Četiri revije, jedna ideja: Formalna ekstravagancija na Tjednu mode u Parizu
Četiri revije, jedna ideja: Formalna ekstravagancija na Tjednu mode u Parizu

Četiri revije, jedna ideja: Formalna
ekstravagancija na Tjednu mode u Parizu

Pariški tjedan mode se nastavlja, a brendovi se bore za našu pažnju – kako na pistama, tako i na društvenim mrežama. Dok budno pratimo što se zbiva na različitim lokacijama širom francuske prijestolnice, nismo mogli, a da ne primijetimo i konceptualne sličnosti među pojedinim kolekcijama. Iako mogu djelovati ideološki udaljenim, četiri brenda – Schiaparelli, Victoria Beckham, Loewe i Coperni – kao da su ove sezone išli istom linijom razmišljanja i stvaranja.

Tu smo poveznicu identificirali kao formalnu ekstravaganciju, a kako to točno izgleda u terminima ove četiri kuće, najbolje ćemo prikazati pažljivom analizom svake revije.

Schiaparelli se podmladio…

Pri iščekivanju novih Schiaparelli revija sve manje razmišljamo o tome što će Daniel Roseberry ponuditi, a mnogo češće kako. Drugim riječima, sada već vrlo dobro znamo da će, na ovaj ili onaj način, to biti samo još jedan izvanredan prikaz dizajnerove maestralnosti.

Stoga, predstavljanje nove kolekcije čekamo kako bismo vidjeli koji je idejni put ovog puta Roseberry odabrao u reinterpretiranju genetskog kod brenda, dok ujedno pomiče njegove granice. Kako se ispostavilo, proljeće 2024. će za Schiaparelli biti u znaku svojevrsnog podmlađivanja – točnije, približavanja modnoj doktrini mlađe generacije. Elegancija i sofisticiranost utkani u nadrealistički genotip kuće rezultirali su ove sezone odvažnim, mladalačkim krojevima i kombinacijama.

Victoria Beckham isto

Victoria Beckham se u dosadašnjim kolekcijama tvrdoglavo držala provjerene strategije pa je rijetko odstupala i pravila odvažne iskorake u onome što dobro radi (i prodaje). Međutim, izgleda da je Posh Spice ipak odlučila svojim klijentima ponudi priliku da, kroz ustaljene krojeve i prepoznatljive siluete,  unese dozu poletnosti i smjelosti. And good for her, jer je ovo vjerojatno najbolje izdanje koje je Victoria Beckham (brend, ne umjetnica!) imala u posljednjih nekoliko sezona.

Loewe

Kada je Loewe u pitanju, istina je da ćemo svaku priliku koja nam se ukaže besramno iskoristiti kako bismo opet pisali o onome što Jonathan Anderson stvara u ovom španjolskom brendu. Očekivano inovativan, ali i vjeran svojoj ideologiji, britanski dizajner podržao je ideju formalne ekstravagancije nastavljajući se na ono što je ponudio kroz kolekciju muške linije nešto ranije ove godine. Igra proporcija postala je nešto u čemu malo tko može da mu parira, a novim kreacijama još jednom potvrđuje zašto je tako.

You heard it here first – Coperni is the new Jacquemus

Konačno, ali ništa manje važno, je argument u prilog formalnoj ekstravaganciji koji je ponudio Coperni – u našoj modnoj knjižici već zabilježen kao “novi Jacquemus“. I dok brend Simonea Portea pokušava isčupati iz adolescentske krize identiteta u koju je zapao posljednjom kolekcijom, Coperni preuzima kormilo kao the new (cool) kid on the block. Marketinške strategije, kojima – po tko zna koji put – privlaći pažnju interneta, prati konzistentno nadograđivanje konceptualne premise brenda. Tako, iz revije u reviju, francuski brend postaje smjeliji u svojim namjerama, odlazi korak dalje u nastojanju da prikaže nešto “novo i drugačije”, čak i onda kada mislimo da smo sve već vidjeli.

Članak preuzet sa Journal.rs.

Foto: Spotlight Launchmetrics

Učitati još
Zatvori