Zalando ulaže u nove poslovne modele s ciljem uvođenja cirkularnosti u modnu industriju

Zalando ulaže u nove poslovne modele s ciljem uvođenja cirkularnosti u modnu industriju

Vodeća europska internetska platforma za modu, Zalando, uvodni nove poslovne modele i prakse za cirkularnost tijekom životnog ciklusa proizvoda. Odnosno, moda industrija funkcionira linearno po principu: uzmi – napravi – uporabi – baci, ono što Zalando novim inicijativama nastoji napraviti jest prekinuti taj začarani ciklus. Nastoji napraviti prijelaz prema kružnom sustavu koji bi funkcionirao po principu: dizajn i proizvodnja – uporaba – ponovna uporaba – zatvaranje petlje. Zalandova strategija nastoji pronaći rješenja za cijeli spektar izazova u industriji koji uključuje kupce, robne marke i partnere. Laura Coppen, Head of Circularity u Zalandu ističe „Kako bi smanjila svoj negativan učinak na ljude i planet, modna se industrija mora usmjeriti na kružni sustav. Zalando vidi ovaj pomak kao jedinstvenu priliku za predvođenje redizajna modne industrije, otvaranje novih izvora prihoda i iskorištavanje seizmičkih promjena u ponašanju potrošača koje su već u tijeku.”

U prvoj fazi kružnog sustava Zalando surađuje sa Zakladom Ellen MacArthur i startup-om iz Berlina circular fashion. Da bi omogućio kružne izbore, Zalando povećava kapsulnu kolekciju “redeZIGN for circularity” privatne robne marke ZING. Svih 50 artikala kolekcije muškog i ženskog tekstila, obuće i dodataka uključuje digitalnu putovnicu proizvoda. Pomoću QR koda na etiketi kupci mogu posjetiti web stranicu proizvoda i saznati gdje je proizveden, kako se brinuti o njemu, popravljati ga i kako ga zamijeniti u Zalandu.

U drugoj fazi Zalando tijekom listopada pokreće pilot-projekt pružanja usluga brige o proizvodima i popravaka s ciljem pružanja podrške kupcima nakon kupnje, a radi produženja vijeka trajanja proizvoda. U trećoj fazi Zalando omogućuje svojim kupcima da kupuju ili mijenjaju artikle koje posjeduju, a u vrhunskom su stanju. Kao zadnja faza, zatvaranje petlje, Zalando ulaže u nove tehnologije recikliranja s ciljem povećanja trenutačnih 1% tekstila recikliranog u nove tekstile u modnoj industriji. Recikliranjem i ponovnom uporabom proizvoda pridonjeli bi održivom razvoju, koji je krajnji cilj Zalanda.

Foto: PR

Učitati još
Zatvori