

Kako objavljujemo sadržaj na društvenim mrežama? Prilagođavamo li ga ako znamo da će baš taj story vidjeti netko za kog želimo da ga vidi? Koliko je to sve skupa autentično i kako se “čitaju” ti znakovi u nekim modernim načinima ponašanja? To su samo neka od pitanja koja se mnogi često pitaju koji partnere pronalaze ili se njima inspiriraju na društvenim mrežama.
Baš zbog takvih pitanja počele su se razvijati razne teorije modernog dejtanja, a jedan od termina je i Thirst Trapping – kad lajkovima gasimo žeđ za pažnjom.

Thirst Trapping
U internetskom žargonu, thirst trapping označava objavljivanje fotografije ili videa s namjerom da se privuče pažnja, najčešće romantična ili seksualna. Riječ thirst, žeđ, ovdje simbolizira želju za pažnjom, validacijom ili flertom, dok “trap” (zamka) označava način na koji se pažnja “hvata”.
U praksi, to je selfie u ogledalu, story iz teretane ili suptilna seksi objava koja kaže: “Ne tražim ništa posebno, ali gledaj me.”

Potreba za validacijom?
U društvu u kojem živimo, svi imamo mali medijski prostor u kojem oblikujemo vlastiti imidž. Thirst trapping ne mora uvijek biti površna igra. Ponekad je to izraz samopouzdanja, želje za priznanjem ili jednostavno zabavom. Ljudi objavljuju “thirst trapove” kad se osjećaju dobro u svojoj koži. Kad žele reakciju određene osobe ili kad testiraju koliko još, nazovimo ga mojo, u online prostoru. No, s druge strane, često se iza “thirst trapa” skriva i potreba za validacijom, onim brzim dopaminskim udarcem koji dolazi kad se pojave lajkovi, komentari i reakcije.

Red flag ili?
Thirst trap nije nužno negativan pojam. Može biti empowering. Način da osoba preuzme kontrolu nad vlastitim tijelom i imidžem. Postoji i mračnija strana kad se koristi kao alat za emocionalnu manipulaciju ili igranje tuđim osjećajima. Na primjer, objavljivanje “vruće” fotke odmah nakon prekida, često s ciljem da bivši ili bivša to vide, klasičan je primjer strategijskog thirst trapa.

Dejtanje preko društvenih mreža
U svijetu aplikacija poput Instagrama, TikToka i Tindera, granice između stvarne privlačnosti i digitalnog performansa sve su tanje. Ljudi sve češće “dejtaju” kroz objave: lajk = flert, story reply = signal, thirst trap = poziv na “akciju”. U tom kontekstu, “thirst trapping” postaje nova forma neverbalne komunikacije. Ono što je nekad bilo dugo gledanje u nekog na koncertu, školskom hodniku, u uredu ili bilo gdje u stvarnom svijetu, danas se odvija preko mreža. Ništa od toga svega ne mora biti nužno loše, no, svejedno dobro je informirati se, pogotovo ako prakticirate ovakav način komunikacije.
Foto: dupephotos.com





