Journal.hr
modni brend Rushka

Na hrvatsku scenu je stigao modni brend s drugačijim konceptom, a mi smo porazgovarali s vlasnicom

Na hrvatskoj modnoj sceni nedavno se pojavio modni brend koji već na prvu plijeni pažnju, a zove se Rushka. Iza njega stoji osnivačica s korporativnim iskustvom, ali i s jasnom vizijom da odjeća može biti istovremeno elegantna i udobna, moderna i bezvremenska, poslovna i svakodnevna. Umjesto brzih trendova, modni brend Rushka nudi pažljivo osmišljene komade od prirodnih materijala, kreirane u limitiranim serijama kako bi svaka žena dobila nešto posebno. Rushka je upravo otvorila svoj showroom na adresi Vlaška 17 – vrata su otvorena svima, dođite upoznati kolekcije iz prve ruke.

U nastavku donosimo modni intervju s osnivačicom Lucijom. Otkrila nam je kako izgleda proces kreiranja kolekcije, zašto vjeruje da je Rushka odgovor na ono što danas nedostaje u modi, te koji su planovi za budućnost hrvatskog brenda.

Upoznat ćete Rushku ne samo kao brend, već i kao modnu filozofiju.

Modni intervju: Rushka modni brend

  • Možete li nam predstaviti modni brend Rushka u samo 3 rečenice?

Rushka je premium brend ženske odjeće koji spaja poslovnu eleganciju i udobnost svakodnevnog života. Fokusiramo se na prirodne materijale vrhunske kvalitete i limitirane serije kako bismo očuvali unikatnost. Naš cilj je da žena koja nosi Rushku osjeti samopouzdanje, lakoću i slobodu u svakoj situaciji.

  • Opišite Rushka djevojku/ženu u 5 riječi? Kakav stil ona prati?

Rushka žena je autentična, samopouzdana, elegantna, iskrena i najviše od svega svoja. Njezin stil spaja bezvremensku eleganciju i udobnost. Kako dolazim iz korporativnog svijeta, dobro poznajem jutarnje dileme što odjenuti kako bi me odjeća pratila kroz cijeli dan. S vremenom sam shvatila da ne želim birati između izgleda i osjećaja nego želim komade koji u isto vrijeme pružaju slobodu i profinjenost. Zato Rushka žena danas može u istoj odjeći voditi poslovni sastanak, nakon posla popiti koktel s prijateljicama, otići na večeru s partnerom ili ostatak dana provesti s djecom, a u svakoj situaciji zadržati sebe.

  • Fokus brenda je na kvalitetnim materijalima. Iz koje zemlje nabavljate materijale za vaše kreacije?

Materijali su srce svakog Rushka komada. Prošla sam, a i dalje prolazim, kroz proces učenja u kojem sam od osobe koja jedva razlikuje tkanine postala netko tko na prvi dodir zna prepoznati njihovu kvalitetu. Budući da volim osobno birati od čega će nastati Rushka komadi, put me najprije odveo na modne događaje u Parizu. Tamo sam upoznala dobavljače iz cijelog svijeta. Od tamo sam stigla do Italije, Portugala i Indije, zemalja koje danas čine našu osnovu. Svaka kolekcija tako nosi dio te priče i putovanja.

  • Rushka je slow fashion brend s limitiranim zalihama, no znate li već sada koliko kolekcija ćete lansirati godišnje?

Planiramo dvije glavne kolekcije godišnje, proljeće/ljeto i jesen/zima. No nećemo ih izbacivati odjednom. Svaka kolekcija će se postupno nadopunjavati novim komadima kako bi kupci uvijek imali priliku otkriti nešto novo. Naši komadi su limitirani i šivaju se u ograničenom broju po materijalu. A kada se materijal rasproda, isti model ne ponavljamo nego ga izrađujemo u drugoj tkanini. Osim glavnih kolekcija, ostavljamo prostor i za capsule kolekcije kada pronađemo materijale ili ideje koje nas posebno inspiriraju.

  • Da možete napraviti jednu capsule kolekciju u suradnji s nekim drugim brendom, bilo iz Hrvatske, bilo iz svijeta, tko bi to bio i kako bi izgledala ta kolekcija?

Kad govorimo o Hrvatskoj, voljela bih surađivati s brendom Lokomotiva by Lana. Sviđa mi se način na koji Lana gradi estetiku, s puno pažnje prema detaljima i ženstvenosti. Mislim da bi spoj njezinog rukopisa i Rushkine opuštene elegancije dao jako zanimljivu capsule kolekciju. Kada bih mogla birati svjetski brend, to bi bio YSL. Njihova snaga leži u bezvremenskoj sofisticiranosti i stavu koji odjeća nosi. A kombinacija YSL-ove klasike i Rushkinog slow fashion pristupa mogla bi donijeti kolekciju koja je istovremeno moderna, bezvremenska i duboko ženstvena.

  • Da možete izabrati bilo koju poznatu osobu koja bi nosila Rushku, tko bi to bio i zašto baš ona?

