjem oko virtualne skulpture (postamenta). Otvoreni tip dijeljenja modela omogućio je apsolutnu disperziju autorske virtualne skulpture i postao dijelom cyber-prostora. Do sada mišljen dijelom cjeline, postao je autonomna digitalna informacija za široku primjenu.

Suprotstavljanjem dviju stvarnosti, fizičke i virtualne, predstavljam skulpturu koja provocira ideju vlastitog opstanka kao medija u trenutnom, svakim danom sve naprednijem tehnološkom svijetu. Uspoređujući ih postavljam pitanje opstanka klasičnog medija u tehnokratskom društvu koje je iznjedrilo novu estetiku virtualnog, te želim upozoriti na nužnost propitivanja stvarnosti i određenih pojavnosti prouzrokovanih tehnološkom imerzijom u svakodnevicu društva, umjetnosti i znanosti. – Vlatka Škoro

Josip Zanki: Mantra suosjećanja

U galeriji Galženica, 5. ožujka otvara se izložba Jospia Zankija – Mantra suosjećanja. Izložba ostaje otvorena za javnost do 30. ožujka-

Teško je u lokalnim okvirima naći umjetnika koji tako sistematično radi na povezivanju umjetnosti i kulturne antropologije da ga to na kraju vodi na hibridno područje što leži negdje između umjetničke prakse i znanstvenog istraživanja, kao što je to slučaj s Josipom Zankijem. Istina, u zanimanju za ‘čovjeka kao društveno i kulturno biće’, Zankija najviše zaokuplja ono što se opire modernizaciji: religija, magija, predmodernistička umjetnost i slično. Stoga ne čudi da su objekti njegovog interesa tako raznoliki: sepulkralne prakse zadarskog zaleđa, važnost uzgoja ječma u europskim ruralnim sredinama, budističko slikarstvo, „Planine“ Petra Zoranića, Velebit, šamanizam, planinarenje, molitva, meditacija itd.

Posve u skladu s mističkom tradicijom sinteze nespojivog, Zanki se na izložbi u Velikoj Gorici okreće odnosu Istoka i Zapada, pokazujući njihov složen, nerijetko nesporazumima obilježen odnos, a na primjeru slikovnog prikazivanja. Što je svrha budističkih slika; na koji način nastaju; u kakvoj su vezi s božanstvom koje prikazuju; koliko te slike duguju zapadnjačkom poimanju prostora i geometrije; postoje li sličnosti između istočne mantre i kršćanske ili islamske molitve i da li se one mogu potaknuti slikom; kakva je uloga likovnog obrasca, a kakva individualne invencije u tradiciji budističkog, odnosno zapadnog slikarstva; kako se stječe status slikarskog majstora u budističkoj umjetnosti i u kakvoj je to vezi sa zapadnjačkim slikarstvom? Izložba će, također, kroz desetke crteža i slika prikazati međunarodne rezultate umjetnikovog pedagoškog rada. Bilo da se stavlja u poziciju učenika ili učitelja, bilo da radi i boravi na indijskom ili južnoameričkom potkontinetnu, Zanki neprestano ukazuje na čovjekovu potrebu za izražavanjem i transcendencijom.

Ženijalni dani u Kino mreži

5. izdanje Ženijalnih dana, filmske manifestacije u povodu 8. marta ‒ Međunarodnog dana žena održat će se ove godine od 7. do 10. ožujka u 29 kina u 26 gradova, mjesta i otoka diljem zemlje. Manifestacija se održava u organizaciji Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača – Kino mreže.

U četiri filmska dana posvećena ženama, od četvrtka do nedjelje u neovisnim kinima diljem zemlje bit će prikazano pet filmova koji na različite načine tematiziraju nepristajanje na status quo i prikazuju mogućnost promjene iz ženske i/ili feminističke perspektive.

S Islanda nam dolazi otkačena akcijska komedija Halla ide u rat (2018) Benedikta Erlingssona o neustrašivoj ekoratnici s Islanda koja se hrabro hvata u koštac s planetarnim problemima dok istovremeno živi konvencionalnim životom učiteljice zbornog pjevanja i najviše od svega želi postati majka. Kad njezin ekoteroristički angažman počne ugrožavati posvojenje djeteta, Halla mora birati između borbe protiv aluminijske korporacije i prilike za majčinstvom. Ova sjajna feministička parodija dobitnica je Nagrade SACD na Tjednu kritike u Cannesu, Nagrade LUX Europskog parlamenta za 2018. godinu, ali i nagrade publike na prošlogodišnjem izdanju Zagreb Film Festivala.

