Ekskluzivan intervju s Francisom Kurkdjianom, tvorcem nekih od najfinijih parfema na svijetu
Ekskluzivan intervju s Francisom Kurkdjianom, tvorcem nekih od najfinijih parfema na svijetu

Ekskluzivan intervju s Francisom Kurkdjianom, tvorcem nekih od najfinijih parfema na svijetu

U prekrasnom ambijentu Dubravkinog puta, restorana okruženog šumom i prirodom, predstavljen je novi parfem brenda Maison Francis Kurkdjian. Parfem je jednostavno nazvan ‘724’, a utjelovljuje urbani ritam velegradova u kojima je sam Kurkdjian živio.

Novi 724 miris nudi potpuno apstraktnu olfaktornu temu sastavljenu od nijansi bijele čije se teksture preklapaju u energičnom, tekućem ritmu. U gornjim notama osjeća se svjež, nedefiniran urbani akord. Osjećaj je to čiste, energizirajuće svježine poput one koja izvire iz njujorških praonica rublja u zoru dana, formiranog od bergamota iz Italije i okomitosti aldehida sa sofisticiranim, blago metalnim, šumećim aspektima. U srcu ove vertikalne arhitekture leži prozračna aura koju prenosi buket cvijeća strukturiran jasminom absolute iz Egipta, slatkim graškom i pajasminom. U baznim notama, ovaj svemir bjeline prepušta se opojnom, utješnom osjećaju zahvaljujući akordu sandalovine i bijelog mošusa.

Francis Kurkdjian

Francis Kurkdjian – Ekskluzivni intervju

Što se dizajna pakiranja tiče, on dolazi u posebnoj nijansi plave boje kojoj je sam Kurkdjian dao ime – urbana plava. Upravo povodom lansiranja ovog novog i nadasve posebnog i nedokučivog mirisa Journal donosi ekskluzivan intervju s mastermindom iza nekih od najfinijih parfema na svijetu – Francisom Kurkdjianom.

Journal: S godinama ste postali jedno od najcjenjenijih imena u svijetu parfema. Kako ste uopće zaljubili u parfeme?

„U mojoj obitelji nije postojala ni sjena parfumerista na horizontu. Nakon kratke karijere u klasičnom baletu, počeo sam se baviti coutureom, ali ni to baš nije funkcioniralo. S 14 godina pročitao sam članak o parfumeristima i osvijestio tko zapravo stvara parfeme. To su ljudi iza kulisa, čiji zanat je zaista poseban. Parfem je snažno povezan s couture svijetom. On je toliko blizu kože, bliži čak i od odjeće. Nakon što sam pročitao tu priču odlučio sam postati parfumerist i kada sam imao dovoljno godina upisao sam školu za parfumeriste u Versaillesu (ISIPCA). Mirisi stoje na križanju umjetnosti i znanosti, to je fascinantan zanat i moj istinski poziv.

Što inspirira Francisa Kurkdjiana?

Journal: Iz čega crpite inspiraciju?

“Inspiracija je nevidljivi dio stvaranja… To je daleko najteži dio mog posla i onaj najizazovniji kako vrijeme prolazi. Moju inspiraciju ne potiču sirovi materijali. Klasična i moderna umjetnost, Couture i lifestyle me inspiriraju, ali uvijek se trudim koncentrirati na neki univerzalni osjećaj. To mora biti ideja koju će svi na svijetu razumjeti na vlastitom jeziku i iskusiti kroz vlastite osjećaje. Najprije sanjam o svome mirisu, a tek onda započnem s pisanjem formule za njega.

Imam nekoliko izvora inspiracije. To je svijet oko mene, društvo, umjetnost… Život općenito. Odrastao sam okružen umjetnošću, glazbom, baletom i raznim vrstama sportova. Naučio sam čitati note sa 6 godina, već s 8 sam svirao klavir, a s 5 godina krenuo sam na klasični balet. To je kratko trajalo, ali još uvijek naveliko inspirira moj rad. Zapravo, balet i parfemi sličniji su nego što mislite. Plesač mora znati kako vladati pozornicom svojim pokretima. Jednako tako dobar parfem ispuni prostor svojim tragovima. Pokreti moraju biti fluidni i neprimjetni. Tako je i s elementima u parfemima.

