Nikola Filić je lice iza uspješnog brenda koji nosi niz svjetski poznatih repera i sportaša
Nikola Filić je lice iza uspješnog brenda koji nosi niz svjetski poznatih repera i sportaša

Nikola Filić je lice iza uspješnog brenda koji nosi niz svjetski poznatih repera i sportaša

Hrvatska modna scena i dalje nije toliko razvijena i bogata da bi modnim entuzijastima bila jedini izvor inspiracije. Zato još uvijek teže svjetskim brendovima. Domaćom scenom i dan danas vladaju kultni brendovi, dok je vrlo malo prostora za stilski razvoj i kreiranje neviđenog, barem u području mode. No, mladi modni kreativci rade iz dana u dan kako bi podigli kvalitetu hrvatske mode te pokazali njen pravi potencijal cijelom svijetu. Kao jedan od mladih poduzetnika i modnih fanatika, Nikola Filić je odlučio promijeniti hrvatsku scenu i kreirati streetwear brend Bomber Clothing s fokusom na inovativno, neviđeno i moderno. 8 godina kasnije, Bomber Clothing brend, velik je hit u Americi i nerijetki modni izbor slavnih glazbenih lica i sportaša poput Lil Skiesa, Juana Andersona i Feida. Nedavno su lansirali i prvi dio, Reverie, dugo iščekivane kolekcije Overthinkers koja se sastoji od 4 dijela tj 4 različita timinga lansiranja komada. A lice kolekcije su bili non other, than Edita i Džordžehottest glazbena lica srpske glazbene scene.

Što Nikola Filić, lice iza Bomber Clothinga, ima za reći o razvoju brenda, preprekama na putu te samom uspjehu i budućim planovima za hrvatski brend? A kao šećer na kraju, Edita i Džordže su nam također iznijeli svoje mišljenje o prvom dropu Reverie te izdvojili omiljene Bomber komade.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Kada si lansirao brend, jesi li očekivao ovakav uspjeh za Bomber?

Oduvijek sam imao viziju, ambiciju i vjeru u svoje ideje. Znao sam da ova cijela priča ima dosta potencijala postati nešto veliko i kvalitetno. Okružio sam se marljivim i sposobnim ljudima koji su mi pomagali i pomažu u ostvarivanju ciljeva koje sam si postavio. Iako sam od početka stvarno imao vjere u sam projekt, uvijek tu postoji doza rizika i naravno postoje i usponi i padovi, tako da smatram da je važno ostati skroman i zadovoljan onim što imaš ispred sebe, ali isto tako neprestano ciljati na još višu razinu i napredak.

  • Jesi li u ikojem trenutku sumnjao u svoj brend i njegov uspjeh te htio prestati s Bomberom? Ako da, koji savjet bi dao mladim poduzetnicima kojima prolaze iste misli kroz glavu?

Kao što sam rekao, upuštanje u samostalno kreiranje u bilo kojoj industriji, a pogotovo u modnoj u kojoj postoji mnoštvo konkurentskih brendova, uvijek sa sobom nosi dozu rizika. Uvijek trebaš biti spreman na uspone i padove, treba učiti iz grešaka, slušati povratne informacije od kupaca i usvajati nova znanja. Smatram da prije nego što se odlučiš krenuti u jednu ovakvu avanturu, trebaš imati želju, disciplinu i viziju. Moj savjet novim dizajnerima bi bio da ne budu u toj branši isključivo zbog novca i brze zarade, već da se u to upuštaju samo ako imaju istinsku ljubav prema modi, ustrajnost i ponekad malo i ludosti.

  • Koji dizajneri i brendovi su te zainteresirali za modu te motivirali da se baciš u modne vode?

Na početku mog rada inspirirao me američki dizajner Jerry Lorenzo iz brenda Fear of God. Mogu reći da je on imao najveći utjecaj na mene. Jako mi se sviđa njegov način rada, kreativa i njegova prepoznatljivost. Njegov pristup nije samo kroz same dizajne komada već u cijelom storytellingu brenda. Time dodaje vrijednost brendu bez obzira na samu odjeću, ima odlične brend kampanje, brend viziju i to je ono što i ja radim za Bomber. Nikada se ne smije kopirati druge dizajnere jer time smanjuješ vrijednost samom sebi, ali treba učiti od onih koji su tu duže od tebe, znati prepoznati što dobro rade i primijeniti to znanje u vlastitom biznisu. Moram reći da što se dizajna tiče, ne pronalazim inspiraciju u drugima nego isključivo iz svojih emocija, mašte i želja.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Kojeg celebritija bi istaknuo kao vlastitu modnu inspiraciju za oblačenje i stil?