Nika Turković je žena u kojoj prepoznajem puno onoga što i sama želim da Rushka predstavlja. Njezin stil je profinjen i moderan, ali uvijek ostaje nenametljiv i vjeran osobnosti. Posebno mi je bliska njezina autentičnost i način na koji kroz odjeću izražava sebe, a ne slijepo trendove. Volim i žene koje svojim radom inspiriraju druge, pa bih tu dodala i Ivu Radić. Ona je primjer kako se uspješnost, ženstvenost i osobni pečat mogu nositi s lakoćom, što je u potpunosti u skladu s Rushkinim vrijednostima.

  • Što vas je najviše iznenadilo otkad ste pokrenuli modni brend Rushka – bilo lijepo, bilo izazovno?

Najviše me iznenadila i dirnula podrška žena. Kako onih koje su oduvijek dio mog života, tako i onih koje prije pokretanja Rushke nikada nisam upoznala. Puno žena mi se javilo čim su čule ideju o Rushki i prije nego što je prva kolekcija ugledala svjetlo dana. Slale su mi poruke podrške, dijelile vlastita iskustva i govorile koliko im znači što netko razmišlja o odjeći na takav način. Taj osjećaj zajedništva i vjere u projekt od samog početka bio mi je ogroman poticaj da idem dalje i da svaki detalj napravim s još više pažnje. Na izazovne stvari nisam gledala kao na prepreke jer sam se od početka okružila ženama koje dijele istu strast prema modi, kvaliteti i stvaranju.

To su predivna i kreativna dizajnerica Jagoda Kukulj, samozaposlene žene koje šivaju naše komade, dizajnerica interijera Katarina Krijan iz studija Kat Koncept koja je naš showroom pretvorila u prostor koji je teško opisati riječima te suradnice koje sudjeluju u razvoju i komunikaciji brenda. Svaka od njih svojim znanjem i kreativnošću doprinosi tome da Rushka raste i ostaje vjerna svojoj viziji.

  • Koji komad iz kolekcije vas je najviše iznenadio reakcijama kupaca?

Komad koji je najviše iznenadio i privukao pažnju definitivno su hlače Desert Storm. Bila sam iskreno oduševljena jer su doslovno svakoj ženi koja ih je probala stajale odlično. Iako su žene bile različite građe i stila, hlače su na svakoj izgledale posebno i svaka je imala onaj trenutak zadovoljstva kada ih obuče. To mi je bio poseban trenutak jer sam shvatila da smo napravili komad koji ženama daje samopouzdanje i osjećaj da im savršeno pristaje. Desert Storm hlače su tako postale pravi jesenski favorit i ono što žene žele nositi u raznim prilikama.

  • Ponuda vam se većinski sastoji od neutralnih komada. Imate li u planu raditi i kreacije s nekim razigranim printevima i uzorcima te detaljima?

Neutralne boje su za nas izbor jer same po sebi nose eleganciju i lakoću, a svaki kroj u njima dolazi do izražaja. Ali to ne znači da ne želimo unijeti i dozu razigranosti. U planu nam je suradnja sa slikarima koji ručno oslikavaju materijale, a od njih ćemo stvarati limitirane, unikatne kolekcije. Na taj način svaki komad postaje poput malog umjetničkog djela. Nešto što žena ne nosi samo kao odjeću nego i kao izraz osobnosti. To će biti naš način da spojimo modu i umjetnost i ponudimo komade koji nose poseban karakter i priču.

  • U svijetu koji brza – vi radite sporo. U svijetu koji stvara višak, vi birate mjeru. Kako njegujete tu dosljednost?

Dosljednost njegujemo tako što se uvijek vraćamo na pitanje zašto ovo radimo. Svaki komad mora imati razlog postojanja, biti napravljen tako da traje i ispunjavati stvarnu potrebu žene koja ga nosi. U našem procesu nema mjesta za komade koji nastaju samo zato da popune prostor u kolekciji. Kada se držimo tih principa, postaje lako odbiti sve što ide protiv njih, čak i kada bi bilo brže, jednostavnije ili financijski isplativije. Vjerujem da se prava vrijednost vidi u onome što odjeća znači osobi koja je nosi, a ne u količini proizvedenih komada. Zato radije biramo stvoriti manje, ali promišljenije i kvalitetnije, jer jedino tako možemo ostati vjerni viziji s kojom je Rushka i nastala.

  • Zamislite brend Rushka za deset godina: Gdje je, kako izgleda, tko ga nosi i što nikad, baš nikad, neće postati?

Za deset godina vidim Rushku kao brend koji se nosi diljem svijeta, ali koji i dalje zadržava onu istu bliskost i pažnju prema svakoj ženi koja nas je pratila od početka. Želim da nas nose žene koje biraju kvalitetu i osjećaj koji im odjeća pruža, a ne ime koje piše na etiketi. Vidim nas kao zajednicu u kojoj se žene međusobno inspiriraju, podržavaju i pronalaze dio sebe u onome što nose. Nikada nećemo postati brend koji proizvodi odjeću bez priče ili zato što to diktira trenutni trend. Rushka će uvijek biti vjerna ideji s kojom je nastala, stvarati odjeću koja traje, koja ima smisao i koja ženi daje osjećaj da nosi nešto posebno, stvoreno baš za njenu priču.

Foto: Rushka