Već se neko vrijeme šuška o povratku jednog od najkultnijih modnih dodataka ikada. Mislim da svi znaju o kojem je komadu riječ – Gucci remen s duplim G znakom. Njegov povratak modni su fanatici predviđali još otkad se doznalo da će kontroverzni Demna preuzeti kreativno vodstvo kuće Guccija, a izgleda da su pogodili. U najnovijoj kolekciji brenda, kultni remen pojavljuje se u čak četiri looka, a osim njega mogli smo uočiti i novu, moderniziranu verziju koja je također odmah privukla pažnju. Što sve ovo znači? Koliko god zvučalo ludo, možda smo upravo svjedoci povratka logomanije – modne ere u kojoj je logo sve i u kojoj se jasno pokazuje što i koji brend nosimo.
Gucci Marmont: remen koji je osvojio svijet
Ako postoji jedan modni detalj koji je obilježio 2015. i 2016., onda je to definitivno Gucci Marmont remen. Kožni remen s pozlaćenim duplim G dizajnom debitirao je na reviji za jesen/zimu 2015., a kreirao ga je tadašnji kreativni direktor Alessandro Michele. Njegov estetski potpis bio je eklektičan, razigran i nostalgičan, a upravo je Marmont remen postao njegov modni artefakt – statusni simbol koji je svatko htio imati.
U vrlo kratkom vremenu ovaj je remen postao nezaobilazan. Od Kendall Jenner, Dakote Johnson i Jennifer Aniston, do Rosie Huntington-Whiteley pa čak i Cristiana Ronalda – lista slavnih koji su ga nosili je beskonačna. Ali nisu samo oni bili opsjednuti. Gucci Marmont bio je jedan od rijetkih luksuznih dodataka za koji su ljudi diljem svijeta bili spremni dugo štedjeti kako bi ga priuštili. Zašto? Zato što je remen bio univerzalan. Mogao se nositi na traperice, haljine, suknje ili oversized sakoe. U isto vrijeme bio je luksuzan i “pristupačan” (barem u usporedbi s torbama ili cipelama), što ga je učinilo savršenim komadom za pokazivanje modne osviještenosti.
Ključ uspijeha jednog remena
No ključ njegova uspjeha nije bio samo u dizajnu. Dupli G simbol nije bio novitet – Gucci ga je koristio još 30-ih godina. Michele ga je, međutim, reinterpretirao i vratio u igru u trenutku kad je logomanija bila na vrhuncu. Moda tada nije bila suptilna, svi su htjeli pokazati što nose i koliki novaca su potrošili za to. Gucci Marmont remen je tako postao must-have komad za influencere kao i za obične modne fanatike.
Demna i logomanija – ljubav na prvi pogled
Danas, deset godina kasnije, Gucci remen ponovo izlazi iz sjene. Iza povratka stoji Demna, čovjek koji logotipe ne tretira samo kao potpis brenda, nego kao centralni dizajnerski element. Dok je vodio Balenciagu, Demna je logo pretvorio u glavnu temu kolekcija. Stavljao ga je na hudice, torbe, tenisice, pa čak i na komade koji su izgledali poput everyday predmeta, samo transformiranih u luksuznu verziju. Njegova je filozofija uvijek bila jasna: brending je jednako važan kao i kroj ili silueta.
Osim toga, poznat je po svojim kontroverznim odlukama i provokativnim dizajnerskim potezima. U Balenciagi je često surađivao s brendovima izvan modne industrije – od DHL-a do IKEA-e – stavljajući njihove logotipe u prvi plan i izazivajući lavinu reakcija. Upravo zato povratak Gucci remena ne izgleda neočekivano, već sasvim logično. Demna zna kako ponovno kreirati hype oko komada koji je već jednom bio globalna opsesija.
Logomanija 2.0?
Ako je itko sposoban vratiti logomaniju na velika vrata, onda je to Demna. Gucci remen time postaje mnogo više od običnog dodatka. On je znak da ulazimo u novu fazu mode u kojoj se logo ponovno nosi s ponosom. Nakon godina minimalizma, tihih luksuznih brendova i diskretnog brendinga, izgleda da nas opet čeka era u kojoj je jasno i glasno isticanje logotipa glavni modni statement.
Jedno je sigurno, Gucci Marmont remen nije samo povratan kultni komad, već i najava šireg trenda.
Foto: Gucci, Spotlight Launchmetrics, Profimedia