

Ana Bilić Miličić za nas otkriva insajderske informacije o trendovima i koje naočale biraju it djevojke
Alfa Vision Optika je sinonim za vrhunsku brigu o vidu i moderan pristup optičkoj industriji. Kroz godine uspješnog poslovanja, tvrtka je izgradila reputaciju pouzdanog partnera za sve koji traže najmodernije modele sunčanih i dioptrijskih naočala. Kako bi proširili i približili ponudu, nedavno su otvorili pop-up stores u Zagrebu i Splitu. Njihov tim čine iskusni profesionalci koji prate najnovije tehnologije i modne trendove, a ključna osoba je Ana Bilić Miličić, direktorica Alfa Vision Optike.
U intervjuu za Journal govorila je poslovnoj strategiji brenda, izazovima koje je savladala te kako uvijek uspije pronaći brendove koje još nitko nije donio na hrvatsko tržište. Čitajte u nastavku…
Alfa Vision otvara nove poslovnice u obliku pop-up storea. Zašto ste se odlučili baš za taj koncept i zašto je on poseban na hrvatskom tržištu?
Ideja otvaranja novih poslovnica u obliku pop-up storeova došla je ne samo iz želje za ekspanzijom, već i želje da uvedemo nove oblike poslovanja. Primjerice, u svijetu luksuzne mode, pop-up storeovi odavno su prestali biti samo privremene prodajne točke. Oni su postali moćan alat za stvaranje emocionalne veze s brendom, direktan dijalog s kupcima. Luksuzne kuće poput Chanela, Diora, Guccia, Prade i ostalih redovito koriste ovaj format kako bi predstavile trajne ili limitirane kolekcije. Ili kako bi oživjeli svoje priče u jedinstvenim prostorima kao što su poznate robne kuće La Rinascente ili Galeries Lafayette.
Već sad se pokazalo kako nam pop-up koncept omogućuje fleksibilnost, brzinu i izravan kontakt s kupcima. Želimo biti tamo gdje su naši klijenti – u pokretu, u trendu, blizu svakodnevnih navika. U Hrvatskoj još uvijek nije uobičajeno vidjeti premium optiku u ovom formatu, pa vjerujemo da time unosimo određenu dozu svježine i dinamike u industriju.


Prva poslovnica izvan Zagreba otvorena je u Splitu. Zašto baš Split kao početna lokacija za širenje brenda?
Split ima snažnu energiju, modno osviještenu publiku i idealnu kombinaciju domaćih i stranih posjetitelja. Otvaranje poslovnice u City Centru One Split bila je odluka koja se gotovo nametnula sama po sebi. Već dulje vrijeme zaprimamo brojne upite i narudžbe iz Dalmacije putem našeg web shopa. Odabrali smo grad sa snažnim identitetom i modnim senzibilitetom. Naime, ono što su nam web shop, a i prvi tjedni poslovanja u Splitu pokazali, je to da klijentima s tog područja naočale zaista predstavljaju osobni izričaj i zaista su nas iznimno pozitivno iznenadili koliko prate trendove.
Razlikuje li se ponuda u Splitu u odnosu na zagrebačke poslovnice? Ako da, po čemu?
Ponuda u Splitu prilagođena je lokalnom tržištu. Uz prepoznatljive globalne brendove, fokusirali smo se na sunčane modele i kolekcije koje su idealne za kupce koji znaju što traže. Biraju se statement modeli, ne prežu pred odvažnim naočalama, oversized formama, retro modelima i sve što ima „ono nešto“. Split nosi svoju modnu priču i mi je pratimo.

Postoji li razlika u navikama kupaca kada je riječ o Zagrebu i Splitu?
Ako bi generalizirali, mogla bih reći da Zagrepčani češće traže minimalističke naočale, dok Splićani više gravitiraju prema statement okvirima. Iako zapravo nema pravila. Moda je danas toliko obojena brzim promjenama i novitetima koji se izbacuju četiri do šest puta godišnje. Brendovi više nemaju dvije velike nego više manjih kolekcija. No, zajedničko Zagrebu i Splitu je želja za kvalitetom i stilom. Dakle, osim što oboje traže prepoznatljiv dizajn, ali i kvalitetu – cijene dobar omjer mode i funkcije. U Zagrebu se naši kupci često dolaze inspirirati i vidjeti što smo dobili novo u ponudi, dok nam je jug pokazao kako kupci dolaze s jasnom vizijom stila koji žele postići.
Upravo zato smo u Splitu odlučili ponuditi pojačanu selekciju određenih modnih brendova. Pritom bi htjela napomenuti da kada kažem Zagreb i Split – ne mislim samo na stanovnike tih gradova već na sve one koji kupnjom gravitiraju tim gradovima.
Alfa Vision poznata je po jedinstvenoj selekciji brendova naočala. Kako birate koje brendove uvrstiti u ponudu?
Uvijek tražimo spoj estetike, kvalitete i priče. Brendovi koje biramo moraju imati identitet, prepoznatljiv dizajn i vrhunsku izradu. Naš cilj nije kvantiteta, već selekcija koja klijentu olakšava izbor.

