S genijalkom make up industrije, Wende Zomnir, družile smo se i razgovarale u Dubrovniku

S genijalkom make up industrije, Wende Zomnir, družile smo se i razgovarale u Dubrovniku

Većini je vrlo vjerojatno prošlo ispod radara da je početkom travnja u Hrvatskoj boravila jedna od najcool žena suvremene beauty i make up industrije. Ona je Wende Zomnir i u 90-ima je u maniri revolucionarke i pionirke osnovala kultni make up brend Urban Decay, koji je tada dobro prodrmao beauty scenu jer je ženama (ali i muškarcima) prvi dao do znanja da je u make upu baš sve dozvoljeno i pritom im omogućio otkačene boje i impresivne pigmente za neke od njihovih najluđih make up izdanja. Wende i Urban Decay žive i dišu kao jedno čak i dan danas, a kada smo ju nedavno upoznali u Dubrovniku, gdje je došla obilježiti lansiranje nove Urban Decay x Game of Thrones kolekcije, ova poduzetnica i velika kreativka oduševila nas je svojim neposrednim pristupom, duhovitošću i šarmom i svojim primjerom još jednom podsjetila kako su stvarne veličine u biznisu zapravo sasvim normalni i pristupačni ljudi koji prepuštaju svojim postignućima i rezultatima da govore umjesto njih.

Susrećemo se u Dubrovniku, je li ovo tvoj prvi put u Hrvatskoj i kako ti se sviđa što si vidjela dosad?

Ovo zapravo nije moj prvi posjet Hrvatskoj! Imala sam priliku boraviti ovdje za vrijeme maturalnog putovanja u srednjoj školi, a Hrvatska je odabrana kao destinacija jer su profesori mislili kako će nas ovdje ograničiti od kojeg pića previše i pretjeranog zabavljanja, no svejedno smo pronašli svoj način. Dubrovnik je predivan grad i njegova povijest je toliko bogata – prelijepo je!

Upravo je Dubrovnik odabran za lansiranje najnovije Urban Decay make up kolekcije, koja je ostvarena u suradnji s hit serijom Game of Thrones. Lokacija zasigurno nije slučajnost, jer GoT je sniman upravo u Dubrovniku. Otkrij nam više o kolekciji, otkud ideja za nju? I jesi li i inače fan serije?

Priča o suradnji došla je od šefice našeg PR odjela koja mi je jednog dana došla s tom idejom. Odmah sam prihvatila njezin prijedlog i bila jako uzbuđena jer obožavam tu seriju. Suprug i ja počeli smo ju pratiti od samih početaka, prvih epizoda prve sezone i ubrzo je praćenje Game of Thronesa postala obiteljska rutina. Čini mi se kako je naša suradnja idealna, ne samo zato što sam veliki fan, već volim show i zbog toga što ima toliko snažnih ženskih glavnih uloga.

Urban Decay x Game of Thrones kolekcija

Urban Decay x Game of Thrones paleta highlightera

Urban Decay x Game of Thrones paleta sjenila

Vrlo rano prepoznala si važnu ulogu koju make up ima u našem svakodnevnom životu. Koja je to posebna veza koju imaš s make upom i za koju si htjela da ju drugi ljudi također razviju kada si pokretala svoj brend?

Urban Decay oduvijek je bio brend koji se zalaže za inkluzivnost i slobodu samoizražavanja. Kada sam ga pokrenula, htjela sam osigurati drugim ljudima platformu za te vrijednosti, istovremeno podilazeći svojoj strasti prema make upu, koja je i danas velika.

Drugačiji i dotad neviđeni pigmenti i boje koje slave individualnost, to su bili neki od fokusa kada je Urban Decay lansiran u 90-ima, a možemo reći da su aktualni i danas. Nema sumnje da si dobro prodrmala make up scenu tog doba; s kojim si reakcijama bila najviše iznenađena?

