Ovo su najprodavaniji komadi 2020. godine

Ako se osvrnemo na trenutak, svi ćemo složno zaključiti kako je 2020. godina za naše živote bila jedan veliki presedan, promijenivši svakodnevicu kakvom ju znamo iz temelja. Sve ono što nam je bilo sasvim uobičajeno i čemu nismo pridavali mnogo pozornosti, preko noći je prestalo postojati kao takvo, a nakon proglašenja globalne pandemije, počelo je naše prilagođavanje na neko ‘novo normalno’.

Kako se modna industrija prilagodila 2020. godini?

Pandemija je utjecala na brojne industrije, a dotakla se, naravno, i one modne. U trenucima kada su milijuni ljudskih života na kocki, razmišljati o blještavim modnim pozornicama i najnovijim modnim trendovima postalo je sasvim deplasirano. Prilagođavanje modne industrije u tom je pogledu bilo izuzetno zanimljivo pratiti, a naročito nas je zanimalo vidjeti može li se branša – koja je posljednjih godina na intenzivnom udaru kritika zbog izuzetno sporog tempa kojim uvodi pozitivne promjene u svoj sustav – zaista promijeniti i na krilima pandemije postaviti neke nove, zdravije temelje.

Zaključak je i dalje teško dati, no modna industrija svakako je pratila puls potrošača i prilagođavala se istom ‘u hodu’. Dok su modni kalendari bili nadasve zbunjujući, s dijelom dizajnerskih kuća koje su ipak održavale modne revije, a dijelom njih koji su taj isti kalendar odlučili preskočiti i ne predstavljati nove kolekcije, potrošači su bili ti koji su odjednom počeli diktirati modne trendove.

Trendovi koje smo ovog puta definirali – mi

Uzmimo za primjer samo trenirke – trenutno su posvuda, prodaju ih i mali i veliki brendovi, i domaći i strani, a neki brendovi rođeni su samo zbog toga i s ciljem prodaje ovog odjevnog predmeta koji se u 2020. istaknuo kao apsolutni broj 1. Težnja potrošača k udobnosti, u danima koje provodi kod kuće, u svom home officeu, svakako je rezultirala rađanju trenirki kao globalnog modnog trenda koji ne poznaje granice.

Što je sve bilo trend u 2020. kojeg su definirali sami potrošači, provjerite u nastavku!

Trenirke

Već smo ih spomenuli, no istaknut ćemo i brendove koji su doživjeli apsolutni procvat već za vrijeme prvog lockdowna, a onda nastavili graditi svoju popularnost. To je u prvom redu bila Pangaia, čija proizvodnja počiva na održivim praksama. Njihove šarene trenirke dominirale su Instagramom prošlog proljeća, a primjer su zatim popratili i razni drugi brendovi. Kod nas, primjerice, svoje trenirke počela je raditi Aleksandra Dojčinović, a hype na društvenim mrežama u Hrvatskoj i regiji izazvali su brendovi TWNTY – TWNTY i POZITIF.

Pleteni kompleti

Pletenih kompletića bili su prepuni web shopovi poput Manga i Zare, a njihova retro estetika osvojila je naša srca u danima i mjesecima koje smo provodili kod kuće. Loungewear je općenito, sasvim logično, doživio veliki skok, a pleteni kompleti pokazali su se odličnim kompromisnim rješenjem između udobnosti i estetike.

Birkenstock natikače

Nema sumnje da su Birkenstock natikače bezvremenski favorit, koji ne poznaje sezonu, godišnje doba, modni trend, stilski izričaj ili generaciju, no u 2020. kupovale su se još više i mnogima postale omiljena kućna obuća. Birkenstock je imao i nekoliko sjajnih kolekcija svojih kultnih natikača, a među favoritima svakako se ističu cvjetne i točkaste Birkenstock natikače.

Dizajnerske torbe i nakit kao investicija

U 2020. bili smo mnogo oprezniji sa shopping, mnogo nam se rjeđe događala impulzivna kupovina i mislilo se, rekli bismo, na svaku kunu. Do izražaja je zato naročito došao investicijski shopping, u smislu investiranja u komade koji imaju svoju vrijednost danas, a imat će ju i za nekoliko godina.

Ako se na nešto trošilo novce, onda su to svakako bile dizajnerske torbe, i to one klasične, kultne, bezvremenske kvalitete… Chanel 2.55 torbica ponovno je postala vrlo tražen proizvod, što u Chanel buticima, a što u webshopovima i modnim aplikacijama koje prodaju vintage stvari.

Investicija za budućnost svakako je bio i zlatni ili dijamantni nakit. Klasične, a skupocjene stvari koje će i za nekoliko godina imati svoju cijenu, nekima su bile možda čak i jedini motiv za kupovinu u 2020. godini.

Foto: IMaxTree, Instagram

1