Kako vježbanje učiniti efikasnijim

Pronašli ste plan i program vježbanja koji odgovara vašoj fizičkoj spremi i već ga se dulje vrijeme pridržavate. Međutim, rezultati nisu vidljivi – kilogrami se ne tope, a mišići i dalje imaju slabu definiciju. Prije nego odustanete od tjelovježbe i odlučita da za vas jednostavno nema pomoći, pročitajte nekoliko savjeta uz koje će svaka vaša aktivnost donijeti rezultate.

efikasnost2

Zdrava i uravnotežena prehrana temelj je zdravog života, pa tako i vježbanja. Trening ne započinje kada uđete u dvoranu, teretanu ili kada krenete trčati – trening započinje čim se probudite. Za izgradnju mišića nužni su proteini, dok ugljikohidrati našem tijelu služe kao gorivo te je bitno u prehranu uključiti namirnice iz obje skupine. Tijekom treninga, umjesto sportskih napitaka pijte običnu vodu, a ako osjetite umor usred tjelovježbe, sljedeći put pojedite zdravi snack 30-45 minuta prije treninga, što će vam dati potreban energetski boost.

efikasnost3

Kada započnete s tjelovježbom, unaprijed odredite koliko će trajati. To što provodite puno vremena u teretani, ne znači nužno da ćete dobiti brže i bolje rezultate. Trening visokog intenziteta od 30-40 minuta dat će vam puno bolje rezultate, onemogućiti gubljenje vremena i spriječiti da vam vježbanje dosadi. Ako vježbate s utezima, radite sporije kontrakcije kako biste izvukli maksimum iz svakog pokreta. Prilikom vježbanja, fokusirajte se na mišiće kojima radite umjesto da razmišljate o drugim stvarima. Tako ćete poboljšati preciznost i kvalitetu pokreta i prije postići željene rezultate.

efikasnost5

Imati program vježbanja dobar je početak jer će vas usmjeriti i pružiti dozu sigurnosti. Međutim, nakon nekog vremena, vaše tijelo će se naviknuti na iste pokrete i taj program mu više neće predstavljati izazov. Svakih par tjedana unesite poneku promjenu u standardni režim – promijenite redoslijed vježbi i broj ponavljanja, dodajte pokoju novu i izbacite neku staru vježbu i tako u krug. Tako vam vježbanje neće dosaditi, a vaše tijelo će se stalno morati prilagođavati promjenama.

efikasnost4

Nakon vježbanja, ne zaboravite se istegnuti. Važno je da istezanje ostavite za kraj kada su vaši mišići zagrijani, što će im omogućiti ljepše oblikovanje, ali i smanjiti eventualne bolove sljedeći dan. Umjesto osvježavajućeg hladnog tuša, na cirkulaciju će bolje djelovati izmjenjivanje toplo-hladnog mlaza. Razlika u temperaturi neka bude onolika koliku možete podnijeti, a nakon što nekoliko puta izmijenite topli i hladan mlaz, zadnji neka uvijek bude hladan kako biste postigli zategnutu kožu koja će istaknuti definiciju mišića.

Foto: Nike.com

0