

Znate li koja je definicija dugovječnosti? Evo kako se u posljednje vrijeme mijenja percepcija starenja
Kao i svi pojmovi, dugovječnost ili longevity ima različita tumačenja i definicije. Prema Oxford rječniku, dugovječnost označava dug život, odnosno činjenicu dugog trajanja. S druge strane, prema Institutu Max Planck, dugovječnost je prosječan životni vijek u idealnim uvjetima uz sposobnost da se živi dug i zdrav život. No, prema studiji tima za inovacije, dugovječnost je napredovanje kao najbolja verzija sebe tijekom godina.
Ipak, pojam dugovječnosti se u posljednjih nekoliko desetljeća u velikoj mjeri izmijenio. Glavni razlog za to je činjenica da se svjetska populacija suočava s revolucionarnim pomakom. Ljudi će sve češće živjeti duže – čak i do 120 godina – zahvaljujući napretku u znanosti, tehnologiji i umjetnoj inteligenciji. Upravo to stvara novi kontekst za ljepotu, gdje je fokus na tome koliko dobro živite, a ne samo koliko dugo živite.

Upravo je to uvidjela i francuska kompanija L’Oréal. Štoviše, ona je zbog svojih kompleksnih istraživanja i zaključaka proglašena za najinovativniju kompaniju u Europi, prema prvoj listi magazina Fortune i istraživačke kompanije Statista, koja je predstavljena na sajmu Viva Technology 2025.
No, L’Oréal već godinama istražuje tematiku dugovječnosti, stavljajući naglasak na činjenicu da dugovječnost nije samo produženje životnog vijeka. Naime, ona je i holistički pristup koji redefinira kvalitetu života – i to kroz integraciju bioloških, tehnoloških i društvenih inovacija.
Samim time, L’Oréal Grupa pozicionira ljepotu kao ključni element ove revolucije. Promovirajući koncept Lifelong Beauty (Ljepote koja traje), brend sjedinjuje zdravlje kože, mentalno blagostanje i društvene vrijednosti.
longevity • /lɒnˈdʒɛvɪti/
Dakle, nekadašnji fokus na produženje života evoluirao je u u naglasak na dug, zdrav i ispunjen život. Samim time, naglasak je na kvaliteti, a ne na kvantiteti. Ovo uključuje preventivnu njegu, personalizirane pristupe zdravlju i ljepoti, te jačanje mentalnog i socijalnog blagostanja. Na taj način, mijenja se i percepcija starenja.
Dugovječnost možemo promatrati kao optimizaciju healthspana (zdravog životnog vijeka), a ne samo produženje životnog vijeka. Štoviše, koža je ključni biomarker jer odražava unutrašnje zdravlje. Naime, svaka bora na koži može odražavati slične promjene u srcu ili mozgu.
Ovo čini kožu centralnim elementom u medicini dugovječnosti. Kompanija L’Oréal, kao lider u dugovječnosti, redefinira njegu kože kao ključni dio zdravog starenja, prelazeći s korekcije na prevenciju i regeneraciju. Znanost i tehnologija, kao pokretači dugovječnosti, omogućuju ciljanje uzroka starenja. L’Oréal koristi AI za personalizaciju proizvoda i kreiranje inovativnih rješenja za dijagnostiku, prevenciju i personalizirani pristup zdravlju i ljepoti.
Inovacije su predstavljene na sajmu Viva Technology u Parizu (11.-13. lipanj), a u nastavku donosimo neke od njih. Štoviše, ne možemo se odlučiti koja od njih nas je više oduševila.

