Koliko sna nam je potrebno?

Beskrajno pritiskanje ‘snooze’ gumba i kapci teški kao olovo vjerojatno su i vaša svakodnevica, no neka vas utješi da se time ne razlikujete od većine svojih vršnjaka. Jer uz sve dnevne obaveze, školu ili posao, nedostatak redovitih treninga i rasporeda odlaska u krevet, vjerojatno ne spavate dovoljno.

Audrey Hepburn

Američka udruga National Sleep Foundation objavila je novo istraživanje prema kojem odrasli između 18 i 64 godine starosti trebaju svake noći zadovoljiti normu od 7 do 9 sati sna kako bi redovito bili odmorni. To naravno nije uopće nerazumna brojka, no zbog ubrzanijeg dnevnog ritma i dužeg radnog dana, teško je uskladiti sve obaveze i leći u krevet na vrijeme. Ubacite u to različite digitalne smetnje, poput buljenja u ekrane televizora, mobitela i sličnih gadgeta i mislit ćete kako je to apsolutno nemoguće.

koliko sna nam je potrebno

No to je iznimno važno. San bi trebao biti prioritet i zbog toga tretiran kao bilo koja važna obaveza koju imate na rasporedu tog dana. Upisujte svoje idealno vrijeme za spavanje u kalendar svaki dan i križajte stavku kad ste je ispunili jer jedino ćete tako trajno povećati razine energije, zdravlja i raspoloženja. Isključite svu elektroniku prije spavanja, temperirajte sobu da ne bude ni prevruće ni prehladno, uklonite sve zvukove i trepereća svjetla, pratite taj tempo bez prekida i pozitivni rezultati ne bi trebali izostati!

Koliko sna nam uistinu treba

U nastavku donosimo točnu procjenu sna koju bi trebali prakticirati po dobnim skupinama:

Novorođenčad (0-3 mjeseci): 14-17 sati svaki dan (prije je to bilo 12-18 sati)

Dojenčad (4-11 mjeseci): preporučeno vrijeme se smanjilo na 12-15 sati (prije je to bilo 14-15 sati)

Mala djeca (1-2 godine): 11-14 sati (prije je to bilo 12-14 sati)

Predškolci (3-5 godina): 10-13 sati (prije je to bilo 11-13 sati)

Djeca školske dobi (6-13 godina): 9-11 sati (prije je to bilo 10-11 sati)

Tinejdžeri (14-17 godina): 8-10 sati (prije je to bilo 8,5-9,5 sati)

Mlađi odrasli (18-25 godina): 7-9 sati (nova kategorija)

Odrasli (26-64 godina): preporučeno vrijeme se nije mijenjalo i ostaje 7-9 sati

Starije osobe (65+ godina): 7-8 sati (nova kategorija)

Foto: Shutterstock, Screenshot

0