U moru dosadnih i već viđenih kampanja modnih kuća, jedno ime se još uvijek ističe
U moru dosadnih i već viđenih kampanja modnih kuća, jedno ime se još uvijek ističe

U moru dosadnih i već viđenih kampanja modnih kuća, jedno ime se još uvijek ističe

Saint Laurent, Prada, Gucci i Miu Miu su nedavno lansirali svoje nove kampanje. Sve kampanje su za kolekciju jesen/zima i sve, osim jedne – izgledaju pomalo dosadno. Znamo da minimalizam nikada neće izaći iz mode (i da su sve kampanje, koliko god “jednostavne” bile, i dalje skupe), ali moramo priznati da nam malo fali sanjarenja i kreativnosti. A to je ono što kampanje luksuznih modnih kuća, između ostalog, i prodaju.

Ne djeluje nam da se Miu Miu djevojka zabavlja

… A kao zabavnija mlađa Pradina sestra, kako ju često oslovljavaju, mislimo da bi trebala. Za kolekciju jesen ’25 glavnu ulogu je dobila Kylie Jenner (a u kampanji za Pradu njena starija sestra Kendall Jenner – domišljato). Razumijemo cijelu strategiju iza odabira Kylie i jasno nam je da tako funkcionira show business. Ali Kylie koja zbunjeno (gotovo pa preplašeno) stoji u studiju nam ne šalje poruku da je Miu Miu mlađa zabavnija sestra. S druge strane, njena starija sestra (pritom mislimo i na Kendall i na Pradu) se u kampanji smije i druži s grupom prijatelja. Dok Kylie stoji u kutu kao da ju je Miuccia Prada poslala u kaznu.

Ali ni kampanja za Pradu nas nije oduševila. Iako su se Pradine kampanje uvijek oslanjale na konceptualnost – imale su emociju. Bile su prepoznatljive. Pazilo se ne detalje. Ovu zadnju smo pogledali i brzo zaboravili. Onda dolazimo do Guccija čija kampanja izgleda kao lookbook. U njihovu obranu, kampanja za jesen ’25 je nazvana Portrait Series te u fokus stavlja pojedince koji su i glavni akteri kampanje. Nekako i možemo shvatiti da je set jednostavan, a poze modela nepomične. Ali ako je u fokusu pojedinac, zašto svi imaju iste izraze lica? Kako kažu na svojim službenim stranicama, svaki pojedinac priča vlastitu priču, ali sudeći prema ekspresijama tih pojedinaca, odustali bismo nakon prvog poglavlja.

I uvijek ćemo se vratiti na kampanje koje je Tom Ford radio za Gucci tijekom 1990-ih godina. Jasno da Gucci više neće raditi iste, čak ni slične kampanje, ali te kampanje su ušle u povijest mode kao jedne od najprovokativnijih, najsenzualnijih i najutjecajnijih. Njegovi modeli su bili samouvjereni, bahati i sve ono što Gucci kao talijanska modna velesila predstavlja. 20-ak godina nakon, dobili smo modele koji izgledaju kao tinejdžeri kojima se ne da biti na satu geografije.

Prada
Prada
Prada
Prada
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci

Saint Laurent je već druga priča

Modne kuće rijetko, gotovo nikada, dozvole modelu i fotografu da rade što žele. Osim kada je riječ o Kate Moss i fotografu Mertu Alasu. Vaccarello, kreativni direktor kuće, je pustio Kate da se vozi ulicama Los Angelesa, spontano i bez plana. U jednom trenutku ona zastane na bazenu gdje sretne glumicu Chloë Sevigny, te se nađu zajedno u kadru. Cijela kampanja ima narativ, ima svoj početak i kraj. Iako sirova, prirodna, bez pretencioznih outfita, bez pretjeranog luksuza i, u jednu ruku, jednostavna, ova kampanja nas je primila za ruku i vodila kroz dan Saint Laurent djevojke. A takvom danu nikada nećemo reći ne.

Saint Laurent
Saint Laurent
Saint Laurent
Saint Laurent
Saint Laurent
Saint Laurent

Foto: Saint Laurent, Prada, Gucci, Instagram

Učitati još
Zatvori