Prije desetak godina bio je kralj cipela, a sada je kralj kopija. Jeste li vidjeli komade od Jeffrey Campbella?
Prije desetak godina bio je kralj cipela, a sada je kralj kopija. Jeste li vidjeli komade od Jeffrey Campbella?

Prije desetak godina bio je kralj cipela, a sada je kralj kopija. Jeste li vidjeli komade od Jeffrey Campbella?

Prije desetak godina ime Jeffrey Campbell bilo je sinonim za it cipelu. Njegove Lita platforme je imala doslovno svaka influencerica i blogerica (tijekom Jeffrey Campbell ere blogging scena je eksplodirala, pogotovo Tumblr). Tko god je želio biti viđen kao modno relevantan, nosio je Campbell platforme. Njegove cipele bile su hrabre, drugačije, statement – i zbog toga su postale globalni fenomen.

Od globalnog fenomena do osrednje estetike

No, kako je moda ubrzala svoj tempo i zahtijevala stalnu evoluciju, Jeffrey Campbell polako je izgubio korak. Dok su drugi brendovi prepoznavali važnost storytellinga, prepoznatljive estetike i konzistentnog identiteta, Campbell je ostao zarobljen između želje da bude mainstream i potrebe da bude avangardan. I rezultat nije bio dobar. Brend je doživio svoj kreativni i financijski vrhunac oko 2010. godine i nakon toga je nastavio padati. Od nadimka “kralj cipela“, danas na njegovom Instagram profilu možete naći brdo kopija (i osrednju estetiku).

Umjesto da se doživi svoje ponovno rođenje, Campbell je krenuo u smjeru kopiranja. Kolekcije posljednjih godina sve više podsjećaju na reinterpretacije luksuznih modela. Umjesto da predvodi trendove, Jeffrey Campbell danas izgleda kao da je konstantno korak iza i čeka što će lideri mode lansirati, kako bi on to mogao kopirati. Ono što je nekad bio brend koji je diktirao trendove u obući, sada djeluje poput sjene vlastite prošlosti. Kupci koji su odrasli na njegovim modelima okrenuli su se drugim brendovima, dok mlađoj generaciji ime Campbell nije ni poznato.

U nastavku možete vidjeti neke od modela koji su očita kopija luksuznih modnih kuća.

Jeffrey Campbell
Jeffrey Campbell
Jeffrey Campbell
Jeffrey Campbell
Chloe
Chloe
Jeffrey Campbell
Jeffrey Campbell

Nije nikakva novost kopiranje ili, kako mnogi kažu samo da zvuči blaže, inspirirati se nekim komadom ili brendom. To rade gotovo pa svi high street brendovi, a nedavno smo svjedočili i “inspiraciji” Saint Laurenta Miu Miu Wander torbom. “Problem” kod Campbella su očite kopije – i to kopije tada najaktualnijih komada obuće. Osim što time gubi poštovanje modne zajednice, gubi i poštovanje publike. I tužno je. Njegov najveći pad nije u imitiranju drugih, nego u gubitku vlastitog glasa. Brend koji je nekad definirao eru sada djeluje kao da je zaglavio u vremenu, dok su mlađe generacije pronašle nove modne idole. I potvrđuje najveću istinu modne industrije: One day you are in, the next day you are out!

Foto: Jeffrey Campbell, Saint Laurent, Ferragamo, Alaia, Instagram (@jeffreycampbell)

Učitati još
Zatvori