Žena koja se nije bojala boriti za promjene bez obzira na posljedice po svoj život i egzistenciju portretirana je i u sjajnom dokumentarcu Druga strana svega (2017) nagrađivane srpske redateljice Mile Turajlić. U filmu koji je osvojio nagradu za najbolje ostvarenje na prestižnoj IDFA-i i nagradu za najbolji film u regionalnoj konkurenciji i nagradu publike na ZagrebDoxu Turajlić za heroinu uzima svoju majku Srbijanku, uglednu sveučilišnu profesoricu i aktivistkinju koja je imala važnu ulogu u rušenju Slobodana Miloševića. Radnja filma događa se u potpunosti u Srbijankinu stanu, koji je podijeljen na pola sredinom 1940-ih, a vrata koja vode u drugi dio stana otad su zaključana. Gotovo nikada ne napuštajući kamerom stan, redateljica slaže kroniku jedne građanske srpske obitelji i donosi portret majke u vrijeme velikih političkih previranja preispitujući pritom odgovornost svake generacije da se bori za vlastitu budućnost.

Prihvatiti nepravdu ili joj se hrabro oduprijeti glavno je pitanje filma Dom (2018) Darija Pleića u kojem glavnu ulogu tumači sjajna Judita Franković. Premijerno prikazan ovo ljeto u Puli, film prikazuje borbu mlade majke i njezine male obitelji protiv deložacije zbog dugova koji nisu njezini, nego su rezultat prevare banke i investitora. Uz socijalnu dimenziju, u središtu filma je ipak priča mladoga para s bebom čija je ljubav na kušnji zbog suprugove nevjere (Mislav Čavajda). Glavna junakinja mora odlučiti kojim će putem krenuti: putem snažne žene koja ne pristaje na nepravdu i ne boji se samoće ili vjerne supruge koja pristaje na kompromisna rješenja.

Premijerno prikazan ove godine u Puli, gdje je osvojio nagrade za najbolju debitanticu, glavnu glumicu, scenarij i Nagradu FEDEORA za najbolji hrvatski film, Lada Kamenski Sare Hribar i Marka Šantića za hrvatske je prilike neobičan metafilm o položaju žena, odnosno glumica koje se moraju (iz)boriti za posao u muškom svijetu. Mediji su ga opisali kao prvi domaći film po mjeri svjetskog pokreta time’s up. Lada Kamenski opće je mjesto ženskog roda; to je film za žene, radnice, majke, supruge, ljubavnice, krojačice, ali i za glumice koje su prisiljene takmičiti se za naklonost redatelja i biti spremne jedna drugoj zabiti nož u leđa – a sve u maniri sofisticirane komedije prepune (auto)ironije, sarkazma, pa i subverzije.

Samo nekoliko dana nakon dugo očekivane američke premijere na Ženijalnim danima bit će prikazan i znanstveno-fantastični blockbuster Kapetanica Marvel (2019), novi u nizu filmova iz omiljenog Marvelova serijala u kojem naslovnu ulogu prvi put igra žena, odnosno u kojem prvi put supermoći ima junakinja koja tako postaje superjunakinja. U nastavku koji fanovi čekaju još od tajanstvenog završetka Rata beskonačnosti, Kapetanica Marvel u režiji Anne Boden i Ryana Flecka prati razvoj Carol Denvers (Brie Larson) u jednu od najmoćnijih heroina Marvelova filmskog svijeta u trenutku kad se Zemlja nalazi usred galaktičkog rata između dvije rase vanzemaljaca. U ostalim ulogama pojavljuju se redom holivudski veterani poput Samuela L. Jacksona, Jude Lawa i Annette Bening.

Pete Ženijalne dane organizira Kino mreža uz financijsku potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade Kultura nova, a odvijaju se u 29 neovisnih kinodvorana u 26 gradova, mjesta i otoka: Kulturni i multimedijski centar Bjelovar, Kino Mediteran Bol, Centar za kulturu Čakovec, Kino “30. svibnja” (Daruvar), Kino Mediteran Imotski, Kino Ivanec, Kino Velebit (Koprivnica), Kino Krapina, Kino Moslavina (Kutina), Kino Pobjeda (Metković), Dvorana Relković (Nova Gradiška), Kino Novska, Kino Urania (Osijek), Kino Hrvatski dom (Pakrac), Kino Pazin, Kino Mediteran Ploče, Kino Mediteran Podgora, Dom kulture Grada Preloga, Kino Valli (Pula), Art-kino (Rijeka), Kino Samobor, Kino Slatina, Kinoklub “Šibenik“, Kino Gaj (Varaždin), Dokukino KIC, Kino Europa, Kino Kinoteka, Kino Metropolis (Zagreb), Kino Zelina.

