

Znate ono u filmovima kada dijete puste u trgovinu s igračkama, a njegove oči narastu za tri broja, a vilica padne do poda? E baš tako nekako izgledale smo i mi kada nas je Slobodan Velicki pustio u sobu u kojoj je posložio sve parfeme iz svoje kolekcije. Stalaža koja se proteže od poda do stropa nema nijednu praznu policu. Zapravo, teško da bi na ovu postojeću mogao ugurati još koji tester, a kamoli bočicu parfema od 100 ml. Njegova parfemska kolekcija jedna je od impresivnijih koje smo vidjeli, a kako je sve krenulo te nosi li baš svaki od 500 parfema koje posjeduje, saznajte u nastavku.


Kako je krenula tvoja priča s parfemima?
Inicijalno preko mame. Ona je bila frizerka i uvijek su u salon dolazile i odlazile žene koje su bile sređene, nafrizirane, namirisane, a mama je uvijek vodila računa da nikad iz kuće ne izađe bez parfema. S vremenom ni ja više nisam izlazio iz kuće bez parfema. Mama = Moschus.
Sjećaš li se prvog parfema koji je zapravo bio okidač za tu strast?
Pa mislim da moje ludilo s parfemima krenulo s parfemom kuće Versace – u to doba Gianni Versace i parfem Dreamer. Njega uvijek moram imati.
Svi sada govore o niche parfemima, koji je bio tvoj prvi “obični” parfem, a koji je bio tvoj prvi niche parfem?
Moj prvi niche parfem je bio Eight and Bob Original i tu sam pao na ambalažu, priču i to je nešto što je bila ljubav na na prvi pogled i prvi sniff. Prvi dizajnerski je bio CK One. I dalje imam tu bočicu, naravno praznu, ali čuvam je kao uspomenu.



Imaš gotovo 500 parfema, kako se snalaziš u toj kolekciji i jesi li ih baš sve barem jednom nosio ili su neki samo kolekcionarski primjerci?
Veliku većinu jesam nosio. Nekolicinu, možda 1% moje kolekcija je meni nenosivo, ali su to primjerci koji jednostavno kompletiraju moju kolekciju i meni su potrebni kao neki vid oruđa za rad. Da degustiram, da vježbam nos, da pokažem ljudima da postoji nešto što ne mora nužno biti lijepo i može imati potpuno čudne korijene i inspiraciju za nastanak. Snalazim se.
Da dobiješ priliku napraviti svoj parfem, koje note bi sigurno uključio? Kako bi mirisao parfem s tvojim potpisom?
Pa ako se to ikad dogodi, sigurno u to ne bih uletio glavom kroz zid. Mislim da stvaranje parfema iziskuje jako puno rada, pomnog slaganja nota degustacije i odlučivanja za što se taj parfem radi. Je li to komercijalan parfem ili je parfem koji radiš radi te neke umjetničke želje da stvoriš nešto. Od nota morao bih sigurno imati iris, mošus i tuberozu. Vrtjelo bi se oko toga. E sad, na koju stranu bi povuklo to zaista ne znam jer te kombinacija raznih akorda može odvesti u različitim smjerovima. Recimo da bi u startu bilo dva parfema, jedan za široke mase, a drugi za kolekcionare. Skroman sam hahah.




Koji su tebi osobno najvažniji i najdraži parfemi u kolekciji?
S obzirom na to da sam ja dijete 80-ih, imao sam tu sreću da proživim lansiranje danas velikih parfema koji su onda bili novi i revolucionarni. Na moju veliku sreću imam te primjerke koje su izašli tih 90-ih. Tako da, rekao bih da su to neki vintage parfemi koji meni imaju neku veću sentimentalnu vrijednost. Sve ono što se može danas kupiti da je novo i popularno će se moći kupiti i u budućnosti, tako da se to vrti.
A istaknuo bih: Versace – Dreamer iz 1996. godine, Mugler – A men također iz 1996. te JPG – Fleur du male iz 2007 godine.
Postoji li parfem koji tražiš već dugo i koji bi nekako bio kruna tvoje kolekcije da ga uspiješ nabaviti?
Sve te koje sam jako želio, imam. Jedino mi iz te stare epohe nedostaje DG Anthology 4. Od novih lijepo bi bilo imati bocu parfema kuće Dries Van Noten, gledano s tog vizualnog aspekta. Imam mali problem s time ako mi se neke bočice ne sviđaju, jednostavno ne zalazim u tu kuću. Ove su genijalne i apsolutno se ne bih bunio da imam bilo koju, ali bacio sam oko na Fleur du Mal od Driesa Van Notena.