Nemam nijednog celebritija kojeg bi izdvojio kao inspiraciju za svoj stil oblačenja. Imam svoj neki stil za koji smatram da nije ni preekscentričan, a ni prejednostavan, tu sam negdje u zlatnoj sredini. Volim taj streetstyle vibe, volim oversized odjeću i udobnost. Eventualno mogu reći da sličnosti sa sobom nekada vidim u stilu Kanyea Westa.

  • Mlad si se bacio u business te sam pokrenuo uspješan brend, spomenuo si da si bio samouk i neobrazovan što se tiče mode. Kako si se naučio?

Pa sreća u nesreći kada ne znaš puno o tome je da nemaš tu svijest o velikom riziku što je nekad i dobro. Ponekad kada previše na sve paziš i “hodaš kao po jajima” oko svog projekta možda te to malo i koči. Ja sam samo bio svjestan svoje ideje i želje za dizajnom i to je bilo to. Onda sam se ubacio u istraživanje o tome kako sama industrija funkcionira. Tu je za mene bio prijatelj Duje Stojak koji mi je pomagao i bio mi neka vrsta mentora, onda bi mi on ubacio neku bubicu u uho i onda bih još nešto dodatno istražio. Učio sam ponekad sam, nekad kroz razgovor s kolegama dizajnerima, kroz networking s drugim vlasnicima biznisa, ponekad na vlastitim greškama, ali s vremenom stekneš dovoljno iskustva i znanja te rasteš. Uvijek ima prostora učiti još i učit ću dok sam živ.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Možeš li mladim modnim ljubiteljima pomoći s kojim startup savjetom?

Moj savjet bi bio da samo krenu. Treba istražiti tržište i gledati čega trenutno nedostaje. Nisu potrebna prevelika razglabanja i trošenje vremena na predetaljnu izgradnju plana. Puno toga se može napraviti i bez velikih početnih resursa. Bonus je naravno ljudima koji su već neka vrsta influencera ili kreatora s pozadinskom pričom.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Streetwear i casual stil dio su Bomber estetike, kao i pregršt ostalih brendova u modnoj industriji. Kako se trudiš održati svoje dizajne inovativnim i unikatnim?

Na početku sam se trudio da moja odjeća bude u trendu, sada više ne. Sve je već izmišljeno i viđeno, od majici, jakni, svega. Ono što se ističe je kada ti imaš svoj brend identitet, svoj prepoznatljivi pečat. Želim da kada ljudi vide neki moj komad da odmah znaju prepoznati da se radi o Bomberu. Želim potaknuti onaj “Aha!” moment kod ljudi. To ide kroz krojeve, materijale, boje, estetiku dizajna. Ja se ne trudim biti u trendu i aktualan. Ja se trudim biti dosljedan samom sebi i inovativan.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Već si spomenuo u drugim intervjuima da inspiraciju crpiš iz raznih izvora, a emocije su glavni izvor. Možeš pobliže objasniti kakve emocije potiču najveću motivaciju kod tebe?

Da, najviše inspiracije crpim iz glazbe i emocija. Bomber sam ja, on je moje platno za slikanje, koncept u kojem ja svoju kreativu želim pretvoriti u odjeću. Upijam emocije svojih bližnjih, volim promatrati i upoznavati ljude, svoju okolinu, osjećati glazbu i gledati filmove. Za mene je to sredstvo komunikacije koje koristim za svoj kreativni proces. Brend predstavlja moj karakter, moju glavu, emocije i psihička stanja. Ne postoji samo jedna određena emocija koja me motivira, već inspiraciju pronalazim u raznim emocijama, zato smatram da je moja odjeća raznolika i širokog spektra opcija.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Koju poznatu ličnost želiš vidjeti u Bomber komadima?