Kako na velikim sajmovima prepoznati ono što će se svidjeti stylish Hrvaticama?
Pratimo svjetske trendove, ali ih uvijek filtriramo kroz vlastiti osjećaj koji se temelji na višegodišnjem iskustvu. Već 20 godina posjećujem najveće sajmove u svijetu optike kao što su Silmo u Parizu i Mido u Milanu. Mogu slobodno reći da osim očiju i osjećaja za estetiku – s godinama vam prsti postaju najvrijedniji alat. Živimo u vremenu kad se brojni brendovi pokušavaju „plagirati“ kroz dostupne high street brendove, ali najfiniji i najskuplji acetati od kojeg se rade luksuzne linije naočala s razlogom imaju višu cijenu. I to se pod rukom najbolje osjeti.
Naočale držite dobar dio dana, na svom licu, u blizinu očiju i većina će se složiti da osim što su trendi modni dodatak – moraju biti napravljene od provjerenih materijala. Zato pazimo da u ponudu Alfa Vision Optika uđu samo oni modeli koji imaju potencijal da budu i trendi i nosivi. Ali i da opravdavaju kvalitetu. Čim osjetimo da kvaliteta u izvedbi krene padati, vrlo brzo reagiramo.
Gotovo sve najpoznatije influencerice surađuju s Alfa Vision Optikom. Kako birate ambasadorice?
AlfaWomen nisu samo lica – one doslovce žive našu priču i naš moto. Biramo žene koje su autentične, snažne, lijepe, imaju stila i stvorile su svoj glas i utjecaj u ovom bučnom svijetu. Važno nam je da se doista vide u modelima koje nose, da ih biraju same, ne zbog kampanje, već zato što se to uklapa u njihov Alfa stil (smijeh). Mogu slobodno reći da smo okupile desetak „svojih“, a opet različitih Alfa žena koje, osim naočala, nose i grade iz dana u dan svoje snažne privatne i poslovne priče.
Koliko su važni autentičnost i prirodnost u influencerskim suradnjama?
Presudni su. Danas publika prepoznaje što je iskreno, a što nije. Naše suradnje su dugoročne i temelje se na uzajamnom povjerenju – ambasadorice doista nose modele naših naočala u privatnom životu i to se vidi. Pri tome, često se naše influencerice odluče privatno nositi brandove koje jedino u Hrvatskoj imamo mi, što govori o selekciji brandova i ponudi koju imamo. Čak se znalo dogoditi da i drugi influenceri kupuju privatno za sebe u našoj optici. To u nama izaziva sreću jer je to malo, ali slatko priznanje da iako su ugovorom vezani za nekog drugog, naočale za sebe privatno ipak kupuju kod nas.

Tko stoji iza Alfa Vision tima?
Reći ću da smo mi tim ljudi koji vole svoje poslove. Svatko radi svoj dio i trudimo se biti bolji svaki dan. Alfa Vision kakvim ga vidite je odraz vrijednih i kreativnih ljudi koji stoje iza samog lica i naličja brenda.
Kako nastaju ideje za Reels videe i digitalni sadržaj?
Inspiraciju crpimo iz svakodnevnog života – stvarnih situacija, outfita, sezona. Svaki video ima za cilj ne samo pokazati određeni model sunčanih naočala, već stilizirati ga, ispričati priču, ispratiti neki aktualni trend video prikaza sa društvenih mreža, a sve da je to na kraju prilagođeno onome što smo mi. Fokus nam je autentičnost i lakoća – želimo da ljudi osjete kako se mogu pronaći u našim sadržajima.
Kako balansirate između trendi modela i luksuzne, bezvremenske ponude?
U ponudi uvijek imamo oboje. Modele koji prate sezone i one koji traju godinama. Ključno je znati kome se obraćamo – netko želi efektan model za ljeto, netko investiciju koja traje godinama. Naš je posao ponuditi oboje.