Podijeli s nama neke najzabavnije anegdote koje si doživio dok si tražio parfeme.
Ovo pitanje više za podcast nego za tekst. Ali recimo da mi nije teško sjesti u autobus i otići ujutro u Budimpeštu da kupim parfem i da se vratim isti dan natrag. Ali zadnje što na mene ostavilo veliki utisak je intervju koji sam imao s Veronique Gabai u The Rite Storu i neke male koincidencije koje su se desile tijekom intervjua. Šifra 22.
Koji je najrjeđi parfem u tvojoj kolekciji?
Pa uglavnom svi vintage parfemi koje imam su vrlo rijetki danas, jako teško i ne jeftino dobavljivi. Zadnji koji sam slučajno dobio u razmjeni je parfem Vivien Westwood – Boudoir koji je nakon njene smrti astronomski skočio cjenovno i jako se teško nalazi.

Što ti parfem može reći o nekoj osobi? Procjenjuješ li nekada ljude i po tome?
Parfem vam može reći sve o osobi. SVE! Apsolutno da mi je parfem jedna od stavki, nekome horoskop – meni parfem. Parfem je ta neka točka na i. O tome tko koliko pažnje pridaje tome, ja negdje mogu procijeniti odgovara li mi ili ne. Također ovisi koji miris nosi i je li to samo jedna od rutina u beauty koracima ili je to birano i odabrano baš zato što tako želi mirisati.
Kojim parfemom bi opisao sljedeće situacije i osjećaje: prvi dejt, moć, nostalgiju, izdaju, zaljubljenost?
Za mene:
- Prvi dejt: JPG – Fleur du Male
- Moć: Matiere Premiere – Crystal Safron
- Nostalgija: Dior – Homme 2005
- Izdaja: svi dupe parfemi i klonovi/kopije
- Zaljubljenost: MAB – Ganymede


Postoji li trenutačno, u svijetu kada su nam sve informacije na dohvat ruke, neki skriveni dragulj parfemskog svijeta, brend o kojem se ne govori puno, a trebalo bi?
Pa postoje brendovi koji nisu u hajpu, koji nisu komercijalni i koji su male interdependent niche parfemske kuće u kojima se malo priča, a imaju genijalne parfeme. Primjerice: Miguel Matos, Sarah Backer, Bjorn parfums…
Ti si i personal perfume shopper. Kako izgled taj posao, kako biraš parfeme za klijente?
Kroz razgovor, kroz analizu za što im treba taj parfem, koja je prigoda, koji su njihovi afiniteti i na kraju krajeva – koliki je budžet. Moram napraviti jasnu razliku između mojih potreba za parfemom tj. potrebama da imam parfem samo zbog toga što mi se sviđa i potrebu nekog kome parfem treba kao jedan korak u beauty rutini. Problem što se ljudi plaše probati nešto drugačije, ali jednom kada se odvaže shvate da ima toga još i onda žele više…
Koliku ulogu tu igraju emocije, a koliko sama kemija parfema?
Meni emocije u odabiru parfema puno znače i za dosta ljudi u svom životu imam parfeme koje mi mirišu na njih. To mogu biti parfemi koje su oni koristili, ali ipak neki parfemi koji meni mirišu na tu osobu. Veliki dio u odabiru svega toga je kemija tj. koža. Ne miriše sve isto na svima.


Misliš li da su dizajnerski parfemi trenutačno nepravedno podcijenjeni zbog popularnosti niche parfema?
Apsolutno! Trenutačno tržištem vladaju niche parfemske kuće, ali većina ljudi ne zna da ono što su danas niche parfemi, 80-ih, 90-ih i 2000-tih su to bili dizajneri. Ista priča, drugi akteri i drugi marketinški alati. Suština je ista – prodaja.
Na kraju, kojim parfemom bi opisao Journal? Što misliš da bi bio naš signature parfem?
Pa ako je to neki parfem koji ne postoji onda bi ga opisao kao nešto što je jako čisto, prozračno, eterično bijelo ili off white. Seksi u smislu da se okreneš za tom osobom,. E sad ako imaš hrabrosti priđeš i pitaš: “Oprosti na što mirišeš,”, a ako nemaš opsuješ u sebi i kaješ se što nisi pitao.
A ako je to nešto što postoji, onda je to Born to stand out – Musk X. Skin scent koji se lijepi na kožu. Jako cool, jako seksi i jako svoj kao i J.
Foto: Martina Movrić