Domaći kreativni poduzetnik otkrio nam je kako preživjeti rad od doma u 5 koraka

Tek nekoliko dana radimo od doma, a već živimo u malom strahu od burnouta i postaje nam jasno kako je dobra struktura zbilja ključna. U potrazi za idejama, naišli smo na odličan priručnik koji je za svoje followere na Instagramu osmislio i složio Marko Gregurić, domaći kreativac i vlasnik STAV studija.

1. Jutarnja rutina, prednosti i mane.

Rad od doma ne znači da možete spavati koliko želite jer već nakon nekoliko dana “bez reda i rasporeda” izgubit ćete kontrolu nad vašim vremenom i obavezama, bit će vam teže raditi i zadržati koncentraciju, a još teže vratiti se u staru poslovnu rutinu.

Vrijeme koje ste trošili na spremanje i odlazak na posao usmjerite prema stvarima koje vas vesele. Doručak, kava ili čaj i dolaženje k sebi u mirnijem tempu jedan su od boljih momenata rada od doma. Ulazite u novi dan bez pritiska i žurbe. Ja na svoju jutarnju rutinu izdvojim oko sat vremena i tek onda krećem raditi.

2. Kardinalna greška – rad iz kreveta.

Svi misle da rad od doma znači ležati u krevetu i na taj način obavljati zadatke. Ležanje nije prirodan položaj u kojem se možemo fokusirati na rad i to ćete vrlo brzo shvatiti, pogotovo kad vas uhvati fjaka u 10 ujutro.

Sjednite za stol i pripremite radnu atmosferu iz snova. Ja na svom radnom stolu držim samo stvari koje mi učestalo trebaju i koje mi ne oduzimaju pozornost.

3. Prvo odradi najteži task!

Svaki radni dan započinjem s čitanjem mailova kako bih vidio gdje sam s tekućim projektima i prema tome slažem dnevni raspored.

Najteži zadatak rješavam prvi kad imam najviše energije, a ostale manje zadatke riješim u hodu ili ostavim za sam kraj – ovisno o prioritetima. Kraj radnog dana dođe za čas, dobra organizacija je ključ!

Kako bih zadržao motivaciju, zadatke napišem na papir i križam ih, ponekad ubacim i neke trivijalne kućanske obaveze na listu koje odradim u pauzama kako bih na kraju dana imao osjećaj da sam riješio puno obaveza i samim time budem zadovoljniji.

4. Fjaka i problemi s koncentracijom

Postoji jedan na prvu blesav trik, ali vjerujte mi – pomaže! Obucite cipele ili tenisice kada radite od doma. Na poslu niste u papučama niti u komfornoj odjeći i na to ste navikli – probajte istu stvar kod kuće. Papuče su advanced level.

5. Log off!

Kao što na poslu imate radno vrijeme, imate ga i doma. Nemojte misliti da morate biti dostupni 0/24 jer stvarno ne morate, a ako budete nadređeni će to početi uzimati zdravo za gotovo vrlo brzo. Svatko zaslužuje odmor pa tako i vi (iznimne situacije uvijek postoje, iznimno ne znači svakodnevno)! Ako inače radite do 16h, u 16:00 zatvorite laptop i uživajte u ostatku dana.

Tips&Tricks za komunikaciju i razmjenu podataka s kolegama:

1. Interna komunikacija

Neću komplicirati jer opcija ima milijun, a najbolji način za brzu internu komunikaciju (osim maila koji UVIJEK koristite za ovjere i bitne informacije) je Whatsapp Web (desktop aplikacija koju skinete na računalo). Umrežite se s kolegama i pričajte tekstualno kako bi se što manje ometali, a ako se baš želite i gledati – koristite Skype!

Ostale platforme za komunikaciju su također odlične, recimo Slack, ali trebat će vam vremena da savladate iste zato se radije fokusirajte na aplikacije koje već dobro poznajete – ovakvo stanje neće trajati zauvijek, olakšajte si workflow bez dodatnih komplikacija.

2. Razmjena podataka

Besplatna i super brza platforma za razmjenu dokumenata na kojima može raditi više ljudi simultano je Google Docs. Zajedno uređujte i razmjenjujte Excel tablice, prezentacije ili word dokumente i imajte sve datoteke pohranjene na jednom mjestu ako vaša tvrtka nema interni server za isto.

3. Veliki fajlovi

Ako morate slati velike fajlove koristite:

WeTransfer (besplatno do 2Gb, neograničeno)

FileMail (besplatno 5Gb dnevno).

Foto: Marko Gregurić

0