5 savjeta uz koje ćete se osjećati puno bolje ako ste pretjerali s hranom ovih blagdana

Blagdansko razdoblje je sinonim za udobne veste, Hallmark filmove i, naravno, pretjerano uživanje u hrani i piću. Čak i ako pročitate sve savjete i trikove za to kako se zdravo hraniti tijekom blagdana, povremeno pretjerivanje praktički je neizbježno. Uz to, ono može uzrokovati napuhnutost, što definitivno nije nimalo zabavno. Razlog zašto se osjećamo tako napuhnuto je sol. Ona privlači ione vode, baš kao i šećer, a obično ih konzumiramo mnogo više tijekom blagdanskih obroka. Veličine porcija također dramatično eskaliraju, a naš želudac je mišić, čije istezanje također može izazvati osjećaje neugode nakon konzumiranja veće količine hrane.

Uparimo li sve to s povećanim unosom alkohola, koji također može uzrokovati napuhnutost i dehidraciju, rezultat može biti i više nego neugodan – pogotovo kad stigne ponedjeljak, a mi ne možemo zakopčati svoje omiljene hlače. Iako je napuhnutost stvarna i neizbježna tijekom blagdanske sezone jer nitko ne želi preskočiti puricu, priloge i desert, postoje neki potpuno prirodni načini za uklanjanje osjećaja napuhnutosti, a mi vam ih donosimo u nastavku.

Pijte puno vode

Da, znamo da ste ovo čuli već milijun puta, ali to je zato što je to toliko jednostavno i zaista funkcionira. Voda je ultimativno otapalo, a trebali biste popiti dvije do tri litre tekućine [mlijeko, kava i čaj se također broje] dnevno. To neće pomoći samo kod nadutosti nego i kod mamurluka. Stoga, ako ste popili koju čašu vina previše kako biste možda lakše podnijeli sva ona neugodna pitanja koja nam članovi obitelji često znaju postavljati na takvim okupljanjima, voda je najbolje rješenje za vas!

Jedite kuhano, zeleno, lisnato povrće

Protuupalna svojstva kuhanog, lisnatog, zelenog povrća može pomoći u borbi protiv nadutosti. No, imajte na umu da ono mora biti termički obrađeno jer, ako ga jedete sirovog, to bi moglo učiniti da se osjećate još više napuhnuto. Stručnjaci u ovom slučaju preporučuju pirjani kelj s dodatkom đumbira.

Nemojte zaspati nakon jela

Čak i sada, dok jedete ostatke s blagdanskih okupljanja, pokušajte se oduprijeti želji da uđete u komu s hranom i nakon obroka, umjesto da se zavalite na kauč, otiđite u šetnju. Kretanje i tjelovježba pomažu ubrzati probavu i pomažu u održavanju razine šećera u krvi pod kontrolom. To znači da ćete se zapravo osjećati puno bolje nego ako malo odspavate nakon jela.

Probiotici za bolju probavu

Nutricionisti preporučuju to da redovito pijete kombuchu ili jogurt nakon blagdana. Tako ćete svom probavnom sustavu dati poticaj dobrim bakterijama za uklanjanje nadutosti. Kefir je također odličan odabir. Njega možete i sami napraviti kod kuće uz kefirna zrnca. Tada možete samostalno odrediti željenu gustoću, pa čak i pričekati malo duže dok se u njemu u potpunosti ne razgradi šećer, ako ne želite da bude presladak. Kefir nije dobar samo za probavu nego navodno liječi i brojna druga zdravstvena stanja.

Napuhnutost može riješiti i čaj od paprene metvice

Paprena metvica je jedna od najpoznatijih biljaka koje se koriste za zdravlje probave. Čaj od paprene metvice pomaže kod mučnine, želučanih tegoba i svih probavnih poremećaja. Ako ste malo pretjerali u hrani, popijte čaj od paprene metvice pola sata prije spavanja, kako se ne biste osjećali napuhnuto dok ležite u krevetu i kako biste lakše utonuli u san.

Foto: Instagram

0