Tko su finalisti jednog od najvećih modnih natječaja?

U domaćoj tvrtki Naftalina ovo je ljeto prilično radno. Upravo se ondje izrađuju tri prototipa buduće službene odjeće zaposlenika u prodajnim centrima diljem Hrvatske, a samo jedno od njih bit će na koncu pretočeno u ugodnu i funkcionalnu uniformu.

Finale velikog modnog natječaja

Tri prototipa dizajnirala su tri finalista natječaja „Ti kreiraš“ koji je pokrenula tvrtka A1 Hrvatska kako bi dala dodatan polet domaćoj modnoj i tekstilnoj industriji koja je posebno pogođena tijekom pandemije, a svojim zaposlenima radne trenutke učinila još ugodnijima i udobnijima. Na natječaj kojim se traži nova, moderna i praktična radna odjeća, pristiglo je 47 rješenja koja potpisuje 32 dizajnera ili dizajnerskih timova.

Kao velika i nadasve društveno odgovorna tvrtka, ponosni smo što svojim poslovanjem možemo doprinijeti i razvoju zajednice u kojoj poslujemo. U suradnji s domaćim snagama, modnom i tekstilnom industrijom, odlučili smo pokrenuti natječaj ‘Ti kreiraš’ kako bismo pružili priliku malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj, i u trenutnoj situaciji pogođenosti pandemijom, dali im dodatan vjetar u leđa. Oduševljeni smo odazivom na natječaj i pristiglim rješenjima, a osobito nas raduju ova tri finalna rješenja koja su, uz pomoć vrijednih ruku djelatnica Naftaline, pretočena u pravu uniformu“, istaknula je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda i marketinških komunikacija u A1 Hrvatska.

Tko su „Ti kreiraš“ finalisti?

Među finalistima naše su se dvije mlađe dizajnerice, Nives Dravinec i Sara Lončarić, ali i dobro poznato lice naše domaće modne scene, Robert Sever. Praktičnost, funkcionalnost i udobnost atributi su koje svo troje ističu kao potrebu radne odjeće, a kako su ih odlučili pretočiti u svoj dizajn, doznali smo tijekom ugodnog razgovora.

Troje odabranih dizajnera su sa stručnjacima za tekstil, konstruktorima, krojačima i šivačima tvrtke Naftalina razrađivali prototipe predloženog dizajna te izradili ogledne primjerke svakog od predložena tri rješenja. Kako za njih izgleda savršena radna odjeća i kako im je bilo raditi na ovom posebnom projektu? Otkrili su nam u nastavku!

Nives Dravinec

Nives Dravinec

Dvadesettrogodišnja Nives, kojoj je ova godina prekretnica ne samo zbog finala natječaja „Ti kreiraš“, već i zato što je pokrenula obrt „Figurai“, inspiraciju za prototip pronašla je – ni manje ni više – nego upravo u prodajnom centru A1 Hrvatska, u jednom zagrebačkom trgovačkom centru. U razgovoru sa zaposlenima doznala je njihove potrebe i otkrila kako često koriste kemijske olovke kojima ponekad znaju i uprljati svoje bijele košulje.

Dosjetila se rješenja koje je odlučila ukomponirati u svoju viziju radne odjeće – umetnuti džepić za kemijsku olovku na ruci kako bi im uvijek bila blizu. Uz praktičnu stranu, Nives smatra da odjeća mora ispričati i neku priču o brendu.

“Pristupačnost, u smislu da smo mi uvijek ovdje za vas, doza profesionalnosti, ali i izvrsnosti koju njeguje A1 Hrvatska, osnovne su karakteristike kojima sam se vodila prilikom dizajniranja” – ističe Nives i zaključuje kako je ovo iskustvo koje će zauvijek pamtiti jer joj je suradnja s velikom tvrtkom i s tolikim brojem konstruktora u Naftalini pomogla da puno toga nauči, otkrije i gdje neke stvari može tražiti, ali i da stekne vrijedne kontakte koji će joj pomoći u daljnjoj karijeri.

