Nataša Mihaljčišin predstavlja novu kolekciju iza koje se krije dirljiva, ali snažna ženska priča
Nataša Mihaljčišin predstavlja novu kolekciju iza koje se krije dirljiva, ali snažna ženska priča

Nataša Mihaljčišin predstavlja novu kolekciju iza koje se krije dirljiva, ali snažna ženska priča

Kako pružiti otpor strukturnom nasilju suvremenog svijeta koje negira elementarna ljudska prava, a još perfidnije ugrožava slobodno mišljenje, neposredna iskustva i intimne doživljaje? Nataša Mihaljčišin, jedna je od rijetkih modnih dizajnerica na hrvatskoj modnoj sceni koja i nakon tri desetljeća djelovanja, ne prestaje evoluirati i napredovati. Svi komadi koje izrađuje jedinstveni su i ručno izrađeni. Nataša kroz svoj rad kontinuirano predstavlja kolekcije koje su puno više od odjeće, te nam svakom novom kolekcijom ispriča neku novu priču. To je slučaj i s njenom najnovijom kolekcijom, Šapat cvijeća.

U novoj kolekciji, cvijet nije samo dekoracija

Inspirirana romanom Vegetarijanka spisateljice Han Kang, kolekcija predstavlja dijalog s tijelom kao prostorom otpora i ranjivosti. Nataša Mihaljčišin istražuje granice između tijela i prirode, unutarnjeg i vanjskog. Svaki komad ručno je izrađen s reinterpretiranim cvjetnim oblicima koji simboliziraju unutarnje pomake, estetsku hrabrost i žudnju za slobodom. Cvijet nije samo dekoracija – on je otpor, znak transformacije i novog identiteta.

SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA

Odjeća u ovoj kolekciji ne oblikuje tijelo – ona ga oslobađa. Cvjetni motivi su tragovi procesa u kojem tijelo prestaje biti objekt i postaje subjekt transgresije: iz represivnog i krutog u sferu neuhvatljivog i slobodnog. Naime, u ovoj kolekciji, cvijet nije ukras. On je gesta otpora, odbijanje nasilja, nova površina. Šapat cvijeća je modna interpretacija unutarnje transformacije žene koja se, bježeći od ljudskog nasilja, želi pretvoriti u biljku.

Teritorij tijela simbolizira naše materijalno i biološko bojno polje – na njemu manifestiramo, realiziramo ili gubimo. Njega nastojimo odjenuti identitetom, potvrditi ulogom, okititi uspjehom. Njemu udovoljavamo ili ga kažnjavamo – već prema postavljenim pravilima i moralnoj autocenzuri.

SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA

Cvjetni motivi rastu po površini tijela kao tiha pobuna, kao šapat prirode koja ne traži dopuštenje kako bi postojala. Odjevni predmeti predstavljaju fragmente narativa o oslobođenju, o tijelu koje želi biti vraćeno sebi, a modna naracija se odvija u povezanosti unutarnjeg i vanjskog. Cvijet se kao arhetipski simbol ženstvenosti i seksualnosti želi osloboditi klišea i postati alat prekoračenja granica, izmještanja u prostor drugog značenja. Onog koje prepoznajemo i doživljavamo kao svoje tijelo.

SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA
SAPAT CVIJECA

Šapat cvijeća su šifrirale, isheklale, izvezle i isplele: Ranka, Jela, Vesna, Marija i Maja.

Fotografija i oblikovanje: Jelena Janković

Styling: Ana Nikačević

Frizura: Milena Maršić (salon Glamour)

Šminka: Simona Antonović

Asistent stilistice: Luka Ščrbak

Učitati još
Zatvori