Bilo je tu nekih zbilja sjajnih trenutaka koji su mi se dogodili, no reakcija koje se i danas uvijek sjetim je kada sam jednom dobila mail od logopedice koja je nekoć davno radila s mojim sinom. Napisala mi je kako je presretna što je napokon pronašla eyeliner koji na kapcima stoji onako kako bi trebao; ne razmazuje se, ne pomiče i ne blijedi. Bila je riječ o Urban Decay 24/7 Eyeliner olovkama! U istom mailu rekla mi je i kako joj je taj naš proizvod promijenio život. Upravo su ti trenuci najuzbudljiviji u ovom poslu.

Urban Decay x Game of Thrones make up lookovi

Urban Decay x Game of Thrones make up lookovi

Urban Decay x Game of Thrones make up lookovi

Urban Decay x Game of Thrones make up lookovi

Urban Decay x Game of Thrones make up lookovi

Znamo da si započela svoj brend miješajući različite sastojke u svojoj kuhinji, a znamo i da su prvi Urban Decay proizvodi bili lakovi za nokte i ruževi za usne. Je li te, stvarajući te proizvode, vodio instinkt i kada si znala da si na dobrom tragu?

Oduvijek sam željela stvoriti nešto drugačije za make up industriju i omogućiti ljudima da na beauty tržištu mogu nabaviti iste one boje koje su vidjeli negdje i koje su im se svidjele, a tada ih nije bilo u svijetu make upa. Ono što me definitivno vodilo kroz cijeli proces je bila moja strast prema make upu i želja da vidim nešto drugačija. Znala sam da sam na dobrom putu kada sam ostvarila suradnju s američkim trgovcem Nordstromom. Također, kada je Urban Decay tek započeo, stalno bih nosila plavi ruž za usne i ljudi bi me zaustavljali da pitaju koji to ruž nosim. Odgovorila bih im i dala do znanja kako nosim Urban Decay, a toliki interes pokazao mi je da sam na tragu nečeg drugačijeg što privlači pozornost ljudi i na što oni jako dobro reagiraju.

Kada je riječ o make up konkurenciji tog doba, je li ti bilo teško ili je ipak teže bilo onima koji su se odjednom trebali natjecati s Urban Decayjem kao mladim i vibrantnim make up brendom o kojem su svi željeli znati više?

Vjerojatno im je bilo šokantno vidjeti da Urban Decay proizvodi stoje odmah pored njihovih na stalcima i policama u trgovinama, sa svim našim alternativnim nijansama i njihovim divljim imenima. Vjerojatno nisu mislili da će Urban Decay ikad postati neka realna konkurencija, budući da smo bili toliko drugačiji od drugih. Kada pokušaš pokrenuti nešto novo, uvijek ima skepse, ali moraš se prisjetiti koja je tvoja svrha u svemu tome i nastaviti dalje.

2012. godine Urban Decay postaje dio L’Orel Grupe. Je li to bila velika prekretnica za tvoj brend i kako su se stvari od tada promijenile?

Znali smo da je vrijeme da prerastemo granice SAD-a i L’Oreal je bio pravi partner koji nas je poveo na to putovanje. Iako smo sada dio velike korporativne strukture, kompanija nam je pružila punu podršku u načinu na koji vodimo posao. Ohrabrili su nas da funkcioniramo u neku ruku nezavisno i tako omogućili da zadržimo integritet brenda, njegov DNA i sve ono za što se zalažemo. L’Oreal je naposljetku pružio priliku Urban Decayju da naraste i razvije se. Zbog njih smo postali globalni brend i dosegli toliko različitih zemalja.

Danas si glavna kreativna snaga brenda. Koji dio tog posla ti donosi najviše uzbuđenja?

Kao suosnivačica Urban Decayja, volim stvarati proizvode koji su zabavni i kreativni, a isto tako volim vidjeti ljude koji ih nose. Dio koji me najviše veseli je mogućnost rada s mojim timovima. U njima su neki od najinspirativnijih i najzabavnijih ljudi.

