Upoznajte hrvatske umjetnice iza odlične nove adidas kampanje

Upoznajte hrvatske umjetnice iza
odlične nove adidas kampanje

Kako modni svijet učiniti boljim?, pitanje je s kojim se brendovi svakodnevno susreću i na koje mnogi od njih kroz svaku novu kolekciju pokušavaju ponuditi odgovor. Pitanje je to koje pokreće promjene i koje polako, ali sigurno stvara potpuno novu sliku mode. U posljednjih nekoliko godina, imali smo prilike svjedočiti sve većim i sve boljim promjenama koje su zaista učinile razliku – od težnja prema održivim materijalima i načinima proizvodnje do promjena koje pomiču poznate granice i omogućavaju sve većem broju ljudi da se osjeća prepoznato i uključeno u modu na svim razinama. Jedan od fokusa bez sumnje je brisanje nerealnih očekivanja kada je o ženskom tijelu riječ.

Ljepota se krije u različitosti

Desetljećima, modni svijet je ženama nametao jedan ideal ljepote u čijem se središtu nalazilo “savršeno” žensko tijelo. Apsurd i nedostižnost tog ideala dodatno je ojačan pojavom društvenih mreža i filtera čiji je jedini cilj bio prekriti sve ono što se smatra nedostatkom. U težnji prema savršenoj ljepoti, ona prava ljepota je potisnuta, zanemarivana, ponekad čak i osuđivana od strane ne samo modnog svijeta, već i svijeta općenito.

Kako bi u fokus vratio pravu ljepotu, ona koja se krije u različitosti i svim onim stvarima koji svaku od nas čine drugačijom, posebnom i lijepom, sportski brend adidas predstavio je jednu od svojih najboljih kampanja dosad. Povodom izlaska nove kolekcije sportskih grudnjaka koji su dizajnirani tako da svakoj ženi pružaju potporu koju treba i koju zaslužuje, adidas je pokrenuo kampanju BRA revolution sa Support is everything idejom kao glavnom vodiljom.

Ana Horvat Mrazek i Alana Kajfež

adidas BRA revolution – jednaka podrška za sve žene

Novu adidas kolekciju sportskih grudnjaka najbolje opisuje ime kampanje koja ju prati – BRA revolution. S novim modelima sportskih grudnjaka, adidas je zaista napravio revolucionarni pomak prema kako potpunom prihvaćanju različitosti, tako i pružanju jednake potpore različitim ženama. Jer postoji toliko različitih grudi i različitih načina na koje grudi trebaju biti podržane – i fizički i emocionalno.

Priču o inkluzivnosti adidas je odlučio ispričati u suradnji s lokalnim umjetnicama. Tako, Support is everything ideja dobiva šire značenje – važnost podrške velikih brendova lokalnim kreativkama. Kako bi nove sportske grudnjake predstavili i izložili na najbolji mogući način, akademske kiparice Ana Horvat Mrazek i Alana Kajfež napravile su odljeve torza stvarnih tijela koje možete vidjeti u adidas shopovima Ilica 21 i Arena Zagreb.

Kako je izgledao cijeli proces, koliko je bio zahtjevan rad s modelima i koja je njihova vizija Support is everything ideje? Intervju s Anom i Alanom donosimo u nastavku!

Za predstavljanje novih adidas sportskih grudnjaka kreirali ste torza stvarnih žena na kojima su predstavljeni i izloženi novi modeli. Koja je bila vaša motivacija za sudjelovanje u ovom projektu?

Ana: adidas mi je najdraži sportski, ali i casual brand i bila mi je izrazita čast i privilegija surađivati s njima. Čim sam čula za kampanju odmah su mi se svidjeli ideja i koncept pogotovo jer smo izloženi kalupiranim standardima ženskog tijela što ne utječe pozitivno na samopouzdanje žena s tijelom van tog okvira. Ja vidim ljepotu u svakom tijelu i ako barem malo mogu potaknuti druge da vide kao ja, to je uspjeh.

