Priska Thuring: Jesu li chefovi zaista arogantni?

priska7

Sigurna sam da govorim za većinu chefova u svijetu kad kažem da bi trebalo postojati nekoliko nepisanih pravila ponašanja za svakog gosta koji ulazi u restoran. I iako chefovi imaju reputaciju da su arogantni, trebalo mi je nekoliko godina da shvatim zašto i da to mogu opravdati. Arogancija dolazi iz neprekidnog rada u teškim uvjetima, stresnih situacija, umjetnika koji se realizira u svima nama nakon određenih godina iskustva, a ljudi koji bi nas na dnevnoj bazi trebali motivirati da budemo još bolji, u potpunosti nam oduzmu sav elan. Zašto? Čini se da mnogim ljudima nedostaju maniri. Mladima, starima, muškarcima, ženama, strancima ili domaćima… nema velike razlike.

priska2

Postoje različiti tipovi restorana u koje odlazimo u različitim trenucima. Lokalni restorani koji služe domaću hranu kakvu smo navikli jesti kod kuće, u koje dolazimo gladni i bez prevelikih očekivanja, restorani s internacionalnim kuhinjama gdje odlazite isprobati nešto sasvim novo, pizzerije i fast food restorani gdje tražite nešto na brzinu. Fine dining restorani nešto su skuplji, ali očekivanja su visoka, dolazite u njih jer ste gladni, ali i jer želite da vas se razmazi. Prema mojem mišljenju, trebao bi postojati standard vrijednosti koju dobijete za svoj novac, bez obzira na to gdje jedete. Možete platiti nisku cijenu za jelo koje će na kraju biti pokvareno i na kraju zaključiti da ste i dobili onoliko koliko ste platili, a može se dogoditi i da vam se kod skupog jela dogodi ista greška. I onda ćete biti trostruko više razočarani, a zašto? Jer ste očekivali puno, puno više. I to je samo jedna od stresnih situacija s kojima se chefovi nose na svakodnevnoj bazi, ali mora postojati razlika između lokala u kojem ćete uvijek naići na pokvarenu hranu i koji treba zatvoriti te restorana u kojem je chef napravio grešku. Grešku iza koje stoji i koju će iskomunicirati s gostom ako do nje dođe.

priska6

I baš zato bi gosti u svakom restoranu trebali slijediti nekoliko jednostavnih pravila ponašanja kako bi se mogla razlikovati prava greška od one za koju je chef bio nepravedno optužen. Primjerice, dolazak u dupkom pun restoran bez rezervacije i ljutnja zbog zauzetih stolova u današnje doba nema smisla jer to nije greška osoblja kada je za rezervaciju dovoljan jedan kratki poziv koji bi svima uštedio i vrijeme i živce. Također nema smisla dolaziti u restoran određenog tipa i očekivati na meniju sve što vam padne na pamet, pečenu ribu u pizzeriji, na primjer. Provjerite na internetu jelovnik restorana i odmah ga otpišite ako nema ono što želite.

priska4

Obavezno na ulazu u restoran pozdravite osoblje. Možda se čini kao suvišna napomena, ali iznenadili bi se koliko je često najobičniji pozdrav zanemaren. Osoblje koje vas poslužuje je od krvi i mesa, kao i vi, a ljubaznost će vam ipak omogućiti da dobijete najbolji mogući tretman.

Ako ste već došli u restoran, pogotovo restoran visoke kategorije, ali niste sigurni za jela na meniju, upitajte konobara da vam pomogne jer će on to najbolje znati. Ista stvar je s vinskom listom ako se ne razumijete u vina jer ćete najbolju preporuku dobiti od sommeliera koji je educiran u tu svrhu i upoznat s menijem. U tome nema ništa loše niti će vas smatrati neznalicom ako se krenete raspitivati za najbolje vino uz vaše konkretno jelo.

priska3

Također, svi znamo da se u restoran ide kada ste gladni, ali chefovi i njihovi pomoćnici nisu čudotvorci. Svako jelo na meniju ima svoje vrijeme pripreme, a jelovnik u fine dining restoranu zasigurno neće imati ništa ‘nabrzaka’. U tom slučaju odaberite neko mjesto gdje znate da će hrana doći na stol puno brže. Ako pak naručite nešto što vam ne odgovara, onda se pristojno ogradite da ta kombinacija nije za vas jer nije chef taj koji je kriv, a konobar netko na kome se iskaljujete.

Pozivanje chefa na red, hvalisanje, kritiziranje bez razloga… ništa od toga neće dovesti do bolje usluge. Ali zato lijepa riječ hoće, pohvala i pozitivni komentari koji motiviraju na još bolji rad. Chef je profesionalac koji će uvijek dati sve od sebe da sve goste posluži jednako i nikad vas neće zakinuti namjerno zato jer je arogantan. Vaš povratak u restoran ili odluka da više nikad ne kročite nogom u njega su privatne odluke i najbolja kritika, pozitivna ili negativna. Uživajte kad dođete u restoran, opustite se i na kraju ćete izaći sretni i zadovoljni.

priska5

priska9

Foto: Priska Thuring

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića. više informacija

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurala bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Zatvori