

Saint Laurent, Prada, Gucci i Miu Miu su nedavno lansirali svoje nove kampanje. Sve kampanje su za kolekciju jesen/zima i sve, osim jedne – izgledaju pomalo dosadno. Znamo da minimalizam nikada neće izaći iz mode (i da su sve kampanje, koliko god “jednostavne” bile, i dalje skupe), ali moramo priznati da nam malo fali sanjarenja i kreativnosti. A to je ono što kampanje luksuznih modnih kuća, između ostalog, i prodaju.
Ne djeluje nam da se Miu Miu djevojka zabavlja
… A kao zabavnija mlađa Pradina sestra, kako ju često oslovljavaju, mislimo da bi trebala. Za kolekciju jesen ’25 glavnu ulogu je dobila Kylie Jenner (a u kampanji za Pradu njena starija sestra Kendall Jenner – domišljato). Razumijemo cijelu strategiju iza odabira Kylie i jasno nam je da tako funkcionira show business. Ali Kylie koja zbunjeno (gotovo pa preplašeno) stoji u studiju nam ne šalje poruku da je Miu Miu mlađa zabavnija sestra. S druge strane, njena starija sestra (pritom mislimo i na Kendall i na Pradu) se u kampanji smije i druži s grupom prijatelja. Dok Kylie stoji u kutu kao da ju je Miuccia Prada poslala u kaznu.
Ali ni kampanja za Pradu nas nije oduševila. Iako su se Pradine kampanje uvijek oslanjale na konceptualnost – imale su emociju. Bile su prepoznatljive. Pazilo se ne detalje. Ovu zadnju smo pogledali i brzo zaboravili. Onda dolazimo do Guccija čija kampanja izgleda kao lookbook. U njihovu obranu, kampanja za jesen ’25 je nazvana Portrait Series te u fokus stavlja pojedince koji su i glavni akteri kampanje. Nekako i možemo shvatiti da je set jednostavan, a poze modela nepomične. Ali ako je u fokusu pojedinac, zašto svi imaju iste izraze lica? Kako kažu na svojim službenim stranicama, svaki pojedinac priča vlastitu priču, ali sudeći prema ekspresijama tih pojedinaca, odustali bismo nakon prvog poglavlja.
I uvijek ćemo se vratiti na kampanje koje je Tom Ford radio za Gucci tijekom 1990-ih godina. Jasno da Gucci više neće raditi iste, čak ni slične kampanje, ali te kampanje su ušle u povijest mode kao jedne od najprovokativnijih, najsenzualnijih i najutjecajnijih. Njegovi modeli su bili samouvjereni, bahati i sve ono što Gucci kao talijanska modna velesila predstavlja. 20-ak godina nakon, dobili smo modele koji izgledaju kao tinejdžeri kojima se ne da biti na satu geografije.




Saint Laurent je već druga priča
Modne kuće rijetko, gotovo nikada, dozvole modelu i fotografu da rade što žele. Osim kada je riječ o Kate Moss i fotografu Mertu Alasu. Vaccarello, kreativni direktor kuće, je pustio Kate da se vozi ulicama Los Angelesa, spontano i bez plana. U jednom trenutku ona zastane na bazenu gdje sretne glumicu Chloë Sevigny, te se nađu zajedno u kadru. Cijela kampanja ima narativ, ima svoj početak i kraj. Iako sirova, prirodna, bez pretencioznih outfita, bez pretjeranog luksuza i, u jednu ruku, jednostavna, ova kampanja nas je primila za ruku i vodila kroz dan Saint Laurent djevojke. A takvom danu nikada nećemo reći ne.



Foto: Saint Laurent, Prada, Gucci, Instagram