Štikle su već godinama simbol moći i samopouzdanja, a bez njih ne možemo ni danas

Štikle su već godinama simbol moći i samopouzdanja, a bez njih ne možemo ni danas

Postoje neke neizbježne i nezaobilazne stvari u svakoj ženskoj garderobi. Jedna od njih su i štikle, koje u ovom ili onom obliku posjeduje svaka žena. Čak i ako inače ne vole nositi visoke potpetice, brojne žene u svom ormaru imaju barem jedan takav par za posebne prilike. A onda su tu i žene, u još većem broju čini se, koje štikle obožavaju, jer im daju na osjećaju moći i samopouzdanju i čine cijelu siluetu ženskog tijela izduženijom i vitkom. No, kako je sve zapravo počelo i otkud štikle u našim garderobama kao taj ‘must have’ komad?

Povijest komada koji svaka žena ima u ormaru

Zanimljivo je da su originalno cipele s visokom petom bile izrađivane isključivo za muškarce, a njihovi korijeni sežu do Perzije u 15. stoljeću, kada su vojnici nosile povišene cipele kako bi osigurali i fiksirali svoje noge u stremenima. Perzijski migranti ovaj trend u cipelama doveli su do Europe, da bi ga ondje preuzeli muški aristokrati, koji su cipele s petom nosili kako bi djelovali više i impresivnije. S vremenom su visoke pete počele nositi i žene. Prvi atraktivni, iako danas preekstravagantni i u svakodnevnom životu nezamislivi modeli, pojavljuju se u Veneciji u obliku chopin cipela.

Riječ je bila o vrtoglavo visokim natikačama na platformu (ponekad i do 54 centimetra), koje su se nosile sakrivene ispod dugačke suknje. Iako je ženama koje su ih nosile često trebala pomoć pri hodanju u njima, što viša peta na ovim cipelama značila je i viši društveni status. Još jedan primjer visokih potpetica kao simbola moći kroz povijest dao je kralj Louis XIV krajem 17. stoljeća, kada je na francuski dvor uveo cipele s crvenom petom i potplatom. Njih su smjeli nositi samo plemići i pripadnici njegova visokog kruga, a praksu su s vremenom preuzeli i kraljevski dvori diljem Europe.

Moć potpetice, pogotovo one crvene

Crvena boja na potpetici označavala je superiornost i privilegiranost i još nekoliko puta u povijesti, bližoj i daljoj, igrala glavnu ulogu u ulasku cipela s petom u modnu povijest. Sjetimo se samo bajkovitih crvenih cipelica na block potpeticu koje je u filmu Čarobnjak iz Oza iz 1939. nosila Judy Garland u ulozi Dorothy… Iako su njene cipele originalno u noveli bile srebrne, za filmsko platno pretvorene su u crvenu boju, kako bi se predstavili svi efekti filma u technicoloru. U novijoj povijesti, muškarac zaslužan za identifikaciju crvene boje s vrlo moćnim cipelama na visoku petu je francuski dizajner Christian Louboutin. Na počecima karijere brusio je svoju vještinu izrađujući cipele za modne kuće Roger Vivier, Chanel i Yves Saint Laurent, no kada je krenuo u solo vode, napravio je nešto što je njega i njegov rad obilježilo za cijeli život.

Bila je to 1993. godina kada je, frustriran time što cipelama koje je dao izraditi prema vlastitim skicama nedostaje energije, uzeo crveni lak za nokte iz ruku svoje asistentice i njime obojio potplat svojih cipela. Nakon toga, ostalo je bilo povijest i danas je upravo crveni potplat zaštitni znak Louboutinki, koje diljem svijeta imaju milijune obožavateljica. No, ne samo zbog prepoznatljive crvene pete, već i dizajna ovih cipela. Louboutin je u središte pozornosti nakon dugo vremena vratio vrtoglavo visoke štikle s dugačkom i tankom stiletto petom i od tada se žene ne mogu zasititi ovog modela, vrlo vjerojatno zbog toga što noga u njemu izgleda fenomenalno.

Zavodljiva nota svake kombinacije

Formula njegovog uspjeha svakako bi se mogla svesti u to da je stvorio cipele (na potpeticu od 12 i više centimetara) u kojima se žene osjećaju bolje, samopouzdanije i moćnije, te cipele u kojima će njihove vlasnica izgledati lijepo, zavodljivo i seksi, a njihove noge nevjerojatno izdužene.

Visoke pete kao simbol moći, statusa i samopouzdanja, teza su koja se provlači, kao što vidimo, od samih njihovih početaka, a u kontekstu cipela s potpeticom koje transformiraju nemoguće je ne spomenuti se jedne od najpoznatijih bajki na svijetu, Pepeljuge i jednog staklenog modela cipela koji je zauvijek promijenio život glavne protagonistice priče.

Štikle se nalaze u središtu pozornosti i ove jeseni, kada nam na male ekrane stiže nova televizijska serija Osveta u štiklama, a njen naslov svakako nije slučajnost, jer štikle u ovoj priči nose četiri uspješne, bogate i moćne žene Merve, Oya, Arzu, i Pelin, čiji životi naoko liče na modernu bajku, no ipak dovode do tragičnog raspleta u kojem jedna od njih pogiba. Priča već na samom početku otkriva kako nas kroz seriju očekuje mnogo intriga i spletki otmjenih pripadnica visokog društva, a svaka epizoda završava tako da ćete odmah poželjeti pogledati i onu iduću.

Ova glamurozna drama premijerno prikazana prošlog tjedna, koja nas vodi u svijet bogatih i njihovih mračnih tajni, od 15. listopada može se gledati ekskluzivno u Osnovnom programskom paketu MAXtv-a, na Pickbox TV-u na 10. poziciji ili u HD kvaliteti na 38. poziciji.

Foto: ImaxTree, Christian Louboutin

Učitati još
Zatvori