Zašto mladi ljudi u svijetu sve manje kupuju, a sve više unajmljuju?

THE GENERATION OF RENTERS

Svijet se mijenja velikom brzinom, kao i potrebe i navike kupaca. Nove trendove najbrže prihvaćaju mladi. Tradicionalna mjera uspjeha donedavno se očitovala kroz posjedovanje stana ili što luksuznijeg auta, međutim, kako svjetski trendovi pokazuju, to je prošlost. Sve veći broj mladih ljudi diljem svijeta ne želi posjedovati ni stan niti auto.

Prema pisanju svjetskih medija, generacija milenijalaca, rijetko kupuje stanove i još rjeđe aute. U Americi generacije mlađe od 35 godina zovu the generation of renters (generacija unajmljivača).

ZAŠTO SE TO DOGODILO?

Mogući razlog je svjetska kriza iz 2008. nakon koje je ostao strah od skupih kreditnih obveza i ponavljanja krize. Drugi razlozi proizlaze iz različitog razmišljanja novih generacija, za njih je radna, financijska i zemljopisna fleksibilnost imperativ novog doba.

FLEKSIBILNOST – PREDUVJET USPJEHA

Prema Forbes časopisu, mladi ljudi u prosjeku mijenjaju posao svake tri godine, a ni u Hrvatskoj nije puno drugačije. Nitko više ne pretpostavlja da će provesti cijeli život u jednoj kompaniji. Poslovi će se sve češće mijenjati kao i gradovi ili države. Zbog tako brzih i korjenitih ekonomskih promjena, sasvim je logična promjena u poimanju važnosti vlasništva. Postavlja se pitanje je li vlasništvo prednost ili otežavajuća okolnost za fleksibilnost koju traži novo vrijeme.

MANJE BRIGA, VIŠE SLOBODE

Sukladno najnovijim istraživanjima, psiholozi objašnjavaju kako posjedovanje stvari više ne čini ljude sretnim. Posjedovanje je obveza i briga. Većina stvari gubi vrijednost tijekom vremena i zato Rent, Don’t Own postaje filozofija novog doba.

Zašto kupovati ono što brzo i lako možeš unajmiti prema potrebi i trenutnim financijskim mogućnostima?

Najbrža promjena trenda se vidi u načinu korištenja vozila. Zašto kupiti auto ako možeš koristiti taxi, rent a car, auto s vozačem i ostale vidove najma koji postaju sve jeftiniji i dostupniji? Taksi prijevoz je već doživio revoluciju s Uberom, kupnju vozila je već davno zamijenio leasing, a sada i leasing polako mijenja u fleksibilan način korištenja vozila kao dugoročni najam putem rent a car kompanija, tj. dugoročni rent a car.

Rent, Don’t Own

U hrvatskoj kompaniji FLEET rent a car, kažu kako promjene trenda Rent, Don’t Own najprije prihvaćaju kompanije zbog fleksibilnosti i nepostojanja kreditnih zaduženja.

Ali promjene u razmišljanju se vide i kod građanstva. Sve više mladih ljudi posjeduje eventualno malo gradsko vozilo, a unajmljuju veća vozila prema za duža putovanja ili uopće ne posjeduju auto, već koriste rent a car. U FLEET rent a caru tvrde kako većina građana ima pogrešnu predodžbu o cijeni najma, kao o skupoj usluzi, iako to već odavno nije istina. Ne razmišljati o svim troškovima koje nosi posjedovanje automobila, no svejedno iskoristiti sve prednosti odlaskom na putovanje i najmom automobila iz snova, apsolutno je privlačna opcija.

Ovaj trend svakako ima uzlaznu putanju, a vidljiv je u svim aspektima života. Praktičnost je ono čemu težimo s obzirom na to kojom se brzinom mijenjaju radne navike, tehnologija, ali i samo društvo. Živjeti nomadskim životom danas se uz sve društvene mreže smatra idealnim lifestyleom, gdje nikad nisi vezan, ali osobno konstantno napreduješ. Zanimljivo će biti pratiti u kojem će se smjeru dalje razvijati i kako ćemo se mi sami tome prilagođavati.

Foto: Unsplash

Komentari

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori