Sportska trgovina kakvu još niste vidjeli – uređena je od recikliranih tenisica, s hrvatskim dizajnom
Sportska trgovina kakvu još niste vidjeli – uređena je od recikliranih tenisica, s hrvatskim dizajnom

Sportska trgovina kakvu još niste vidjeli – uređena je od recikliranih tenisica, s hrvatskim dizajnom

Jeste li znali da stare tenisice mogu postati savršen materijal za uređenje i opremanje sportske trgovine? U nizozemskom Eindhovenu otvorena je baš takva, ujedno i prva trgovina branda Runnersworld, opremljena materijalima od recikliranih tenisica, što je jedinstveni primjer kružnog gospodarstva koji spaja sport, inovaciju i održivi dizajn. Još više ćete se oduševiti kad saznate da iza ovog inovativnog i održivog koncepta stoji SWOODA, hrvatska tvrtka specijalizirana za održivi dizajn.

Posjetitelje ovog zaista posebnog prostora dočekat će zidni paneli, podloge, podovi, pultovi i namještaj od materijala nastalih iz više od 22.000 pari starih tenisica. Projekt je nastao u suradnji s nizozemskim FastFeetGrindedom, jedinom tvrtkom na svijetu s vrhunskom tehnologijom recikliranja svih vrsta obuće te proizvodnim partnerima Pyrasied i Sobočan. Recikliranjem svakog dijela obuće nastaje vrijedna sirovina od koje Pyrasied izrađuje pločaste materijale, a Sobočan kao inovativna i visoko-tehnološka tvrtka koristi u izradi vrhunskog namještaja za trgovine i poslovne prostore. Runnersworld je pokrenuo i inovativnu aplikaciju koja kupcima omogućuje predaju tenisica, praćenje procesa recikliranja i nagrađivanje za doprinos održivosti.

Hrvatski dizajn i inovativna rješenja na međunarodnoj sceni

SWOODA vjeruje u budućnost u kojoj se dizajn i održivost isprepliću. Tvrtka spaja inovacije s ekološki prihvatljivim praksama i kroz rad s novim materijalima SWOODA kreira promišljena, funkcionalna okruženja. U skladu s ovim načelima, u potpunosti je upravljala procesom uređenja i opremanja trgovine Runnersworld, od arhitektonskog koncepta do odabira materijala i optimizacije postojećih elemenata trgovine.

Naša glavna ideja bila je stvoriti čist i miran ambijent u kojem reciklirani materijali služe kao akcenti koji pričaju priču o održivosti. Dizajnirali smo nove elemente i optimizirali postojeće, s naglaskom na reciklirane, reciklabilne i obnovljive materijale. Posebno smo osmislili kutak za održivost, gdje posjetitelji mogu saznati više o ekološkim praksama i aktivno sudjelovati u smanjenju otpada doniranjem svojih starih tenisica, ističu iz SWOODA.

SWOODA (3)

Kretanje i doživljaj prostora također su imali važnu ulogu u razradi koncepta trgovine.

Kretanje je srž koncepta specijalizirane trgovine za trčanje. Željeli smo da se kupci osjećaju slobodno i lako se kreću kroz prostor pa smo osmislili tzv. kružnu komunikaciju i posebno mjesto za isprobavanje tenisica. Pokret smo koristili i kao apstraktni motiv u dizajnu, primjerice u uzorku recikliranog filca na zidu, koji dočarava energiju i dinamiku trčanja, dodaju iz SWOODA.  

Novi standardi održivosti u maloprodaji

Potrošači danas sve više mijenjaju svoje navike i sve više prepoznaju važnost održivosti, birajući brendove koji su ekološki i društveno odgovorni.

Sada je pravo vrijeme za održive koncepte, jer živimo u vremenu u kojem održivost mora biti prioritet kako bi se adekvatno odgovorilo na ekološke i društvene izazove budućnosti. Održivost u maloprodaji izuzetno je važna zbog brze promjene same industrije. Fleksibilnost i prilagodljivost dizajna, materijali koji se mogu ponovno upotrijebiti ili reciklirati, te partneri koji imaju održive prakse, sve to pomaže smanjiti utjecaj maloprodaje na okoliš, poručuju iz SWOODA.

Odbačene tenisice predstavljaju veliki ekološki problem u cijelom svijetu. Svake godine oko 20 milijardi pari završi na odlagalištima. Samo u Nizozemskoj, istraživanja pokazuju da se godišnje baci između 60 i 70 milijuna pari obuće. Za Runnersworld, najveći nizozemski lanac specijaliziran za opremu za trčanje, ovaj projekt nije samo investicija u održivost nego i u budućnost maloprodaje. Nakon Eindhovena, koncept će biti uveden i u druge trgovine lanca.

SWOODA je kroz cijeli proces uređenja trgovine Runnersworld potvrdila posvećenost održivom dizajnu, od koncepta do odabira materijala, potvrđujući svoju sposobnost stvaranja prostora koji istovremeno osnažuju brend, kreiraju posebno iskustvo za njegove korisnike i smanjuju utjecaj na okoliš. Projekti poput ovoga pozicioniraju SWOODA kao pouzdanog partnera za projekte u kojima se spajaju dizajn, inovacije i održivost.

Promo

Foto i video: Max Droog / Droog Video, PR

Učitati još
Zatvori