────
L’Oréal zamišlja budućnost u kojoj su ljepota i dugovječnost besprijekorno isprepletene jer je zdravlje kože ključno za zdravo starenje.
────
L’Oréal Longevity Integrative Science™
Među predstavljenim rješenjima našao se L’Oréal Longevity Integrative Science™ – znanstveni pristup koji koristi Longevity AI Cloud™ za prevenciju starenja kože, ciljajući uzroke biološkog starenja i produžujući zdravi životni vijek stanica.
Ovaj alat omogućava analizu 267 biomarkera koji dekodiraju devet međusobno povezanih faktora starenja kože na staničnom i molekularnom nivou. Ovo omogućava personalizirane preventivne strategije, prve u industriji ljepote za bio-mapiranje putanja dugovječnosti kože i kose, dajući potrošačima veću kontrolu nad njihovim zdravljem i ljepotom. Ovo je ključni korak u prelasku s korekcije simptoma (na primjer – bora) na intervenciju na nivou uzroka starenja.

Lancôme Cell BioPrint
Lancôme Cell BioPrint uređaj pruža personaliziranu analizu kože za samo pet minuta koristeći naprednu proteomiku – znanost o tome kako sastav proteina u ljudskom tijelu utječe na starenje kože. Cell BioPrint je rezultat L’Oréalovog revolucionarnog pristupa istraživanju dugovječnosti koji otkriva kako mehanizmi u ljudskom tijelu utječu na izgled kože.
Cell BioPrint je prenosivi dijagnostički uređaj koji koristi tehnologiju lab-on-a-chip za brzu analizu biomarkera kože. Ovaj uređaj omogućava potrošačima da u samo nekoliko minuta dobiju detaljan uvid u biološku starost svoje kože, što je značajno unaprjeđenje u odnosu na tradicionalne metode koje su zahtijevale višetjedno testiranje u laboratorijima.
Tehnologija mjeri ključne biološke pokazatelje, poput nivoa hidratacije, elastičnosti, oštećenja od UV zračenja i znakova starenja nastaničnom nivou. Na osnovu rezultata, uređaj pruža prilagođene savjete za njegu kože, uključujući specifične proizvode, rutine i dodatke prehrani koji odgovaraju individualnim potrebama kože.

Lancôme Rénergie Nano-Resurfacer | 400 Booster
Lancôme Rénergie Nano-Resurfacer je prava revolucija u kućnoj njezi kože. Ovaj najsuvremeniji alat koristi naprednu tehnologiju mikroiglica za poboljšanu apsorpciju aktivnih sastojaka, nudeći personalizirana rješenja za pomlađivanje kože.
Ove mikroiglice nježno prodiru u površinski sloj kože, omogućujući dublju i efikasniju apsorpciju Lancôme-ovih seruma, poput onih iz linije Absolue Longevity Soft Cream. Tehnologija pojačava djelovanje aktivnih sastojaka, poput PDRN-a (polideoksiribonukleotida), koji potiče regeneraciju kože na staničnom nivou.

────
Biološka starost je nova istina. Vaša biologija – i vaši izbori – definiraju vaš put ljepote.
────
L’Oréal Grupa je lider u industriji ljepote koji ispituje i prihvaća integrativnu viziju dugovječnosti, potičući nas da gledamo stvari van granica godina i životnog doba.
Istovremeno, nova paradigma dugovječnosti pokreće novu viziju ljepote, a to je već spomenuta ljepota koja traje. Dakle, riječ je o viziji ljepote gdje tijelo, um i ljepota rade kao jedno, a koža je pravi pokazatelj dugotrajnog zdravlja. Pored toga, pod ovim konceptom podrazumijeva se i stvaranje vrijednosti ljepote za društvo (ekonomija, održivost, radna snaga), te prihvaćanje ljepote kao katalizatora kulturnih pokreta i izraza zajednice.
Naposljetku, inovativna rješenja za dugovječnost L’Oréal Grupe odražavaju posvećenost redefiniranju ljepote kao sastavnog dijela zdravog starenja, integrirajući znanost, tehnologiju (AI i dijagnostičke uređaje) i društveno-kulturnu misiju (promoviranje ageless kulture). Ipak, ove inovacije su samo početak – a potrošači pomoću njih dobivaju mogućnost preuzeti kontrolu nad svojim biološkim satom.
Foto: L’Oréal