#allaboutchange: Tomislavov dom pravi je primjer kako okretanje prirodi mijenja zagrebački turizam

#allaboutchange: Tomislavov dom pravi je primjer kako okretanje prirodi mijenja zagrebački turizam

Kada govorimo o promjenama u društvu i svijetu oko nas, često se potegne pitanje naše uloge u svijetu i tome kako vlastitim djelovanjem možemo svijet oko nas mijenjati nabolje. Prvenstveno se to odnosi na naš odnos okolišem i prirodom koja nas okružuje. Svatko od nas je kotačić promjene u velikom sustavu, a što se prije osvijestimo da je svaka naša uloga bitna prije će se stvari krenuti mijenjati nabolje. Možemo početi jednostavno od našeg okruženja i planiranja našeg života. Vikend boravak u prirodi često je prijeko potreban kako bi se resetirali, udahnuli svježi zrak u naša pluća i lakše se nosili s užurbanom svakodnevicom. Sljeme je za Zagrepčane oduvijek dobra ideja, a mi smo se inspirirani promjenama zaputili na sam njegov vrh do Tomislavovog doma, šarmantnog hotela koji se smjestio u samo srce Medvednice. Hotel Tomislavov dom je u sastavu Podružnice Vladimir Nazor, koja je u sastavu Zagrebačkog holdinga, a koja se bavi se organiziranim odmorom djece koju je osnovao davne 1962 Grad Zagreb, zbog organiziranih putovanja djece i mladih. Danas Podružnica nudi programski osmišljena putovanja za djecu (razna terenska nastava, odlasci na odmor, na izlete, na more, tijekom školskih praznika ili na terensku nastavu tijekom trajanja škole). U svom sastavu Podružnica Vladimir Nazor ima hostele prilagođene djeci ali i odraslima: Stoimena u Crikvenici, Kvarner; Zlatokrila u Velom Lošinju, otok Lošinj; kamp Cvrčak u Dugoj Uvali, Istra te kamp Veli Jože u Savudriji, Istra, a u Zagrebu nudimo smještaj u hostelskom kompleksu Grad mladih Granešina te hostelu Arena u Remetincu, te dva objekta na Sljemenu, Turističke apartmane Snježna kraljica i Hotel Tomislavov dom. Osim po tradiciji i uvijek nasmijanim ljudima koji ondje rade, ovaj hotel je poseban i po tome što ponosno nosi titulu eko friendly hotela. Sve je ovdje u skladu s prirodom, a vrijedni zaposlenici trude se to održavati i konstantno dovoditi na veći nivo. Prošetali smo gore i porazgovarali s voditeljem hotela Davorinom Blagojevićem u sklopu naše inspirativne platforme #allaboutchange koji nas je uvjerio kako se i malim koracima može napraviti puno, samo ako se svatko od nas usmjeri ka promjenama.

Davorin Blagojević
  • Hotel Tomislavov dom jedan je od najšarmantnijih hotela u Zagrebu, koje su njegove glavne prednosti koje ga izdvajaju od drugih?

Smješteni smo u srcu parka prirode Medvednica, popularno zvano Sljeme. Prednosti su, jer ste izdvojeni iz grada, a s druge strane do trga vam treba doslovno pola sata (prije s vrha brda dođete do centra, nego npr. iz Novog Zagreba). Prednosti su velike, iako u nekim segmentima poslovanja postoje trenutni nedostaci, pogotovo kada je zima i iznenadne veće količine snijega zaustave promet, pa ste na neki način odsječeni od grada, ali to je sve trenutna situacija. Ponekad se znalo dogoditi da osoblje hotela ostane u objektu 2 dana zbog većih količina snijega, zajedno s grupom koja se nalazi u objektu, ali to je stvarno bilo rijetko. Prednosti su njegova pozicija na kojoj se nalazi, npr. u ljetnim mjesecima kada je u Zagrebu temperatura 35 stupnjeva i viša, a na Sljemenu je ona negdje oko 10-12 stupnjeva. Ostao je u „starim“ gabaritima i nije podlegao novijoj arhitekturi s obzirom na to da svoj izgled nije mijenjao od 1935. godine. Ljudi ga vole jer nudi bijeg iz grada u zelenu oazu parka prirode, a pogodan je i za održavanje raznih kongresnih aktivnosti u zelenom okruženju, razne team buildinge (koji mogu uključivati i čišćenje parka prirode), svadbene svečanosti, krstitke, prve pričesti….

  • Smješten je u samom srcu Medvednice, koje su prednosti takve lokacije?

Povratak prirodi u svakom segmentu, odnosno, svima nama u nekom dijelu našeg života dosadi vreva i gužva grada i svi želimo „pobjeći“ negdje u prirodu, a s druge strane trenutni tempo života nas limitira da ipak moramo biti negdje blizu „civilizacije“. Mi smo zahvalni jer imamo radno mjesto s cvrkutom ptica ujutro i mislim da je to što svima nama ponekad treba – takav bijeg iz grada. Blizu smo gradu, a opet u divljini. Dosta ljudi traži baš takav objekt koji se nalazi u srcu prirode i koji nije podlegao urbanoj arhitekturi megalomanskih razmjera, već se prilagodio okolišu i živi sa Sljemenom od 1935. godine.

