Journal Impact: Mate Rimac odlučio investirati u eko vrtove Gruntek
Journal Impact: Mate Rimac odlučio investirati u eko vrtove Gruntek

Journal Impact: Mate Rimac odlučio
investirati u eko vrtove Gruntek

Život u urbanim gradskim sredinama često nam ne dopušta da živimo onoliko zdravo i održivo koliko bi to zapravo htjeli. Suživot s prirodom, recikliranje, ekološki uzgoj hrane – sve su to stavke koje možemo uvesti u svakodnevni život i takvom promjenom lagano utjecati na svijet oko sebe. Srećom, održivost i ekološki način razmišljanja posljednjih se desetak godina doista uvukao u sve pore društva, ali i dalje su ključne promjene nužne kako bi se cijeli svijet počeo kretati u tom smjeru. Jedna od takvih promjena ukazala nam se u obliku projekta Gruntek. Gruntek je koncept najma vrta za ljude u urbanim sredinama koji za to jednostavno nemaju mogućnosti. O Grunteku smo već pisali u sklopu naše platforme #allaboutchange, a sada nas je jako razveselila nova suradnja na hrvatskom tržištu. Ovom ekološkom pokretu pridružio se i Rimac. 

Prošle godine smo proizveli oko 30 tona ekološkog povrća, a ove godine bi mogli doći i do 100 tona, govori direktor Grunteka, Tino Prosenik. Iako ne prodajemo povrće direktno, pod budnim smo okom nadzornog tijela “Bio Garantie”. 

Sva proizvodnja eko povrća u malom mjestu pokraj Čazme plasira se pretplatnicima Grunteka, tako da ne postoje nerealni zahtjevi na izgled povrća. Tako se uvelike smanji otpad, a sami pretplatnici bude svijest o prirodnom obliku povrća. Na Grunteku nema viškova i bacanja hrane kao što je nneizbježna praksa ostalih proizvođača. Bacanje (ne)ispravne hrane je najveći problem u proizvodnji hrane. 

 

Kad zakrivljenost krastavca ili promjer poriluka diktiraju “ispravnost”, moramo primjetiti da smo na krivom putu. Naši korisnici prihvaćaju prirodne proizvode onakve kakvi rastu u njihovom vrtu, tako da je otpad od hrane za nas nepoznanica.  – poručuje Prosenik.

Manje plastike, više recikliranja

Drugi najveći problem industrije je otpad od pakiranja, u prvom redu plastika. Gruntek nema takve probleme; niti u proizvodnji niti u pakiranju i distribuciji ne koristi plastiku. Umjesto polietilenske mulch folije koja se redovito koristi u velikim količinama, Gruntek koristi foliju od krumpirovog i kukuruznog škroba, bezopasnu za okoliš. A za pakiranje je dostatna višekratno upotrebljiva drvena košarica koju korisnici redovito vraćaju Gruntekovim dostavljačima.

Konzumacija eko proizvoda i svjesnost o potrebi suszbijanja stvaranja otpada od hrane i od pakiranja, u Hrvatskoj je minimalana, u usporedbi sa zapadnoeuropskim zemljama. Projekti poput Grunteka i vizionari poput Rimca mogli bi potaknuti svjesnost kod građana kako bi se i Hrvatska mogla početi približavati europskim normama.

Proizvodnja u dostatnim količinama, bez trovanja okoliša i stvaranja planina plastičnog otpada nije više samo jedan od mnogih planova za buduće generacije, već stvarnost kojoj se svaki građanin može odmah pridružiti.    

Foto: Gruntek, Unsplash

Dobro došli u sljedeće poglavlje, dobrodošli u Journal Impact!

Pridružite nam se i budite dio znatiželjne zajednice. Pište nam što vas muči, gdje vas žulja i na koja biste važna pitanja htjeli dobiti odgovore, a mi ćemo odabrane teme za vas sagledati iz širokog kuta i istražiti. Svoje prijedloge šaljite na impact@journal.hr

Učitati još
Zatvori