Na koje si Urban Decay proizvode danas najponosnija?

Zbilja je teško izabrati tek nekoliko omiljenih proizvode, jer ih sve volim, ali kada bih morala birati, rekla bih da sam najponosnija na Urban Decay’s eyeshadow primer potion, All Nighter Setting Spray i Moondust sjenila.

Posljednjih nekoliko sezona brendovi intenzivno rade na tome da svoje proizvode ponude u čitavom spektru nijansi, kako bi zadovoljili sve tonove kože. Inkluzivnost je definitivno vruća tema u svijetu ljepote, no s tvog gledišta, budući da si među prvima propagirala inkluzivnost kroz svoje proizvode, govorimo li o prolaznom trendu ili su brendovi sada napokon svjesni da se moraju maksimalno prilagoditi svojoj publici?

Po meni, jedan od najvećih izazova s kojim se beauty brendovi danas suočavaju je ponuditi dovoljno nijansi tekućih pudera i podloga općenito, a drogerije i parfumerije sada napokon shvaćaju koliko je to bitno. Odlična je stvar da su mnogi brendovi na taj način dobili više prostora na policama da dodaju još nijansi tekućih pudera i još nijansi korektora, tako da se stvari definitivno mijenjaju na bolje.

Danas postoji mnogo beauty brendova koji su postali popularni i poznati preko Instagrama i koji svoje marketing strategije baziraju isključivo na društvenim mrežama. Urban Decay kao brend ima snažnu prisutnost na društvenim mrežama – kada si točno prepoznala da će društvene platforme poput Facebooka i Instagrama biti toliko velike i toliko bitne za biznis?

Kako sam počela primijećivati rast svih digitalnih društvenih mreža, shvatila sam da je to odlična prilika za promovirati rad brenda i njegove proizvode. Društvene mreže omogućile su da informacija bude ekspresno dostavljena do krajnjih korisnika, koji do nje dolaze dodirom prsta. Kada sam to uvidjela, uvidjela sam i način koji će pomoći brendu da dodatno naraste i razvije se.

Mnogo surađujete s influencerima. Kako bi ih opisala, tko su oni? I koja je njihova moć u današnjem društvu?

Influencer može biti bilo tko! Beauty urednice i urednici, fitness gurui, modne i lifestyle vlogerice i vlogeri, beauty influenceri… Svatko od njih ima svoju jedinstvenu mrežu pratitelja, a svi zajedno mogu utjecati na izbor i kupovinu make upa. Utoliko mi je zabavnije što današnji beauty influenceri vole nositi make up, baš poput mene.

Wende Zomnir u društvu influencerica

Muškarci koji nose make up više nisu tabu, a mnogi od njih nose upravo Urban Decay…

Make up je za svakoga! Uvijek smo podržavali muškarce koji nose make up, čak i u našim originalnim marketinškim porukama poput one „for girls and boys that dare to express themselves…“. Volim to što sve više i više muškaraca prigrljuje make up i što im je Urban Decay omogućio da se osjećaju ugodno koristeći make up.

Kako gledaš na make up industriju budućnosti, u kojem bi nas smjeru mogla odvesti?

Make up se stalno mijenja i evoluira, postoje trendovi za koje vidim da se događaju sada, a događali su se i nekoć u 90-ima kada sam pokrenula Urban Decay, što je odličan osjećaj. Uzbudljivo je uvijek biti predvodnik trendova i definirati što je to što će biti hit. Jedne minute to je možda neka boja ili glitter, druge minute to je možda no make up make up look. Urban Decay jednostavno ima sve što će vam trebati za te trendove.

Cijela kolekcija Urban Decay x Game of Thrones bit će dostupna od 2.5. u Mueller Trg bana Josipa Jelačića i Mueller Arena Centar poslovnicama.

 

Foto: PR

Učitati još
Zatvori