Thrifting – sve popularniji modni trend među mlađom generacijom

Thrifting kao jedan od najpopularnijih načina kupnje odjeće svoju popularnost stekao je tijekom zadnjeg desetljeća. Thrifting je izrazito popularan kod Generacije Z, a razlozi su mnogi. Sve veći uspon kupovine second hand odjevnih komada možemo pripisati velikom razvoju fast fashion industrije. Prebrzi razvoj doveo je do kontroverza u vezi neetičnog postupanja prema radnicima i nesigurnim radnim uvjetima u tvornicama tekstilne industrije, a tu je i gorući problem tekstilnog otpada, u kontekstu činjenice da je tekstilna industrija drugi najveći zagađivač na svijetu. Upravo ovaj problem je razlog zašto se mladi okreću thriftanju. Upotreba recikliranih materijala prilikom izrade odjeće postaje sve popularnija, no nerijetko je izrada takve odjeće skuplja, pa je samim time i krajnji proizvod skuplji. Alternativa je second hand odjeća, popularnije zvana i pre-loved odjeća.

Trend pre-loved kao novi trend današnjice

Društvene mreže igraju veliku ulogu u sve većoj popularizaciji thriftinga. Pritisak da se ostane u trendu neizbježan je na tržištu na kojem glavne marke poput isporučuju nove stilove u trgovine svaka dva tjedna, tjedno ili čak svakodnevno. No, za one koji svoj stil ne žele prilagoditi kalupu koji nameću fast fashion marke, platforme poput ThredUP i aplikacije poput Depopa su savršena opcija za kupnju pre-loved komada odjeće. Iako je ovaj trend popularniji u zemljama poput Amerike i Ujedinjenog Kraljevstva, pustio je korijene i kod nas. Vintage i second hand trgovine poput Uličnog ormara, Mango Sticky Rice Vintage i Textile house već su omiljene među građanima. U nastavku smo izdvojili nama odlične thriftane kombinacije koje su dokaz da pre-loved odjeća može izgledati skroz trendi.

Foto: Instagram

Tekst: Dorotea Gubić

0