Koji su najveći trendovi u svijetu sunčanih naočala ovog ljeta?
Kada bih na pitanje trebala odgovoriti u samo jednoj riječi, to bi bila Aviatori! Avijatičarski modeli sunčanih naočala brendova CHIMI i Thierry Lasry zasigurno. Također, britanski brend Cuttler and Gross na vrijeme je lansirao svoj najpopularniji model aviatora u čak četiri različite boje stakla i time na pravi cutlerovski način dodao dodatnu osobnost u izvedbi aviatičarskog trenda. Na velika vrata nam se vratio i retro minimalizam – tanke metalne linije s lećama u pastelnim i smeđim bojama. Tu definitivno mogu izdvojiti Dior, Fendi, Miu Miu, Gucci i Eyepetizer modele.
Najbrže rastući brendovi naočala?
Osim Chanela i Saint Laurenta koji u ponudi imaju ono što zovemo „vječna klasika“, najbrže rastući brend ove sezone je zasigurno Miu Miu. Prošle godine to je bila Prada, čiju smo kolekciju i predstavili na eventu u našoj poslovnici u Centru Kaptol. Ove godine je tu ulogu preuzeo njezin sestrinski brend. Brend bilježi izniman porast popularnosti upravo zahvaljujući naočalama. A činjenica da su modele tog brenda odabrale i na glavu stavile Bella Hadid i Hailey Bieber multiplicirala je interes preko noći (smijeh). Pritom Miu Miu je napravio ono što niti jednom drugom brendu u virtualnom svijetu nije uspjelo – a to je da su toliko popularizirali jedan dioptrijski okvir da niti jedna sunčana naočala nije bila niti blizu tom digitalnom uspjehu ove godine. Nose ga i dalje, kupuju i slikaju se s njim osobe koje uopće nemaju potrebu nositi dioptrijske naočale, nije li to impresivno?
Koji modeli su must-have ove sezone? Imamo li bestseller ljeta 2025.?
Osim već spomenutih aviatora za koji interes ne jenjava i Miu Miu sunčane linije, moram spomenuti Chanel. Klasični brend koji nam je ovo ljeto ponudio ne samo klasiku s pomakom, već dva iznimno hrabra modela koja će ovo ljeto biti apsolutni hit. Stoga mogu reći da sam ponosna što u našoj poslovnici u Centru Kaptol imamo i Chanel atelier koji nudi impozantan izbor sunčanih naočala i dioptrijskih okvira.
Koji su po vama brendovi sunčanih naočala istaknute kvalitete?
Kod muških brendova moram izdvojiti LGR. Nude vrhunsku 100% talijansku hand-made izradu i jedinstven dizajn, a istovremeno su promišljena investicija. Mineralna stakla koja dolaze u nekoliko različitih boja s čak šest zaštitnih vrsta zaštitnih slojeva govore puno. Potom, kod unisex modela mislim da nikakvu konkurenciju nema DITA. Ne mogu ne spomenuti francuski brend Thierry Lasry – osim što su izrađene od visokokvalitetnog Mazzuccheli acetata, njegove naočale često kombiniraju različite slojeve acetata kako bi se postigao trodimenzionalan efekt i dubina boje. Zbog svoje sposobnosti da naočale transformira u umjetnička djela, u svijetu dizajna ga se naziva francuskim čarobnjakom.
A brendovi s najboljim omjerom cijene i kvalitete?
Jedna riječ – CHIMI! Skandinavski minimalizam uz vrhunsku vrijednost za novac. Nudi čist, suvremen izgled s naglaskom na stil uz iznimno pristupačne cijene. Poznati su po tome da nude iste modele u cijeloj paleti boja, pa kupac može lako pronaći savršenu kombinaciju za svoje lice i stil. Njihov utjecaj na društvenim mrežama učinio je CHIMI prepoznatljivim brendom među generacijom Z i milenijalcima koji cijene trendi dizajn, pristupačnost i dobru kvalitetu. Zahvaljujući kombinaciji skandi minimalizma i estetike modnog editorijala, CHIMI se sve češće pojavljuje i u street style reportima s modnih tjedana. Uostalom, Kendall Jenner ga je već odavno prepoznala, i često izjavljuje kako su joj to jedne od omiljenih naočala.
Koji model osobno najviše volite i zašto?
Uf… Puno je toga. Jako volim naočale. Mislim da je to nešto poput plašta koji bacite na sebe i koji vas transformira iz elegantne dame u trendsetericu ili rokericu. Zaista nema jednostavnijeg načina kako mijenjati stilove. Ove godine bih izdvojila tri modela, a prve od njih su ovalni model brenda Fendi u puder varijanti. Drugi je Jean Paul Gaultier koji Alfa Vision ima jedini u svojoj ponudi u Hrvatskoj. Zaljubila sam se u te naočale čim sam ih vidjela (smijeh). Ti detalji, izrada, dizajn… Kada stavite te naočale na glavu imate osjećaj kao da ste se vratili u 90-te. Taj vibe je zaista sastavni dio brenda, a oni su nevjerojatno dobro napravili dizajn koji evocira navedeno razdoblje. I treće su Chimi… One su kvalitetne i kul, a model nosim kada želim biti klasičarka, ali s pomakom.
Foto: PR, Instagram