Vjerujem, da biste stvarali, morate biti povezani s erom u kojoj živite. S društvenim promjenama… Savršen primjer je moj rad na parfemima Gentle Fluidity. To su dva parfema s 49 potpuno istih sastojaka, ali i potpuno drugačijim identitetima koji odgovaraju na pitanje spolne fluidnosti. Moja nova kreacija, 724 komunicira energiju velikih gradova.

Tijekom svog života živio sam i posjetio mnogo prekrasnih mjesta. Odrastao sam blizu Pariza, gdje i sada živim i radim. Gotovo 5 godina živio sam u New Yorku i putovao sam po svijetu. Bio sam u Sydneyju, Tokiju, Seoulu, Šangaju, New Delhiju, Mumbaiju, Manili, Kuala Lumpuru, Moskvi, Londonu, Berlinu, Buenos Airesu, Los Angelesu… Unatoč različitoj kulturi, svi ti gradovi imaju puno toga zajedničkog. Živahnost, magnetizam, uzbuđujuću i uzdižuću energiju zbog koje se osjećamo kao da je sve moguće. Ima nešto u tim velikim gradovima što vas podiže, elektrificira na neki način”.

Omiljene note i parfemi…

Journal: Koji Vam je najdraži parfem koji ste stvorili?

„Nemam omiljeni parfem. Uvijek gledam naprijed i prema sljedećem mirisu koji stvaram. To mi je uvijek najuzbudljiviji, najintrigantiji i najprivlačniji dio. I tada mi je taj koji stvaram najdraži“.

Journal: Koje su vam najdraže note u parfemima?

„To je kao da pitate pisca koje su mu najdraže riječi. Nemam omiljenih nota ili nota koje nikada ne koristim. Ne pokreću me sirovi materijali, oni su samo alat kojim postižem specifične ciljeve. Ono što se broji je finalna formula“.

Francis Kurkdjian i ljubav prema velikim gradovima

Journal: Što je toliko posebno u vezi velikih gradova da ste baš njihovu esenciju željeli uhvatiti u novom 724 parfemu?

„Najprije želim precizirati da 724 nije miris velikih gradova, nego parfem koji utjelovljuje njihovu ‘vibri’, ritam i to koliko me takva okolina inspirira. Obožavam kako se ljudi odnose jedni prema drugima, kulturne razlike. To pomaže da ostanete otvoreni i znatiželjni. Pomaže da ostanete otvorenog uma. To mi je jako bitno. Ritam grada, njegova populacija, navike i kulturne razlike, to je zapravo jako inspirativno.

Recimo, kada sam bio u New Yorku prvi puta, ono što me se najviše dojmilo je ta živahnost grada, njegova energija i osjećaj uzdizanja. Hodao sam ulicama rano ujutro, prolazio sam kraj praonica rublja i gledao u gustu bijelu paru koja je izlazila iz njih. Osjećao sam se tako ugodno i to me uvijek oraspoložilo. To su elementi koji su dio moje inspiracije za 724. No ovaj miris nije samo priča o New Yorku, to je priča o svemu onome što svi veliki gradovi imaju zajedničko: njihovoj energiji, elektricitetu i osjećaju da je sve moguće“.

724 u ljudima budi posebne osjećaje

Journal: Koje osjećaje želite pobuditi u ljudima ovim 724 parfemom?

„Zamišljam da vas 724 prati kroz grad ili neku urbanu okolinu. To nije miris ulica, podzemne željeznice ili nečeg figurativnog vezanog za grad. To je miris koji govori o vama i kako se osjećate, tip mirisa koji biste rado nosili dok ste okruženi urbanim ‘vibrama’. To je nešto ugodno, svježe i s notom čistoće. Želio sam da 724 komunicira svjež miris, nešto čisto, a istovremeno nešto u što se želite začahuriti. 724 funkcionira kao zaštita, kao osjećaj koji želite imati dok hodate gradom. Zato note u njemu nisu toliko urbane kako biste očekivali. 724 je mošusna i cvjetna parfemska voda, koja je napravljena od tri glavna akorda.

Tu je urbani akord u gornjim notama koji nose aldehidi i ulje bergamota iz Italije. To je jako svjetlo i ima tračak metalik aspekta. U srednjim notama je bijeli cvjetni akord koji donose bijeli cvjetovi jasmina absolute iz Egipta. Naposljetku, bazne note donose slatkoću i toplinu. Taj akord nazvao sam ‘mekim pamukom’ jer mi donose dozu sigurnosti. Ovaj miris je poput jastuka na kojem želite spavati“.

francis kurkdjian

Poslovna strana priče

Osim s Francisom Kurkdjianom razgovarali smo i sa suosnivačem brenda Maison Francis Kurkdjian – Marcom Chayom.

