Journal.hr

Novi Lyst Index: Među najpopularnijim komadima su ekstremno skupe japanke i tenisice koje volimo mrziti

Lyst Index ostaje ključni barometar za praćenje što je zapravo hottest u svijetu mode. Riječ je o kvartalnom izvještaju koji donosi najtraženije brendove i proizvode na temelju analize ponašanja više od 160 milijuna kupaca godišnje, uključujući pretrage, prodaju i angažman na društvenim mrežama. Najnoviji Lyst Index za drugo tromjesečje 2025. donosi itekako zanimljive uvide u to kako modna publika kupuje u vremenu ekonomskih neizvjesnosti, inflacije i globalnih napetosti.

Iako su proračuni sve tanji, modni entuzijasti nisu spremni odreći se stilskih izričaja. Samo ih sada pronalaze u manjim, pristupačnijim stvarima koje imaju emocionalnu težinu. Dodaci, cipele i komadi koji pričaju priču – to su novi modni favoriti. Manji budžet ne znači manje stila, a to najbolje potvrđuju podaci iz ovog kvartala.

Najpopularniji brendovi: Miu Miu ponovno na vrhu

Na samom vrhu Lyst Index ljestvice najtraženijih brendova ponovno se našao Miu Miu, koji je sa svojim preppy brodaricama od brušene kože pogodio savršen spoj nostalgije i modernog stila. Brend je ove sezone savršeno prezentirao back-to-school estetiku, koja je odjeknula među kupcima diljem svijeta.

Slijede Loewe, Saint Laurent i Prada, brendovi koji i dalje imaju snažan identitet, bilo da je riječ o futurističkoj praktičnosti ili oštrini glamura. Coach i Chloé također su među top 10, a poseban uspjeh bilježi The Row, koji je prvi put dosegao svoju najvišu poziciju zahvaljujući viralnim Dune japankama – modelu od čak 690 dolara koji je postao hit nakon što ih je Jonathan Bailey nosio tijekom jednog press eventa u lipnju. Pretrage za tim japankama porasle su 162% u jednom kvartalu. Zanimljivo, COS je i dalje jedini high street brend u top 10, dok Moncler i Bottega Veneta zatvaraju popis hottest 10 brendova.

Povratak cool britanskog stila i sportska nostalgija

Burberry se nakon godine dana vratio na listu zahvaljujući revitalizaciji britanskog imidža i snažnoj festivalskoj kampanji. A kada smo već kod festivala, ne možemo ne spomenuti Adidas Adicolor Sprinter kratke hlače, koje su zauzele treće mjesto među najtraženijim proizvodima ovog kvartala. Prvotno lansirane krajem 1970-ih, ove retro hlačice sada proživljavaju renesansu, i to dijelom zahvaljujući slavnim imenima poput Harryja Stylesa i Belle Hadid.

Top 10 najtraženijih proizvoda: obuća dominira

Čak šest od deset najtraženijih proizvoda u ovom kvartalu su cipele. Osim The Row japanki i Miu Miu brodarica, tu su i neobične Vibram FiveFinger cipele koje spajaju funkcionalnost i avangardni stil, kao i balerinke Ancient Greek Sandalsa, te wedges tenisice Isabel Marant, koje TikTok generacija ponovno vraća u fokus zahvaljujući Y2K estetici.

Komadi poput SKIMS rebrastog topića i Juju Vera privjeska na školjku dokazuje da minimalni komadi s emocionalnim prizvukom i dalje imaju snažan modni moment.

Brendovi koji brzo rastu: Pucci i Rohe

Iako se nisu našli među top 10, neki brendovi pokazuju izniman rast i mogli bi uskoro ući u najviši rang. Pucci, talijanski brend poznat po svojim arhivskim printovima i ljetnoj estetici, bilježi porast potražnje od čak 96% u odnosu na prošli kvartal. Komadi poput Marmo i Orchidee mini haljina, topova i badića postali su must-have među fashionisticama kao što su Hailey Bieber, Dua Lipa i Vittoria Ceretti.

S druge strane modne medalje nalazi se Róhe, nizozemski brend koji njeguje estetiku tihog luksuza. Njihove arhitektonske siluete i sofisticirani krojevi donijeli su im rast potražnje od 27%, a fanovi poput Rosie Huntington-Whiteley i Phoebe Dynevor samo potvrđuju njegov cool factor.

Što nas čeka u Q3?

Lyst završava svoju analizu s napomenom da bi jesen mogla donijeti veliki zaokret. Nekoliko modnih kuća sprema debitantske kolekcije svojih novih kreativnih direktora, što bi moglo potpuno promijeniti krajobraz najtraženijih brendova i proizvoda u trećem kvartalu. Do tada, ljeto 2025. u znaku je promišljenih modnih odluka, nostalgičnih povrataka i komada koji dokazuju da manje može biti više — ali samo ako je dovoljno dobro stilizirano.

Foto: Instagram (@miumiu)