Alana: I moja motivacija bili su odličan koncept i projekt na koji bi se trebali osvrnut svi u današnje doba – u očekivanju nerealnih standarda ljepote i bezbroj filtriranih ličnosti koje predstavljaju te standarde. Imati priliku napraviti promjenu i otvoriti oči javnosti da je žena u svim dimenzijama i oblicima ona prava bez ikakvih retuševa lijepa baš onakva kakva je.

Ovim projektom, adidas želi izaći izvan poznatih okvira unutar modnog svijeta. Je li ova suradnja i za Vas kao umjetnicu bila izlazak iz poznatih okvira?

Alana: Kao umjetnici/kiparici, izlaziti iz okvira je moja konstanta. Poslati poruku javnosti je naš posao koji iziskuje iskorake iz okvira, ali je zanimljivo to da kada se spoji moda i umjetnost, dobiva se nova dimenzija promatranja umjetničkog dijela i adidasov iskorak prema takvom.

Ana: Ovo je bio pravi feel good projekt, ali nisam izašla iz poznatih okvira pošto imam iza sebe sličnih radova. Žensko tijelo je oduvijek inspiracija umjetnicima od Willendorfske Venere do danas, no staviti ga u kontekst mode i sporta u obliku koji možda nekima ne laska, sa svim njegovim vrlinama i manama u doba kada se sve pegla i fotošopira – e to je izlazak iz okvira!

Ovaj projekt zapravo je bila jedna vrlo intimna suradnja između vas i žena koje su se našle u ulozi modela te savršeno prenosi ideju kampanje Support is everything. Kako je izgledao cijeli proces?

Alana: Cijeli proces je iziskivao strpljenje, koncentraciju i pragmatičnost modela i umjetnica. Uzimanje otisaka od modela bio je lagodan i atmosfera koja je stvorena između dvije strane nije predstavljala nikakvu neugodnost.

Ana: Alana i ja smo nekoliko puta bile modeli jedna drugoj stoga dobro znamo kako je to i mogle smo im detaljno opisati što ih čeka i na našim greškama ne ponoviti iste na njima (ne štedjeti na vazelinu). Naši modeli su predivne žene pune samopouzdanja te bi rekla da su se nelagodno osjećale jedino u momentima kada smo na njih stavljale hladan i mokar gips. Sam proces počinje prekrivanjem tijela vazelinom kako bi se gips što lakše odvojio. Nakon toga gipsanim gazama radimo kalup torza, taj proces traje oko 30 min. Kada materijal stegne radimo rezove na bočnoj strani kako bi se model izvukao iz kalupa. Taj kalup se spaja i ide dalje na obradu.

Alana: Nakon uzimanja otisaka je krenula obrada samih kalupa koji su ujedno bili i završni pozitivi, naknadna ručna obrada se primijenila na samu skulpturu.

Ana: Modelacija i obrada površine dio su procesa koji je uzeo najviše vremena, ali i dao najviše posebnosti torzima. Pred kraj montirale smo šipke, ispunile torza za ekstra čvrstoću, zatvorile dno. Zadnji korak je bio bojanje kako bi ujednačile sve tonove gipsa.

Za realizaciju ovog projekta, adidas je odlučio surađivati s lokalnim umjetnicama među kojima ste se našle i vi. Tako, ideja kampanje Support is everything nosi još jedno značenje. Koliko je važno da veliki brendovi poput adidasa kroz projekte poput ovog pružaju svoj support umjetnicima i drugim kreativcima? Kakvo je bilo vaše iskustvo suradnje s adidasom?