Industrija parfema 2009. vs. Industrija parfema 2022.

Journal: Koliko se današnja industrija parfema razlikuje od one iz 2009. godine kada je pokrenut Vaš brend? Kakav je trenutno status niche parfema i raste li njihova popularnost?

Industrijom parfema tada su vladale modne kuće. Oko 2007. godine počeli smo viđati neke niche parfemske brendove koji su tek lansirani ili su ulazili na police trgovačkih centara. Tada je rasla potražnja za novim igračima koji još nisu bili veliki, a koji su imali kreativniji i drugačiji pristup. I dok su modni brendovi imali limitirani pristup odjeći, njihovi parfemi bili su široko dostupni i masovno su se proizvodili. To je ostavilo prostora za novu kategoriju igrača koji su se predstavili kao najbolje što tržište nudi, sa selektivnom distribucijom i vlastitim trgovinama. Ta kategorija sada je sazrela, a iako vidimo da se pojavljuju novi igrači, da prežive potrebni su im talent i kreativnost.

Ipak, Maison Francis Kurkdjian nije niche brend. Među svim tim igračima, moja vizija bila je vratiti kreativnost i ime parfumerista u središte pozornosti. Stvaratelji parfema bili su kreativni talenti koji su bili skriveni i koji su radili samo po uputama marketinških timova. Moj cilj je bio izgraditi luksuzni parfemski brend s jednim od najvećih parfumerista današnjice kako bi on mogao slobodno izraziti svoju viziju. Mi smo i dalje jedina parfemska kuća koja nosi ime živućeg i poznatog parfumerista. Vidim da i drugi sada hodaju našim stopama i to je dobro.

Mi želimo postati najluksuznija parfemska kuća, vila u kojoj luksuz leži u izvanrednom. Izvanrednim proizvodima, izvanrednom kreativnošću i izvanrednom putovanju za sve naše kupce.

‘Parfemi se odupiru vremenu’

Journal: Koji su trenutno najveći trendovi?

„Ne vjerujem u trendove kada se radi o parfemima jer su oni uspješni dokazali da mogu biti dugovječni i da mogu imati tradiciju i od 100 godina, poput Chanela n5. Za razliku od mode, parfemi se odupiru vremenu. Vidimo da se granice pomiču i da žene prigrljevaju muževnije mirise i obrnuto. Naš parfem l’Homme À la rose, primjerice, muškarcima daje moć da nose ružu, cvijet koji je dugo poistovjećivan sa ženstvenošću. Spolna orijentacija, što se parfema tiče, određena je društvenim normama koje su utemeljene s godinama.

Prije 200 godina muškarci u Europi nosili su duge kovrčave perike, šminku i visoke potpetice. To je bilo muževno. U novije doba, teški cvjetni, voćni i slatki mirisi poistovjećuju se sa ženstvenošću, dok se šumski , aromatični i robusni mirisi poistovjećuju s muževnošću. Neutralni su oni citrusni, svježi i lagani. To trenutno evoluira i za mene je najbitnije da odaberete parfem koji rezonira s vašom osobnosti i zbog kojeg se osjećate dobro.

Journal: Koji je najprodavaniji parfem brenda Maison Francis Kurkdjian svih vremena? Koliko je bočica prodano do danas?

Definitivno Baccarat Rouge 540. Njega slave diljem svijeta, uvijek je tražen među našim kupcima, a postao je i fenomen na društvenim mrežama. Smatra se jednim od najuspješnijih parfema svih vremena. On je čista refleksija Francisove genijalnosti i kreativnosti te je izvanredno lijep miris. Ne mogu otkriti koliko ih je točno prodano jer nešto mora ostati i tajno. Ipak, mogu reći da je Baccarat Rouge 540 često najprodavaniji miris gdje god da je u ponudi. Velik uspjeh bilježimo i s drugim mirisima poput: Gentle Fluidity, Grand Soir, Satin mood i À la rose or Aqua Universalis. Naposljetku, 724, naš najnoviji parfem je sjajno krenuo.

Na kraju, ako želite omirisati genijalnost Francisa Kurkdjiana, parfem 724 dostupan je u Martimex parfumerijama. Valja naglasiti i da je unisex.

FOTO: Instagram (@franciskurkdjian_private),
Frano Ožbolt – Gle Fotka Studio

 

 

Učitati još
Zatvori