Nakon 15 godina rada, Nikica i Vjeko sasvim otvoreno o eNVy roomu i hrvatskoj modi

Otkako smo od eNVy rooma prije nekoliko mjeseci dobili informaciju kako organiziraju veliko slavlje povodom 15. rođendana svog modnog brenda, sa znatiželjom smo iščekivali vidjeti što nam sve ovaj omiljeni modni dvojac tim povodom priprema. A slavlje se naposljetku doista pokazalo velikim; u Muzeju za umjetnost i obrt najprije je (15. listopada) održana veličanstvena revija koja je ganula mnoge, naročito brojne muze modnog brenda, da bismo dočekali i današnji dan, kada se u zagrebačkom Muzeju otvara spektakularna modna izložba koja će napraviti presjek najboljih eNVy room radova kroz 15 godina njihova stvaranja. Pogledati ju možete i vi sve do 17. studenog i svakako vas pozivamo da to učinite, a u međuvremenu smo, ususret samom finalu njihova slavlja i otvorenju izložbe “Posveta ženstvenosti”, popričali s Nikicom i Vjekom i zajedno s njima malo prošetali kroz povijest i sadašnjost. Koje su sve promjene u modnoj industriji doživjeli u ovih 15 godina, kako im je bilo ponovno krenuti u solo vode kada je riječ o revijama i što bi mijenjali kada bi im se pružila mogućnost nakratko vratiti u prošlost, pročitati možete u nastavku.

Ako se vratimo u prvu godinu kada je sve počelo, kako je i u kojim okolnostima pala odluka da pokrećete vlastiti modni brend? 

U suradnju smo krenuli nakon završene talijanske škole mode. Ime brenda iskonstruirali smo iz naših inicijala. Nikica – eN i Vjeko – Vy, dok je room označavao jedan maleni prizemni stan u zagrebačkoj Vlaškoj ulici gdje je eNVy room napravio prve korake. Vrlo brzo organizirali smo našu prvu samostalnu reviju. Bilo je to u svibnju 2004. godine. Bilo je zahtjevno, no vodio nas je veliki entuzijazam i nikada nije bilo trenutka kada nismo vjerovali u to što radimo.

U modi ste dovoljno godina da ste posvjedočili brojnim promjenama u hrvatskoj modnoj industriji… Pokušaj revivala tekstilne industrije, zatim i posrnuće nekih legendardnih tvornica poput Kamenskog. Gdje smo, po vašem mišljenju, danas?             

Tekstilna industrija je propala i nikada se više nije oporavila. Nažalost, ista se stvar dogodila i kod proizvodnje tekstila.

Kada smo počinjali, u Hrvatskoj nije ni blizu bilo dizajnera kao danas. Ta je scena do danas uvelike rasla, sve je više mladih talentiranih ljudi koji su sa svojim brendovima napravili prve korake. Neki će sigurno izgraditi za hrvatske prilike respektabilne modne kuće.

U svoj brend uložili ste mnogo da biste bili tu gdje ste danas, a imali ste i raznih etapa u tom procesu, od sudjelovanja na velikim modnim događanjima do odlaska u solo vode. Je li vas ta emancipacija preporodila? I je li izazovno ili zahtjevno raditi sve na svoju ruku?

Mi smo se zapravo posljednjih nekoliko godina vratili našim početcima. Danas kao i prvih godina rada organiziramo samostalne modne revije. U to vrijeme smo jedini uz kolegu Roberta Severa beskompromisno prikazivali kolekcije na samostalnim revijama. Tu je svakako mnogo više stresa i to je mnogo zahtjevniji projekt od sudjelovanja na modnom tjednu kada je mnogo toga odrađeno za vas, no isto tako nemate potpunu slobodu u osmišljavanju ukupnog koncepta predstavljanja kolekcije. Kada radite sami, cijeli je projekt nekako ‘točka na i’ cijele kolekcije. To je bio puno trnovitiji put jer iza svojih leđa nismo imali back up niti mrežu ljudi koja je uvelike olakšavala probijanje na scenu. Stvarali smo vlastiti put koji je sigurno bio teži.

Koliko su dizajneru bitne revije kao način prezentacije svog rada u današnje vrijeme? I koliko su vam društvene mreže pomogle u građenju brenda kakvim ga znamo danas?

U vrijeme kada smo počeli, revije (preko njih i mediji) i izlog na frekventnoj lokaciji značili su sve. Danas su naše društvene mreže naš izlog. Poslovanje se uvelike promijenilo s društvenim mrežama. Revija je po našem mišljenju još uvijek važan element za formiranje javne percepcije brenda, iako kod nas postoji nekoliko kolega koji uopće ne rade revije, a uspješni su u svom poslovanju. To je ujedno i trenutak kada se sa svojim partnerima, suradnicima i ambasadorima možemo podružiti i zahvaliti na ukazanom povjerenju. Nama je najljepše vidjeti model na tijelu i u pokretu, dočarati kompletnu ideju cijele kolekcije, dati joj tu potrebnu magiju koja će zaokružiti cijeli dojam.

Podržavaju li se hrvatski dizajneri međusobno? S kime ste bliski?