Ana: Apsolutno podržavam suradnju s lokalnim umjetnicima. Veliki brendovi mogu umjetnicima pomoći u njihovim karijerama, a umjetnici njih mogu oplemeniti sa svojim idejama, a i radovima te im dati poseban ¨štih¨. Suradnja je bila odlična od početka do kraja super pozitivna i kreativna energija. Suradnice, modeli svi nasmijani, vrlo entuzijastični oko projekta. Nije nam falilo ni glazbe, ni smijeha, čak ni pokoje pjenušave čašice. Plus što smo odmah pronašle zajednički jezik i nismo imali nikakvih problema i gubljenja vremena.

Alana: Ova suradnja dokazuje da se jedan svjetski brend može slagati rame uz rame s umjetničkom intervencijom dviju kiparica. Zajedničkim snagama, i modnim i umjetničkim, dopiremo do javnosti i rušimo umjetne okvire nametnute ženama od kojih se očekuju nerealne savršene dimenzije.

Ana: Nadam se da će ovakvih suradnji u budućnosti biti još i više te da će ostali veliki brendovi prepoznati potencijal suradnji s lokalnim umjetnicima.

U duhu Support is everything ideje – koje su žene najveća podrška u vašem životu?

Alana: Žene koje su mi najveća podrška u životu su osobe koje neću spominjati poimenice, ali smatram da žena ženi ne bi trebala biti neprijatelj. Tako se i u umjetnosti nitko ne bi trebao natjecati, već davati podršku kolegicama i kolegama jer nitko nije isključen. U svakoj branši, podrška žene ženi je zajednički uspjeh, jer na kraju dana smo sve u istom košu.

Ana: Moja obitelj je prepuna divnih žena koje se drže zajedno i podrška smo jedna drugoj u svemu. Mama, seka i baka su one ultimativne podrške od prvog dana bez kojih ne bi bila to što sam danas. Tu su još teta i sestrične koje su u prvim redovima kada zagusti ali i kada se slavi neki moj uspjeh, one su moji najveći fanovi. Imam i sreću da sam uz supruga dobila dvije predivne žene, svekrvu i šogoricu bez kojih mi je danas život nezamisliv. Kroz školovanje imala sam super podršku nekih profesorica, asistentica, kolegica i fakultetskog osoblja. Zapravo radi podrške i angažmana žena iz referade otvorila mi se prilika da nakon diplome iz restauracije i konzervacije umjetnina na ALU steknem i diplomu iz kiparstva.

E tu su sad moje kolegice, poslovne partnerice, ali i prijateljice koje me podržavaju na razinama koje su samo nama poznate. Moram priznati da sam okružena s puno neobičnih, osebujnih i jakih žena, da većina ima više alata od prosječnog muškarca, da se ni Spiderman ne bi sramio njihovog penjanja po skelama, a tek miješanje morta….

I za kraj, kako bismo zajedno nastavile niz podrške među ženama, podijelite s našim čitateljicama umjetnice koje volite i kojima na taj način želite pružiti svoj support.

Alana i Ana: Poznajemo i pratimo velik broj lokalnih umjetnica i teško je izdvojiti samo neke, ali da nastavimo niz podrške, spomenule bismo Anu Mariu Maravić, kiparicu koja u svojim radovima sa organičnim i iskrenim pristupom modelaciji, implementira dječji razigrani duh sa dozom ironije. Tu je i riječka kiparicu Georgette Yvette Ponté, snažna persona u liku i radu. Njena torza prikazuju žensku moć i ljepotu u jednom mračnom tonu izražavanja.

Ana: Tu je i Vanda Kreutz koja se bavi instalacijama, videom te eksperimentalnim filmovima.

Alana: Za kraj, spomenula bih i Taru Beatu Racz koja je slikarica, psihologinja i praktičarka art terapije. Svojim radom se bavi ljudskom psihom te prikazivanjem svoje psihe na platnu i druge medije. Propitkivanjem različitih socijalnih normi, tabu tema i destigmatizacije psihičkih bolesti.

Foto: Šime Lugarov

Učitati još
Zatvori