How much is too much? Cijene luksuznih komada su eksplodirale i nema naznaka da će padati
How much is too much? Cijene luksuznih komada su eksplodirale i nema naznaka da će padati

How much is too much? Cijene luksuznih komada su eksplodirale i nema naznaka da će padati

U posljednjih nekoliko godina cijene proizvoda luksuznih modnih kuća su, u najmanju ruku – eksplodirale. Dok modni divovi podižu cijene gotovo sezonski, opravdavajući ih ekskluzivnošću, kvalitetom i očuvanjem luksuznog statusa, realnost je da iza tog vala poskupljenja luksuzna moda postaje sve nedostupnija, a time i poželjnija. Taj trend ne pokazuje znakove usporavanja, a posljednji brend koji “jaše isti val” je Tom Ford koji je nedavno objavio cijene svoje najnovije kolekcije.

Gdje vodi rast cijena modnih brendova?

Tom Ford je na Tjednu mode u Parizu prikazao svoju prvu kolekciju pod vodstvom Haidera Ackermanna i kolekcija je, opravdano, doživjela brojne pozitivne kritike. Svi su bili oduševljeni i Ackermann je postao heroj koji je vratio stari glamurozni i luksuzni Tom Ford koji toliko obožavamo. I dalje, sve opravdano. Ali onda je kolekcija postala dostupna za kupnju te smo prvi put vidjeli cijene komada. Iako nakon Diorovog kaputa od 200 000 dolara ili Balenciagine haljine od 50 000 eura, Tom Ford komadi djeluju jeftino, brend je još jedan u nizu koji govori: Luksuzna moda je za one privilegirane. Recimo, za bijelu dugu haljinu ćete morati izdvojiti 5 980 eura, svilenu zelenu bluzu 1 890 eura, pulover od kašmira 1 590 eura, a crnu dugu haljinu 6 750 eura.

Tom Ford
Tom Ford
Tom Ford
Tom Ford
Tom Ford
Tom Ford
Tom Ford
Tom Ford
Balenciaga
Balenciaga haljina (50 000 eura)

Luksuzna moda je sve zatvorenija

Cijena jedne košulje ili haljine iz Tom Ford kolekcije nadmašuje ekonomske mogućnosti velikog dijela stanovništva. Luksuzna industrija profitira na simbolici statusa, dok sve veći dio društva tone u ekonomske nejednakosti. Pritom, nedavni skandali vezani za Dior i Loro Piana komade (koji su među luksuznijima) baš nam i ne daju nadu da je sve onako kako oni prikazuju. Gdje nas vodi luksuz koji se sustavno udaljava od realnosti većine? Je li svrha mode doista stvarati ljepotu i izraziti osobnost, ili pak cementirati društvene razlike? Ovisi koga pitate. Financijski direktori Keringa su najavili poskupljenje koje bi moglo uslijediti na jesen. Nakon fijaska s Guccijem čiji je prihod pao za 25 % u drugom tromjesječju, njihov odgovor je podizanje cijena. Iako je luksuz oduvijek bio nedostižan mnogima, današnja dinamika čini ga gotovo hermetički zatvorenim krugom privilegiranih.

luksuzna moda

Luksuz je odavno postao igra za one najbogatije

I to se odnosi i na beauty ekstenzije modnih divova. Najaktualnije iz tog svijeta je La Beauté Louis Vuitton, prva make up kolekcija modne kuće. Ona ne samo da nosi jedno luksuzno ime, već dva – kolekcija je nastala u suradnji s britanskom vizažisticom Pat McGrath. Ruževi za usne i balzami za usne koštaju 160, a palete 250 dolara. Platit ćete oko 400 dolara, a da niste našminkali ni trećinu lica. Are you rich enough?

Da se vratimo na odjeću. Povijest Hermèsa se bazira na nedostupnosti, The Row zabranjuje korištenje mobilnih telefona i fotografiranje revija… I i dalje za takve komade postoje liste čekanja, dakle – kupaca ima. Ali oni čine manjinu. Manjinu koja dopušta brendovima takve cijene i kojoj je kupnja jedne Balenciaga haljine ili The Row torba uobičajena srijeda. Za one izvan tog kruga ostaje tek iluzija luksuza – kroz high street alternative i sve jaču second hand scenu. Uz svu ljepotu i inspiraciju koju ona nosi, ne smijemo zaboraviti da je moda oduvijek bila jedan od jačih pokazatelja statusa.

luksuzna moda
luksuzna moda

Foto: Dior, Balenciaga, Tom Ford

Učitati još
Zatvori