

Millennial Cringe: Boomerang, titlovi, jezik na fotkama – evo što Gen Z misli da je cringe kod milenijalaca
Zlatno doba digitalizacije – Milenijalci, Gen Z, Alfe, Generacija X, Baby Boomeri svi zajedno u nekoj mjeri koriste iste kanale i načine komunikacije. Internet je sveprisutan, možemo reći i presudan za današnju komunikaciju, a koliko god se čini da se svijet povezao nekako su se razlike među generacijama produbile. Oni koji bi se nekako po godinama mogli najviše slagati i imati donekle najsličniji jezik milenijalci i Generacija Z često se u zadnje vrijeme baš potpuno razlikuju.
Millennial cringe
Milenijalci, rođeni na prijelazu dva doba – poznaju analogno, živjeli su bez interneta, u vrijeme telefonskih govornica i SF filmova u kojima Arnold Schwarzenegger prvo predstavlja negativca budućnosti, a zatim u drugom dijelu pozitivca. No, “liznuo” ih je proces ubrzane digitalizacije i dolaska mobitela, računala, MSN-a, Facebooka te svih ostalih društvenih mreža i situacija, stoga su danas često na vodećim pozicijama u digitalnim kompanijama i nišama. No, svejedno, za Generaciju Z često su boomeri zbog mnogo toga što rade.

Što je cringe Generaciji Z kod onih koji su bili svjesni sebe kad je pao berlinski zid? Ne biste vjerovali, toliko toga.
Za početak u maniri boomerskog milenijalca, da objasnimo što znači cringe.
Ovaj termin koristi se kao izraz za situaciju koja je neugodna, sramotna ili “blam”, toliko da vam bude neugodno iako niste u nju direktno uključeni. Cringe je vrsta srama, susramlje. E pa sada, kada se vi sljedeći put nasmijete mami ili baki dok šalje “prijatna kafica” poruke svojim prijateljicama s kojima razgovara preko ograde ili balkona, nemojte zaboraviti da upravo vaše navike mogu biti predmet cringea mlađim generacijama.

Dobro došli u svijet millennial cringea.
Zamislite scenu. Subota navečer, društvo sjedi u kafiću, a vaš prijatelj ’89. godište (ponosan na svoj status „digitalnog pionira“) naglo izvadi telefon i s osmijehom kaže: „Ajmo napraviti boomerang!“
Odjednom tišina. Gen Z ekipa prevrće očima. Za njih, boomerang je fosil. Iako se milenijalcima čini kao kul mini-video s dinamičnim pokretom, Gen Z ga doživljava kao relikviju iz doba kada je Instagram još bio prepun filtera tipa „Valencia“. Dobro došli u svijet millennial cringea, prostor u kojem se dva susjedna naraštaja mimoilaze kao na loše sinkroniziranom Zoom pozivu.

Hashtagovi i motivacijske objave
Ako još uvijek volite staviti #blessed, #goodvibesonly ili #workhardplayhard ispod fotografija s putovanja, pripremite se: za Gen Z je to čisti cringe. Oni će radije odabrati ironičan caption tipa: „just a lil guy :3“.

Pretjerano slavljenje kave i vina
„Don’t talk to me before my coffee“ ili „It’s wine o’clock somewhere“ – klasici milenijalske kulture. Gen Z, međutim, radije naručuje matcha latte ili kombuchu, a na takve fraze reagira s blagim podsmijehom.
Selfiji s peace znakom, duck faceom… i isplaženim jezikom
Fotke s isplaženim jezikom nekada su bile vrhunac „opuštenog“ poziranja. Dodajte tome duck face i peace znak – dobijete cijeli milenijalski starter pack. Gen Z to danas vidi kao instant cringe. Njihovi selfiji izgledaju slučajno i ironično – što mutnije i čudnije, to bolje.

Strah od roditeljstva
Mnogi milenijalci otvoreno priznaju da se plaše ideje o djeci ili odgađaju roditeljstvo uz šalu „ja sam beba“. Gen Z to promatra s kombinacijom čuđenja i ironije, ali i oni imaju svoj set dilema o budućnosti – samo ih izražavaju drukčije.

Titlovi uvijek i na svemu
Za milenijalce je gledanje serije bez titlova ponekad noćna mora. Gen Z se šali da stariji od YouTubea (YouTube je rođen 14. veljače 2005.) ne mogu pogledati ni kratki TikTok bez uključene opcije „captions“.

Mrze telefonske pozive
Ako ste od onih koji strepe kad mobitel zazvoni i radije pošaljete poruku nego da zovete – dobrodošli u milenijalski klub. Problem? Gen Z jednako prezire pozive, ali vas često zadirkuje jer ste „prva generacija koja je to uopće priznala naglas“.

Čuvanje kutija
Od kutije iPhonea do ambalaže kućanskih aparata, milenijalci imaju naviku sve spremiti „za svaki slučaj“. Gen Z to vidi kao nepotrebno sentimentalno nakupljanje. Oni će eventualno čuvati pakiranje samo ako izgleda dovoljno kul da ga pretvore u meme.

Ipak da stanemo i na stranu milenijalaca. Sve što je ovoj generaciji bilo kritično, kada govorimo o modnom ili glazbenom ukusu, današnji gen z-ovci i alfe smatraju cool.
“Volim kad Gen Z nešto proglašava cringeom, a nose kaprice i sportske balerinke i misle da je to kul.” – anonimna iz uredništva portala journal.hr

Prije je bilo bolje
I tu ima mnogo istine. Sve ono na što su se milenijalci zgražali dok su odrastali, postaje trenutačni hit. Vraća se estetika ružnog, običnog, “razvaljenog”. Sve što je kontra od nekog red, sistema i ustaljenih struktura. Bit će da se ti stavovi reflektiraju na sve, od modnih kombinacija do stava prema poslu, umjetnosti i svijetu oko sebe. Red kakav smo znali do sad ne postoji. Oni će izgraditi svoj. I tako to prirodno ide. Na mlađima svijet ostaje, a na onim starijima da gunđaju kako je nekad sve bilo bolje. To je valjda jedina stalnost u ljudskoj civilizaciji, jer ne zaboravimo prvi “prije je bilo bolje” datira još iz vremena Cicerona i Platona, pa tko smo onda mi da to sada mijenjamo.

Foto: dupephotos.com