Sara Lončarić

Sara Lončarić

Iako je oduvijek htjela biti znanstvenica, po završetku srednje škole Zagrepčanka Sara Lončarić uvidjela je da ju zanima konstrukcija odjeće. Danas je vlasnica šestogodišnjeg obrta „Blackpearl“, a za prijavu na natječaj dodatno ju je privuklo to što je A1 Hrvatska odlučio surađivati s Naftalinom. Upravo je s Naftalinom ranije radila na izradi uniformi za jedan hotel na Hvaru.

U svom dizajnu Sara jako voli čiste krojeve i posvećuje iznimnu pažnju detaljima, što je bio slučaj i u ovom natječaju. Tako se poigrala rukavima pa prototip njezina dizajna uniforme prodajnog osoblja A1 Hrvatska ima dvije mogućnosti rukava, jedan duži, a drugi ¾. Dodala je i široku blendu za kopčanje, veće kragne i gumbe, a krajnji joj je cilj bio dizajnirati radnu odjeću koja će pružati ugodne radne trenutke i učiniti zaposlene lako prepoznatljivima u radnom prostoru.

“Najteže je uvijek postići to da svima stoji i da se svima svidi, a ja sam htjela i da se svidi i  klijentima koji dođu u prodajni centar. Nisam htjela da to bude samo uniforma, htjela sam da bude radna odjeća koja će se svidjeti i klijentima, i zaposlenima – to mi je bilo najteže uskladiti, odnosno postići neku zlatnu sredinu.” – govori Sara o najvećim izazovima s kojima se susrela.  

Robert Sever

Jedno od najznačajnijih lica modne scene u Hrvatskoj, Robert Sever, smatra kako je dizajniranje uniforme kao recept kojem on dodaje svoj začin.

“Kada imate u jednadžbi elemente koji su zadani, onda ostane malo mjesta za dizajnerske intervencije – i upravo je u tome bio najveći izazov – kako dodati dizajn, a da nije nametnut ili prenaglašen.” – ističe Robert najveći izazov s kojim se susreo.

Kako bi tome doskočio, Robert je osmislio modularno rješenje koje se laganim zahvatima može lako transformirati u nešto drugo – dodavanjem ili oduzimanjem nekog elementa te je funkcionalno tijekom svih godišnjih doba, a osobe koje ga nose osjećaju se slobodno i nesputano. Dizajn prototipa koji je Robert osmislio čine tako klasični elementi kao što su košulja i hlače, koje su same po sebi praktične jer imaju regulatore dužine za rukave, i tako funkcioniraju na različitim temperaturama. U ženskom outfitu je dodan i blejzer koji se može nositi na košulju ili zasebno. Dizajniran je tako da je ženstvenog oblika i, kako kaže, laska ženskim proporcijama.

Ni Robert ne krije svoje oduševljenje suradnjom s velikom tvrtkom kao što je A1 Hrvatska, ali i prilikom za povezivanje s domaćom tekstilnom industrijom.

Dojmovi su odlični – uživam u cijelom procesu s Naftalinom koja je potpuno uigrani mehanizam. Rad na ovakvom projektu zahtijeva veliku organizaciju, ali i iskustvo – što Naftalina osigurava u svom segmentu. Na svakom dijelu radi različiti tim konstruktora, tako da je postupak proizvodnje širok i vrlo koncentriran. To je nadogradnja onoga što ja znam, a možda i inspiracija za budući razvoj mog brenda.” – zaključuje Robert.

„Ti kreiraš“ finalisti: Nives Dravinec, Robert Sever i Sara Lončarić

Prvi dojmovi na kreacije finalista

Stručnom žiriju, u kojem između ostalih sudjeluju i zaposlenici iz A1 dućana koji će novu odjeću nositi, slijedi najteži dio, odnosno odluka o pobjedničkom dizajnu. Uz to što će njegovo/njezino djelo zasjati u prodajnim centrima A1 diljem Hrvatske, pobjedniku natječaja donijet će i novčanu nagradu od 20.000 kuna.

Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći ‘wow’! Iako će mi biti teško odlučiti se samo za jedan od njih, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružiti što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama“, istaknula je Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska i članica žirija.

Kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem „Ti kreiraš“ želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća i omogućiti im da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. Natječaj „Ti kreiraš“ odvija se u sklopu programa održivosti Čini pravu stvar kojim A1 Hrvatska promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života.

Foto: PR

0