Vježbanje yoge u trudnoći

Tjelovježba, osobito yoga, može biti veoma korisna u vrijeme trudnoće. Naravno, prilikom vježbanja potrebno je biti oprezan i raspitati se o primjerenim vježbama, kao i posavjetovati se s liječnikom. Prenatalna yoga popularnija je no ikad, a u kombinaciji s laganim aerobnim vježbama poput hodanja, idealan je način da ostanete u formi tijekom trudnoće. Naučit ćete pravilno disati i opustiti se, a pomoći će vam i u prilagodbi na fizičke promjene koje se događaju u trudnoći.

Ako i inače idete na klasične satove yoge, svakako upozorite instruktora da ste trudni kako bi vas posebno uputio na vježbe koje trebate izbjegavati ili izvoditi s modifikacijama. Poze koje zahtijevaju duže ležanje na leđima i one koje jako istežu mišiće neke su od onih koje trebate izbjegavati. Kako trudnoća odmiče i vama se centar gravitacije pomiče, neke vježbe morat ćete izvoditi uz zid ili pomoć stolca kako biste održali balans. Ako pak prakticirate hot yogu, odnosno yogu u jako zagrijanom prostoru, vrijeme je da se prebacite na drugu vrstu yoge.

03

Ako pak prije trudnoće niste nikada prakticirali yogu, sada je idealno vrijeme da počnete. Krenite na prenatalnu yogu gdje ćete početi polako i umjereno, a instruktor će vježbe prilagoditi vašem stanju. Bitno je pažljivo slušati i slijediti upute instruktora, ali i vašeg tijela. Ne moraju sve poze odgovarati svima, pa ako osjetite nelagodu, prestanite s vježbom i kažite instruktoru koji vam onda može preporučiti modificiranu verziju iste ili vam reći da tu vježbu jednostavno ne izvodite. Prenatalna yoga postoji zato da biste se bolje osjećali, ostali u formi i lagano se istegnuli, a ne kako biste svome tijelu stvarali pritisak.

02

Prije nego počnete s vježbanjem yoge, ili bilo koje druge aktivnosti, u vrijeme trudnoće, posjetite doktora koji će vam najbolje reći koje aktivnosti su primjerene za vas. Nemojte vježbati sami i bez nadzora kvalificiranog instruktora kako biste minimalizirali mogućnost ozljede, ali i kako biste od aktivnosti dobili ono najbolje. Na satovima yoge za trudnice steći ćete dovoljno snage koja vam je potrebna za trudnoću i porod, osigurati si balans, smanjiti napetost, smiriti živčani sustav, poboljšati tok krvi u tijelu za sebe i bebu i povezati se s bebom. Uz navedene dobre strane takvih tečajeva, upoznat ćete i druge žene u različitim stadijima trudnoće s kojima ćete moći podijeliti iskustva. Na taj način osjećat ćete se sigurnije, pogotovo ako vam je to prva trudnoća, a možda ostvarite i neka dugotrajna prijateljstva za vas i vaše mališane.

Foto: Instagram @hilariabaldwin, Shutterstock

0