Ha! Pa sad…. Volio bih vidjeti Kanye Westa. Haha! Može i Drake i Justin Bieber.

  • Da možeš surađivati s bilo kojim brendom, koji bi to bio?

Nisam još o tome razmišljao, ali sigurno znam da kada bi birao neki brend za suradnju izabrao bih neki koji je totalna suprotnost Bomberu. Inače je jako zanimljivo vidjeti spajanje identiteta dvaju brendova i volio bih kada bi mi suradnik donio nešto dosad neviđeno. To bi definitivno bio velik izazov, ali ja volim izazove.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Lansirao si novu kolekciju. Možeš li nam otkriti inspiraciju (emocije) iza te kolekcije? Je li bilo kakvih većih izazova pri kreiranju kolekcije?

Da, lansirao sam novu kolekciju po imenu “Overthinkers”, a inspiracija iza tog imena je proces u kojem se osoba utapa u vlastitim mislima. U kolekciji je ukupno 30 komada odjeće koja su podijeljena u četiri dropa. Kroz njih smo htjeli predstaviti četiri faze overthinkanja, kako i samo ime kolekcije kaže. Prvi drop je izašao 23. veljače, zove se “Reverie” te oslikava prvu fazu overthinkanja. To je ona faza u kojoj si jednostavno zatočen u svojim mislima i ne možeš pobjeći od njih.

Idući drop izlazi u petom mjesecu i zove se “Lost In Shadows”. Kroz njega smo htjeli objasniti kako od overthinkanja ne možeš pobjeći kamo god da otišao; ako ti je u karakteru, zauvijek je s tobom kao sjena. Treći drop izaći će u osmom mjesecu, a nosit će ime “Dream Awake”. Ova faza je saznanje da overthinkaš, i imaš osjećaj kao da budan sanjaš kao jedan dugi lucidni san. Učiš kontrolirati leteće misli i uspijevaš to iskoristiti u dobre svrhe. Zadnji drop, onaj koji cijelu priču zaokružuje izlazi u jedanaestom mjesecu i zvat će se “Revelation”. Ipak volim kada priča ima sretan kraj pa tako zadnja faza predstavlja mir i izlazak iz overthinkanja, situacija se riješila i oslobodio si se problema.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Baviš se izradom unisex komada. Zanima nas možemo li očekivati neke ženske komade poput suknji, haljina u budućnosti?

Bomber kao vizija je isključivo streetstyle i uglavnom menswear. Tržište se počelo širiti prema unisex komadima jer je sam streetstyle takav. U ovom pristupu stilu i muškarci i žene nose istu odjeću, svatko na svoj način. Osobno ne bih htio izrađivati nešto što i sam ne bih nosio i nešto što se meni ne sviđa, tako da se ne bih upuštao u izradu haljina i suknji.

  • Koji je najbolji dio tvog posla i vođenja uspješnog brenda kao što je Bomber?

Ja općenito uživam u ovom poslu i mogu reći da stvarno volim ono što radim. Jako sam kreativna i društvena osoba i uzbudljiva mi je gotovo svaka faza kreacije. Zanimljivo mi je gledati kako od puke ideje iz moje mašte nastane prvo crtež dizajna i onda nastane odjeća koju vidim na ljudima. Jako volim surađivati s ljudima oko sebe koji su mi svi s vremenom postali i bliski prijatelji.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem
  • Za novu kolekciju odlučio si se povezati sa srpskim pjevačima Editom i Džordžem. Kako je odabir pao baš na njih? Jesu li oni novi ambasadori za Bomber?

Da, oni su nam ambasadori/modeli za ovu “Overthinkers” kolekciju. Ove godine smo htjeli cijelu estetiku podići na novu razinu tako da su po meni Edita i Džordži bili najbolji izbor za suradnju. Edita i ja imamo zajedničkog prijatelja preko kojeg sam je pitao bi li bila zainteresirana biti naš ambasador u novoj kampanji. Dosada smo bili menswear brend te smo kolekcije prezentirali isključivo kroz muške modele. Htio sam da naš prvi ženski model bude baš Edita jer ona ima baš specifičan glazbeni stil. Ona isto kao i Bomber, nema “etiketu” i samo jedan određeni pravac u kojem se kreće kao umjetnica.