Jako cijenimo rad A’marie, Anamarije Ricov, Roberta Severa, Ivice Klarića i mnogih drugih kolega koji opstaju dugi niz godina. Sve su to brendovi koji su se razvijali s nama. Privatno rado nosimo komade Silvija Vujčića i Dioralopa.

Brojne poznate klijentice s kojima ste ostvarili bliska prijateljstva. Kako je odijevati zvijezde kod nas? Kako je vidjeti svoj dizajn na velikim događanjima u Hrvatskoj? 

Suradnje s poznatima počeli smo u prvim godinama brenda. Danas naša najdugovječnija suradnja, skoro od samih početaka je ona s Vandom Winter. S njom smo probijali svoje granice i tada smo bili jako ushićeni zbog toga. Danas već ipak imamo mnogo utakmica u nogama pa taj ushit mnogo rjeđe osjetiš. No ima ga. Tu je. I to nas jako veseli. Sve dame s kojima surađujemo su velike individualke i jako su talentirane u svojem području rada. Svaka od njih iznese naš model na svoj način i to je ono što volimo vidjeti.

U prošlosti ste mijenjali nekoliko adresa, da biste se danas skrasili u prekrasnom showroomu u centru grada. Kakav ste prostor zamislili i realizirali?

Danas smo na svega nekoliko koraka od naše prve adrese. Ideja je bila veliki i prostrani showroom koji će našim klijenticama omogućiti najljepše iskustvo potrage za haljinom ili vjenčanicom. Kod nas mušterija ima direktan kontakt s dizajnerom kako bi iz prve ruke dobila sve moguće informacije i odgovor na sva pitanja. To se pokazalo kao najbolja opcija kada je naše poslovanje u pitanju. 

Zbog kampanja ste i mnogo putovali – u kojim ste zemljima napravili najljepše vizuale, ali i ostvarili nezaboravne uspomene?

U suradnji s Atlasom smo putovali više puta. Posljednji put bio je u pitanju Maroko. Lica kampanje su bile Tatjana Jurić i Mia Kovačić. Kako smo i privatno dobri to je bilo radno putovanje s mnogo smijeha i zabave. Cilj tih putovanja je približiti parovima destinacije za medeni mjesec, sugerirati im neke od najljepših destinacija za romantično i uzbudljivo putovanje.

Dotaknimo se i bridal priče koju uspješno razvijate uz svoju glavnu kolekciju. Vaša ponuda vjenčanica u 2019. prešla je brojku od njih 100, što znači da ste ozbiljno u tom biznisu. Kada ste shvatili da tu postoji toliki interes? 

Mi smo vjenčanicu imali u ponudi doslovno od samog početka, no tada se crvena, zelena, crna haljina mogla izraditi po mjeri u bijeloj boji. Tek kasnije počeli smo s ciljanim kolekcijama i kampanjama. Kada smo probijali tržište vjenčanja, vodili smo se mišlju da cijene haljina izrađenih po mjeri koje ćemo tada ponuditi budu u rangu cijene najma vjenčane haljine u salonima. To je bilo i vrijeme kada su mladenke počele lagano izbjegavati presvlačenje haljine iza ponoći, a samim time je ona „glavna“ vjenčanica postajala ležernija i ugodnija za nošenje kroz cijelu noć. To je zaista nešto što je dugo nedostajalo na našem tržištu.  

Tko sve čini vaš vjerni tim ljudi koje možda ne vidimo u prvom planu, no imaju važnu ulogu u funkcioniranju eNVy rooma?

Mi smo relativno mali tim i svatko je jako važan element. Ako ćemo govoriti o užem krugu tu su Spomenka, Tanja, Antonela, Kornelija, Anđelko… No i mnogi drugi suradnici koji na ovaj ili onaj način direktno ili indirektno sudjeluju u našem poslovanju.

Kada pogledate na posljednjih 15 godina, postoji li nešto što biste napravili drugačije? Što vas i dalje tjera naprijed?

Uvijek postoji prostor za poboljšati se, unaprijediti se itd. Kada pogledamo naše prve revije iz perspektive današnje produkcije i kolekcija, mnogo toga bi napravili drugačije. No u to vrijeme u danim okolnostima napravilo se što se moglo. Bilo bi divno tada imati današnju pamet, no onda ne bi bilo ni blizu tako uzbudljivo i turbulentno kao što je bilo. Nije to nužno loše, danas se imamo čega sjetiti, ponekad se ponositi, a nekad dobro nasmijati na vlastiti račun.

Slavite 15 godina i revijom i izložbom – što nas očekuje na izložbi koja se otvara?

Revija je svojevrsni poklon i nama samima. Nismo se vodili komercijalnim i prodajnim aspektom kolekcije. Dozvolili smo si igru i mnogo slobodniju izradu. Sve u svemu, guštali smo u njenoj izradi.

Izložba pak nekako poziva na pogled u nazad. Što smo radili proteklih 15 godina. Izložba nije zamišljena kao retrospektivna, već smo odabrali 27 modela koji najbolje predstavljaju eNVy room dizajn kroz to vrijeme. Prikazat ćemo po našem mišljenju prepoznatljive konstrukcijske i dizajnerske elemente našeg potpisa.   

Foto: Sanja Jagatić

0