  • Tomislavov dom je i eko friendly hotel, što to znači i kako se to odnosi na vaše poslovanje?

S obzirom na to da djelujemo u sklopu Parka prirode Medvednica, samim time dužni smo poštivati zakonitosti i ponašati se u skladu s okruženjem, prvenstveno štiteći samu prirodu oko nas. S obzirom na današnju arhitekturu, hotel se nije mijenjao izvana od svoje izgradnje. Sitne preinake koje su se dogodile nisu utjecala na devastaciju okoliša. Npr. imamo punionicu električnih vozila, pa samim time gledamo i na taj segment poslovanja i na taj dio klijenata koji žive malo više eko od svih nas. Električni bicikli su isto bili u dijelu naše ponude, koja se trenutno ponovno aktivira u narednom periodu. Redovito čistimo okoliš hotela (sami zaposlenici kroz razne akcije), aktivni smo u dijelu pošumljavanja Medvednice kao i čišćenje od otpada kroz rane akcije koje organizira PP Medvednica. Živjeti u skladu s prirodom nije lako u današnje doba, ali je daleko najbolje i najisplativije. Cvrkut ptica i miris šume meni osobno ne može nadomjestiti nikakav pogled u gradu, koliko god da volim svoj Zagreb.

  • Tomislavov dom je i velebno zdanje arhitekture, prepoznaju li i cijene li to gosti?

Hotel je 1935. izgrađen po nacrtima i projektu pokojnog arhitekta, gosp. Stjepana Planića. Oblik hotela je „lastavica u letu“ i do danas je ostao takav. Nije se mijenjao izvana i doslovno je ostao takav kakav je svih ovih godina. Unutar samog objekta dogodila su se određene promjene koje su bile u skladu s potrebama klijenata/gostiju. U ljetnim mjesecima imamo dosta penzionera koji su svoju mladost proveli na Sljemenu pa samim time dolaze kod nas osvježiti sjećanja. Lijepo je slušati neke priče iz tamo davnih 50-ih godina prošlog stoljeća ili ranije, kako se prije dolazilo na Sljeme i kako su općenito ljudi živjeli na Sljemenu.

  • Kako je na vas utjecala prošla godina i kakvu sezonu predviđate?

Prošla godina je bila izazovna u samo jednom segmentu. Kako se othrvati pandemiji COVID-19, obzirom da je hotel bio u sklopu karantene grada Zagreba. Bio je to izazov kako pripremiti hotel na poslovanje koje u stvari nikome nije bilo poznato. Međutim, uz dobar tim s kojim radim dugi niz godina, mogu reći da smo uspješno odradili tu godinu. Iskreno, nadam se da se ista više neće ponoviti. Okrenuti smo sljedećoj godini i gledamo u budućnost. Svaki početak je težak, a ponovno otvaranje vrata hotela prema gostima trenutno nam je najslađi zadatak i jedva čekao krenuti raditi kao i do sada.

  • Je li po vama budućnost hotelijerstva u ovakvim manjim šarmantnim hotelima?

Pandemija koja je zadesila cijeli svijet pokrenula je neke nove standarde i neka nova razmišljanja. Osobno, u ne tako davnoj prošlosti prije bih izabrao neke veće hotelske lance za odmor, ali nakon pandemije mislim da ćemo se svi više okretati manjim hotelima i smještajnim kapacitetima i da ćemo jednostavno u idućem periodu ipak tražiti manje i intimnije hotele za odmor. Bez velike gužve i masovnog turizma.

  • Koji je po vama vaš značaj za turizam grada Zagreba?

Hotel Tomislavov dom radi cijele godine, što se baš ne može reći za hotele takvog tipa koji se nalaze u Parku prirode. Hotel je u Parku prirode Medvednica nositelj turističke destinacije. Cjelogodišnje poslovanje koje imamo kao i sve akcije koje provodimo u PP Medvednica, samo dodatno potvrđuju naš status. Pandemija koja nas je zadesila, usporila je neke stvari i neke projekte stavila na „čekanje“ dok se situacija malo ne stabilizira, ali generalno gledajući, Sljeme je ipak srce grada Zagreba i samim time u zadnjih par godina bilježi se povećani broj planinara, šetača, trkača, kongresnih klijenata kako u PP Medvednica tako i u hotelu. Grad Zagreb, bilježi zadnjih par godina sve veće i veće brojke posjetitelja/turista, a samim time svi oni istražuju grad na svoj način. U zadnje vrijeme povećani je i broj turista na Sljemenu, baš zato što smo vrlo blizu grada, a s druge strane opet smo u „divljini“. Radimo aktivno na reklamama za održavanje svadbenih svečanosti koje su prepoznate kako u Zagrebu tako možemo se pohvaliti i internacionalno. U svakom slučaju mjesta za napredak sigurno ima samo da se situacija s pandemijom smiri.

Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.

Foto: Tatjana Bukvić

Učitati još
Zatvori