Glossier – priča uspješnog brenda koja se potencijalno privodi kraju?

Glossier – priča uspješnog brenda koja
se potencijalno privodi kraju?

Prije točno osam godina, točnije 2014. godine, Emily Weiss osnovala je brend Glossier skupljajući savjete i feedback komentare čitateljica svog beauty bloga Into the Gloss. U tih osam godina ovaj unikatno marketinški postavljen brend dosegao je vrijednost u iznosu od 400 miljuna dolara. Međutim, sredinom prošle godine situacija se promijenila. Glossier je morao otpustiti većinu svojih zaposlenika i suočio se sa dvije uzastopne godine vidljivog pada u prodaji.

Koncept ovog brenda zasnovan je na obraćanju milenial generaciji. Emily je u samom početku, kao osnivač i CEO, postavljala pitanja što potrošači žele i kako zamišljaju idealne beauty proizvode. Na samom početku postojala je velika potražnja za proizvodima, a broj proizvoda je bio ograničen. Razlog tome je što se Emily na samom početku suočavala s problemima oko širenja proizvodnje i uvođenje shippinga na područje van teritorija Amerike. Taj problem protegao se i na daljnje poslovanje, obzirom da su uz Ameriku – Kanada, Francuska, Švedska, Danska, Irska i Velika Britanija jedine zemlje koje imaju dostavu Glossier proizvoda. Nakon uspostave online prodaje otvorene su i prve pop up trgovine kako bi kupci uživo mogli vidjeti testere i isprobati proizvode. Nakon uspješnosti pop up trgovina otvorene su četiri trgovine diljem svijeta – u Los Angelesu, Miamiju, Seattleu i Londonu.

Brend koji se izravno obraća kupcima

Ideologija Glossier koncepta zasniva se na tome da nema celebrity ambasadore koji promoviraju brend, već da komunicira sa svima kao sa svojim potrošačima i brend ambasadorima. Dakle, popularnost ovog brenda organski je stvorena, a kvalitetni proizvodi prodavali su se po cijenama između 12 i 24 dolara. Sve je ovo idealno funkcioniralo do dolaska Generacije Z koja je koncipiran kroz filozofiju da ‘sve žele odmah i sad’. Stoga, odluka Emily da ne ulazi u velike prodajne lance i ne omogući dostavu nigdje osim u već spomenutih 6 zemalja van granice Amerike dovodi Glossier u problem. Na sve to, posljednjih par godina raste masovna pojava novih celebrity beauty brendova u kojima zvijezde poput Rihanne, Selene Gomez i Kylie Jenner plasiraju svoje proizvode milijunima svojih fanova kroz korištenje digitalnih platformi.

Tu dolazimo do straha od kraja jednog zaista originalnog i kvalitetnog brenda gdje se marketing priča okreće ka jednom od najaktualnijih muzičkih izvođača u protekloj godini – Oliviji Rodrigo. Ova savršena predstavnica Generacije Z oduvijek je bila fan Glossier brenda i javno je to pokazala u svom popularnom videu za Vogue kada je podijelila svoje beauty tajne. Iako je Glossier u periodu tranzicije promijenio DNA svog marketinga i angažirao celebrity ličnost kao svoje zaštitno lice prvi puta u povijesti svog postojanja. Možemo zaključiti da je i ova suradnja na neki način organska jer je Olivia Rodrigo bila fan njihovih proizvoda.

Olivia Rodrigo novo je zaštitno lice brenda Glossier

Pored istoimene kampanje na digitalnim platformama samog brenda desio se i promotivni ugovor s visažisticom Olivije Rodrigo. Naime, prema tome ugovoru, Olivijina visažistica isključivo je koristila Glossier proizvode za njen make-up look na dodjeli Grammy nagrada na kojima je pjevačica osvojila tri priznanja i opravdala svoje mjesto najboljeg novog izvođača 2021. godine. Također, na Glossier web stranici možete pronaći i odjeljak naziva ‘Olivia’s Favourites’ gdje se po promotivnoj cijeni mogu kupiti njeni omiljeni proizvodi.

Olivia je jedna mlada zvijezda koja se proslavila popularnom pjesmom ‘Drivers licence’ u kojoj pjeva o bivšem dečku i kojom je kupila srca brojnih djevojaka koje su suosjećajale s njom u tom trenutku. Na kraju dana ostaje pitanje: hoće li inicijalna ideja ove suradnje – a to je da se prodaja vrati na staro, a možda i poveća – na kraju uroditi plodom?

Foto: Instagram
Tekst: Vanja Pantin

Preporuka

Zatvori