Zavirili smo u fantastično mjesto gdje borilačkim sportovima vladaju žene
Zavirili smo u fantastično mjesto gdje borilačkim sportovima vladaju žene

Zavirili smo u fantastično mjesto gdje
borilačkim sportovima vladaju žene

Svakodnevno vježbanje ili bar umjerena fizička aktivnost mnogim se ljudima čini kao nešto nedostižno. Razloga za to je mnogo. Za početak, odlazak u teretanu ili samostalno vježbanje često može dovesti do gubitka motivacije. Neki se ljudi na fizičku aktivnost teško odlučuju, misleći kako nemaju dovoljno vremena ili pak nemaju fizičke predispozicije za to. Međutim, svaki trener će nas odmah razuvjeriti, a jedan od njih svakako je i Aleksandar Pupac, trener u zagrebačkom Spartan Gymu.

Spartan Gym je mjesto specijalizirano za borilačke sportove. Iako može zvučati malo ekstremno, u ovaj oblik aktivnosti zaista se može uključiti svatko. I ono što je najbolje, rezultatu su vidljivi veoma brzo! Zavirili smo u ovaj jedinstveni prostor i porazgovarali s Aleksandrom o svemu što imaju na raspolaganju.

  • Spartan Gym nije uobičajeno mjesto za vježbanje. Kod vas je naglasak na borilačkim vještinama. Što sve možemo pronaći u ponudi?

Spartan gym je centar borilačkih sportova u kojem se treniraju kickboxing, Muay Thai odnosno tajlandski boks, Brazilian Jiu Jitsu, klasični boks, te funkcionalni trening u sklopu naših individualnih treninga.  

  • Postoje li neke predispozicije koje pojedinac mora imati da bi se okušao u borilačkim sportovima? Što je s ljudima koji su uglavnom rekreativci?

Za bavljenje borilačkim sportom nisu potrebne nikakve predispozicije ni uvjeti! Sve što tražimo od naših polaznika je da imaju visoku razinu motivacije i volju za treninge, a sve ostalo je na nama.

Većina naših polaznika i jesu rekreativci koji se nikada nisu susreli s bilo kakvom vrstom borilačkog sporta.

Aktivacija svih mišića

  • Kickboxing je jedan od sportova u vašoj ponudi. Koliko je on zahtjevan i koji su dijelovi tijela najaktivniji tijekom treninga?

Kickboxing, kao i Muay Thai je vrlo kompleksan sport koji uz fizički zahtijeva i dosta mentalnog angažmana.

Kod bavljenja tim sportom aktiviraju se mišići cijeloga tijela, a vježbanjem nožnih i ručnih tehnika ovoga sporta ravnomjerno se oblikuju gotovo svi mišići. Osim toga, bavljenje ovim sportom pomoći će i u poboljšanju kondicije, fokusa, koordinacije, samopouzdanja, a iznimno je dobar i kao stress relief, što nam danas svima jako treba.

  • Brasilian Jiu Jitsu i Muay Thai su zapravo slične borilačke vještine. Koje su posebnosti svake od njih?

Oba spadaju u borilačke sportove, ali se uvelike razlikuju.

Muay Thai je sport u kojem se borba odvija u stojećem položaju (stand up-u), dok se BJJ se odvija na podu (na parteru). U Muay Thaiju borci izmjenjuju udarce rukama i nogama, dok u BJJ borci jedan drugog savladavaju zahvatima poluga i gušenja.

Muay Thai i Kickboxing su vrlo slični, oba su stand-up sportovi sa sličnim elementima borbe u ringu, dok je BJJ neizbježan dio MMA borbi.

Rješavanje negativne energije i stresa

  • U ponudi također imate žensku grupu. Koliko je interes žena za borilačke vještine i kako izgleda trening?

U svijetu već dugi niz godina vlada trend rekreativnog treniranja borilačkih sportova, kako kod muškaraca tako i kod žena, koje su shvatile koliko im benefita donose ovi sportovi – ne samo fizičkih, već i psihičkih.

Ženska grupa počela je s radom u našem klubu prije nekih desetak godina i dosta je popunjena. Veliki interes žena za vježbanjem borilačkog sporta, stvorio je i potrebu da oformimo grupu baš za njih s prilagođenim programom.

Što to točno znači? To znači da se sam trening ne razlikuje drastično od treninga za muškarce, jedino nema sparinga i udaraca kojima bi eventualno nekoga ozlijedili i slično. Trening je koncipiran tako da u glavnom dijelu djevojke rade u parovima na vrećama ili s trenerom na fokuserima, te na taj način usvajaju osnove tehničko-taktičkih elemenata sporta. Također, veliki naglasak stavljamo na završni dio treninga, odnosno vježbe snage kojima ciljamo važne mišićne skupine (trbuh, stražnjica, noge….)

  • Kada su u pitanju borilačke vještine, kakva je oprema potrebna polaznicima?

Onima koji na trening dolaze prvi put nije potrebno ništa drugo osim odjeće za vježbanje, ručnika, vode i naravno, dobre volje. Nakon što se pohvataju osnove tehničkih elemenata, kreće se u ozbiljniji rad, a tada svaki naš polaznik treba imati: rukavice za boks 10-12 oz, bandaže za ruke i štitnike za potkoljenice.

Potrebna je samo dobra volja

  • Jedan od vaših partnera u poslovanju je i tvrtka A1. Budući na dinamičan posao koji obavljate, mobilne usluge i internet trebali bi biti jedna od važnijih stavki. Koliko je zapravo važno imati pouzdanog partnera u ovom segmentu?

Izuzetno nam je bitno imati pouzdanog partnera na čije se usluge možemo osloniti. Iako treninge obavljamo na fizičkoj lokaciji, u dvorani, veliki dio našeg posla tiče se svakodnevne komunikacije s našim polaznicima – telefonski, mailom i putem naših društvenih mreža.

Online marketing je jako, jako bitan za naše poslovanje i zato je dobro imati partnera poput A1 u kojeg se možemo pouzdati.

  • Postoji li neki savjet koji biste dali nekome tko tek kreće u svijet vježbanja? Otkuda zapravo krenuti i kako smanjiti vrijeme koje provodimo sjedeći?

Savjet je – samo krenite!

Što se konkretno naših borilačkih sportova tiče, najveća bojazan koju ljudi imaju je – hoće li oni to moći. Često nam se javljaju upravo s tim pitanjem.

Naš odgovor glasi – naravno da ćete moći. Kreće se polako i prema mogućnostima. Sve ćemo vas naučiti, a ostalo je na vama.

Imamo i polaznika koji su odlučili prvo krenuti s individualnim treninzima, te se kasnije priključiti grupi. Znači, opcija ima, sve što treba je dobra volja i početna motivacija. Ono što bismo još dodali kao važno je da provjerite kod koga krećete vježbati, odnosno da su osobe koje vode trenažni proces stručne i educirane za to.  

Kako smanjiti vrijeme koje provodimo sjedeći? Jednostavno je – napraviti češće pauze na poslu, istegnuti se, protegnuti, hodati, zamijeniti koji put vožnju autom biciklom…. YouTube je pun raznoraznih vježbica koje možete napraviti u svega 5 minuta u uredu.

Svakako krenuti i na treninge! A ako kažete da nemate vremena, evo računice koja dokazuje suprotno – na treninge potrošite svega 3 sata tjedno! A toliko vremena nije nešto što si ne možemo priuštiti, zar ne?

* Članak je nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Foto: Spartan Gym

Preporuka

Zatvori