To je nešto što je meni važno jer veliku inspiraciju za kolekcije Bomber crpi iz glazbe. Ona se pronalazi u svakom žanru i pokazuje da je umjetnost sama po sebi. Tome težimo i mi; svakom kolekcijom pokušavamo izaći iz okvira koje smo dotada postavili i želimo zapravo izbjeći “etiketiranje” brenda. Džordžija sam upoznao još 2021. na Music Weeku u Beogradu, radili smo mu styling za nastup i odmah smo se skompali. Prošle godine u petom mjesecu nosio je reviju za moju prošlu kolekciju i odabir njega kao drugog ambasadora jednostavno je imao smisla. Džordži ima prepoznatljiv modni stil koji ne može ostati neprimijećen. Odjeća im je u kampanji tako dobro “legla” kao da je rađena upravo za njih dvoje.

  • Koji odjevni komadi su ti omiljeni u novoj Bomber kolekciji?

Iako sam zadovoljan cijelom kolekcijom i mislim da svatko može pronaći ponešto za sebe, moji omiljeni komadi su Orange Canvas Jacket i Leather piecevi.

Bomber clothing brend intervju s Nikolom Filićem

Edita za Bomber

  • Kako bi definirala svoji stil odijevanja?

Pa ne bih rekla da imam definiran stil odijevanja, ali ono što mimo posla, privatno volim nositi je kombinacija sportskog streetweara. Volim oversized stil i da mi je udobno u onome što nosim.

  • Što ti je bitno kada biraš i kupuješ odjeću?

Prioritet mi je definitivno da mi je udobno, da je odjeća široka i da je materijal kvalitetan. Bitno mi je da mi je udobno.

  • Koji je tvoji favorit iz nove Bomber kolekcije?

Definitivno prsluk i narančasta jakna, kožne hlače i plava jakna; eto. Zapravo puno toga.

  • Što bi voljela vidjeti u Bomber ponudi, a da još nema?

Uh, pa voljela bih svašta nešto, voljela bih neku dužu, još veću jaknu koja pokriva i dio nogu jer mi je važno da mi je toplo ili neku još veću duksu s čvrstim rukavima.

Džordži za Bomber

  • Kako bi definirao svoji stil odijevanja?

Ja volim scenu i rock&roll te se to vidi u mom stilu. Ne vidim razliku između muških i ženskih odjevnih predmeta. Na primjer volim mrežaste čarape, mislim da su za scenu jako dobre i dobro stoje, tako da ne vjerujem u tu podjelu što je za koga. Ako ti nešto dobro stoji, jednostavno ti dobro stoji i to je to.

  • Što ti je bitno kada biraš i kupuješ odjeću?

Ako se dvoumim duže od deset sekundi trebam li nešto kupiti ili ne, to onda nije za mene. Ja kada odlazim u shopping centar, prvo izludim jer dehidriram svaki put kad uđem, sve je nekako blizu i nema vidik. Tako da, volim uletjeti u trgovinu, da točno znam što mi treba i da točno to uzmem. Bilo da se radi o nekim trapericama, nekoj crnoj majici, nekoj otkačenoj jakni, znam točno kad ugledam što mi treba i završavam za maksimalno pola sata.

  • Kakvu ulogu ima moda u tvojem životu? Pratiš li trendove i popularne stilove?

Ne pratim nikakve trendove, volim nositi ono što mi paše. Nekada su to boje, nekad je crno, ovisi o periodu.  Što se mode tiče, isto kao i s mojim pjesmama, želim se njome izražavati samo na vizualan način, gdje svoje unutrašnje stanje prenesem na van tako što ću se odjenuti kako mi se sviđa. Smatram da ne treba pratiti trendove već treba slušati samog sebe i ono što ti je u duši.

  • Koji je tvoji favorit iz nove Bomber kolekcije

Ako je favorit u smislu odjevnih predmeta, sviđa mi se jakna koja ima dvije strane; crvenu i crnu, crno-bijeli džemper na kockice i šilterice su mi by far favoriti.

Učitati još
Zatvori