Ubrzani stil života, uz brojne izazove koje donosi, otežava održavanje ravnoteže između karijere i privatnog života. Iako su žene danas u ravnopravnijem položaju s muškarcima nego ikada prije u povijesti, ogroman teret ‘žongliranja‘ između izgradnje karijere te brige o kućanstvu, obitelji i djeci još uvijek češće pada na njih nego na muškarce. Uračuna li se u svakodnevne obveze i pokoji hobi ili interes, jasno je da vremena za sebe ostaje premalo.
U prilog tomu ne ide ni sve češći rad od kuće koji, iako fleksibilan, može donijeti izazove poput pregorijevanja, gubitka fokusa, otuđenosti od kolega, pa i zdravstvenih poteškoća. Zato, nažalost, ne iznenađuje (ali itekako zabrinjava) podatak da najveći rizik od pregorijevanja imaju mlađi od 30 godina te – žene.
Uz neravnopravnost u plaćama, jedan od najvećih problema neravnopravnosti, leži upravo u neplaćenom radu u kućanstvu.
Rodna (ne)ravnopravnost u oglasima
Takvoj rodnoj pristranosti, na primjer, da su žene zadužene za brigu o djeci i kućanstvu, doprinose i marketinški oglasi. Primjerice, istraživanje Ipsosa zvano A Woman‘s Worth otkrilo je da 58 posto oglasa prikazuje žene u tradicionalnim ulogama vezanima za obitelj.
S druge strane, isto istraživanje ukazalo je i na činjenicu da predstavljanje žena u raznolikijim ulogama ima komercijalnu prednost. Rodna ravnopravnost čini oglase boljima. Konkretno, oglasi sa ženama u netradicionalnim ulogama imaju 24 posto veću vjerojatnost da će potaknuti kratkoročnu prodaju i 28 posto veću vjerojatnost da će potaknuti vrijednost robne marke. Međutim, brendovi to nedovoljno iskorištavaju. Više je nego jasno da prostora za napredak u tom području itekako ima.
Važnost brige o mentalnom zdravlju
Osim brendova koji svojim marketinškim odlukama mogu pridonijeti rušenju rodnih stereotipa, rješenje pregorijevanja, jednoga od najvećih izazova današnjice, posebno za žene, između ostaloga leži i u brizi za mentalno zdravlje, ponajprije uz traženje stručne pomoći. No prije toga potrebno je među ljudima razviti svijest da problem uopće postoji, kao i da postoji izlaz.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Konferencija Žene u biznisu
Što možemo napraviti kako bi se bolje brinuli o mentalnom zdravlju? Kako uspostaviti ravnotežu između poslovnog i privatnog života? Koja je prava mjera fleksibilnosti i zadanih pravila ponašanja? Kako povećati pozitivne, a smanjiti negativne utjecaje stresa?
U potrazi za odgovorima na ova pitanja, jedan panel nadolazeće Liderove konferencije Žene u biznisu, koja se održava 7. prosinca u zagrebačkoj Laubi, bit će posvećen temi ‘Život u petoj brzini‘.
U raspravi će svoja mišljenja razmijeniti Iva Rogović Lekić, predsjednica Uprave Marsh McLennan Hrvatska, po zanimanju profesionalna pilotkinja i diplomirana inženjerka zračnog prometa koja je nakon letačke i brokerske karijere završila u svijetu osiguranja, Selma Terlević, osnivačica, urednica sadržaja i autorica portala Gosimple i urednica native sadržaja u 24sata te Ena Vitlov, voditeljica poslovne jedinice biofarmaceutike u tvrtki Astra Zeneca.
U one-on-one razgovoru o istoj će temi svoja viđenja dati i dr. Tena Kovačević Janko, specijalistica ginekologije i opstetricije s diplomom fetalne medicine, ujedno i jedina s tom diplomom u Hrvatskoj.
U sklopu konferencije održava se i predstavljanje Liderove liste 300 najmoćnijih žena u biznisu te dodjela nagrada za top 10. Osigurajte svoje mjesto na vrijeme putem linka.
Foto: PR, Pexels