Detalje o programu potražite na službenoj internetskoj stranici Kino mreže www.kinomreza.hr, a detalje o rasporedu projekcija 5. Ženijalnih dana možete pronaći na internetskim ili Facebook stranicama svakog kina koje sudjeluje u programu.

The Gentleman u Tvornici

Akademski obrazovani i svestrani glazbenik svoj samostalni projekt The Gentleman započeo je 2016. godine. Autorske pjesme koje je teško svesti pod jedan nazivnik žanrovski variraju ovisno o atmosferi i karakteru teksta, a nastale su kao intimni umjetnički dijalog Gentlemana i pjesnikinje Mrs. Dulovsky. Gentlemanov raspon u glazbi i tekstovima seže od melankoličnih balada, kabaretsko mračnih pjesama izuzetnog poetskog senzibiliteta pa sve do društveno angažiranih, ali uvijek ispjevanih iz pozicije autentičnog pojedinca. Gentleman nas navodi da slušamo glazbu kao nekad, iznova puštajući pjesme bogate vokalnim, glazbenim i pjesničkim slojevima.

U svojim koncertnim izvedbama koncipiranim u strukturu priče glazbu vraća u okrilje kazališnog performansa pridajući pažnju kako akustičnim i sadržajnim tako i vizualnim dijelovima koncerta. Do sada je nastupao u Hrvatskoj i Sloveniji te u sklopu festivala FIUK i Sedam dana stvaranja. Na prvom albumu koji sadrži jedanaest pjesama ostvario je suradnju s Konradom Mulvajem koji potpisuje produkciju albuma.

The Gentlemena smo ugostili u rubrici Journal Lice tijekom srpnja 2018. – pročitajte ovdje što nam je o svome radu tada otkrio…

Zoran Predin – Koncert Ljubavnik iz ormara

Gala koncertom u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog proslavit ćemo 40 veličanstvenih godina glazbene karijere jednog od najznačajnijih novovalnih kantautora.

Trideset i devet objavljenih albuma. Više od dvije tisuće koncerata od Maribora do Sydneya, od Zagreba do Kaira, od Tešnja do Dublina. Indie rock, gypsy swing, jazzy šansona, kantautorske balade, filmska i glazba za kazalište. Život u kombiju. Sendviči s benzinskih stanica, fileki kolodvorskih restorana i gala večere sa predsjednicima država. Suradnja i druženje sa kolegama. Pretjerivanja svih boja. Sve se to se krije u 40 godišnjoj glazbenoj karijeri koja zaslužuje proslavu gala koncertom koji će nam predstaviti Zorana Predina u izboru najboljeg iz različitih razdoblja njegove bogate karijere. Novi aranžmani, zanimljivi i neočekivani gosti oduševit će nas i ovu večer u Lisinskom.

Željezni repertoar Lačnog Franza, najljepši momenti nevjerojatne suradnje s dvostrukog albuma “Tragovi u sjeti” ispod prstiju vrhunskog pijaniste Matije Dedića, toplina i razigranost gypsy swinga Damira Kukuruzovića, jednog od najboljih svjetskih django gitarista, i kao jubilarno iznenađenje na ovom zagrebačkom koncertu – uvijek zavodljiva Anja Rupel, poslije dugog vremena, s pjesmama legendarnog Videosexa.

Zoranu Predinu, jednom od najznačajnijih slovenskih novovalnih kantautora, zbog njegove provokativnosti i crnohumornih tekstova čak i najveći neprijatelji priznaju duhovitu autorsku izvornost i iskričavu nekonvencionalnost. Najvećim komplimentom pak osobno smatra to što su ga proglasili novovalovnim Arsenom Dedićem, uspoređujući ga s našim vrhunskim glazbenim virtuozom i pjesnikom s kojim je Zoran dugo godina prijateljevao i plodno surađivao. U svojoj bogatoj umjetničkoj karijeri objavio je 39 autorskih albuma, 4 zbirke poezije i knjigu anegdota pod naslovom “Druga žena u haremu”. Skladao je glazbu za filmove i kazalište, iskušao se u raznim glazbenim stilovima, od rocka do gypsy swinga, i nastupao po cijelom svijetu, no kako sam kaže – najbolje tek dolazi.

Foto: Promo, Creative Commons

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori