Holding out for a (s)hero: Sandra Gašparić
Holding out for a (s)hero: Sandra Gašparić

Holding out for a (s)hero:
Sandra Gašparić

Hrabra i uspješna, a istovremeno jednostavna, pristupačna i otvorena, Sandra Gašparić je prava poslovna heroina. Ova energična managerica s puno talenta za marketing, kao i poslovnog iskustva, vodi modnu online trgovinu Answear u Hrvatskoj i Sloveniji.

Sandru smo ulovili i s njom popričali u uredu zagrebačke marketinške agencije Alert , usred sastanaka i užurbanog radnog dana. Iako na poziciji koja sa sobom nosi puno stresa i dugih radnih sati, Sandru uvijek krasi veliki osmijeh i dobra energija, a ni danas nije bilo drugačije.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)
Sandra Gašparić

‘U životu je važno imati jasnu sliku onoga što želimo’

  • Studirala si komunikologiju, a nakon toga ostvarila zavidnu marketinšku karijeru u nekim od najboljih agencija u Hrvatskoj. Nakon toga si radila za veliku međunarodnu korporaciju, a sada vodiš online modnu trgovinu Answear u Hrvatskoj i Sloveniji na poziciji Country Managerice. Nama zvuči impresivno. Kako ti vidiš svoj karijerni put do sada?

Kada se osvrnem iza sebe, zvuči impresivno, da, ali put i nije bio toliko jednostavan (smijeh). Imala sam priliku raditi u globalnim kreativnim marketinškim agencijama, koje su u svojem portfelju imale klijente iz svih industrija, ali i svih područja marketinga; online i offline. Iskustvo koje sam stekla tijekom nekoliko godina rada u agencijama je neprocjenjivo. Smatram da je rad u agencijama najbolji način za započeti karijeru jer te pripremi na gotovo sve izazove. Ne kažu bez razloga da se jedna godina u agenciji množi s tri (smijeh).

Agencije su me pripremile za rad u velikoj korporaciji, gdje sam bila zadužena za vođenje brenda u svim državama Adrija-Balkan regije te Bugarske. Ovdje sam pak stekla sva znanja o proizvodnji, lansiranju i prodaji proizvoda, ali i svim logističkim i pravnim izazovima. Kombinacija ovih iskustava pripremila me za poziciju Country Managerice i lansiranje online modne trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji. U karijeri sam se susretala s raznim izazovima, ulagala jako puno prekovremenih sati i edukacija, ali na kraju se sve to isplatilo. U životu je važno imati jasnu sliku onoga što želimo i strpljivo djelovati kako bismo do toga i došli.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

Hrabar potez usred pandemije

  • Hrabro si usred pandemije u Hrvatsku i Sloveniju dovela Answearov web shop. Zvuči kao poprilično izazovan, ali i zanimljiv zadatak. Kako izgleda lansiranje webshopa kao što je Answear na novo tržište?

U vrijeme lansiranja Answeara u Hrvatskoj, pandemija je već trajala godinu i pol. Svi smo bili naviknuti na život u tadašnjim uvjetima. Ono na što smo se također svi naviknuli je bila online kupovina i to me ohrabrilo za lansiranje webshopa. Kada sam krenula s analizom tržišta, iznenadila sam se da su u Hrvatskoj prisutni gotovo svi europski modni webshopovi. Moram priznati da me to malo zabrinulo, kao i targeti koje je centrala u Poljskoj postavila. Srećom, hrvatski kupci vole online trgovinu, kao i modu, pa smo ciljeve ostvarili već prvi mjesec i samo smo nastavili s krivuljom rasta. Kompanija Answear postavljena je kao velika marketinška i PR agencija, imamo art direktoricu, kreativnog direktora, preko 20 dizajnerica, 15 fotografa, studio od 1000 kvadratnih metara, nekoliko odjela analitike. Svi su oni doprinijeli uspješnom lansiranju i uspješnom radu webshopa.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

‘Važno je imati puno hrabrosti’

  • Zahvaljujući bogatom iskustvu, osmislila si strategiju lansiranja novog brenda u obje države. Je li to nešto o čemu svatko u marketingu sanja i što te je najviše veselilo u tom procesu?

 Da, za lansiranje sam napravila komunikacijsku i marketinšku strategiju razvoja, ali i logističku strukturu te strukturu timova. Na to sam stvarno ponosna. Moram priznati da me osobno jako vesele i razvoj i strategije, ali i marketinški alati kojima se ostvaruju. Sve kreće od istraživanja tržišta, a u tom procesu se može puno naučiti o određenoj industriji ili samom proizvodu. Slijedi razvoj kreative, proces u kojem isto tako volim sudjelovati, a onda su tu daljnja istraživanja o najboljim marketinškim kanalima kojima ćemo doći do krajnjeg kupca. Ono što mi je izuzetno zanimljivo i korisno je mjerljivost svih rezultata kada je u pitanju online kupovina. Uz sve ovo, svakako je važno imati puno hrabrosti i odvažno donositi brze odluke. To te s vremenom baš jako osnaži.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

‘Feminizam je još uvijek jako važan’

  • Answear ima i svoju vlastitu kolekciju Answear.LAB koja je društveno angažirana i promiče rodnu ravnopravnost, žensku snagu i hrabrost življenja. Je li i tvoj osobni pogled na svijet sličan?

Moj osobni pogled je sličan, ako ne i isti, zato se tako dobro slažemo (smijeh). U potpunosti podržavam brand Answer.LAB i poruke koje svakom svojom kolekcijom šalje. Brand je nastao u Poljskoj, kao odgovor i podrška Poljakinjama za temeljna ljudska prava koja im se uskraćuju. Brand je napravljen i dizajniran isključivo za žene, u Answearu volimo reći: „od žena za žene“ i jako je lijepo prihvaćen na svim tržištima gdje je online trgovina dostupna, pa tako i u Hrvatskoj.

Feminizam je još uvijek jako važan i trebamo tražiti rodnu ravnopravnost i štititi ženska stečena prava jer su se neke hrabre žene za ta prava izborile. Moj pogled na svijet je uvijek ravnopravnost, uvijek feminizam. O feminizmu se puno govori, ali nažalost u praksi se i dalje to ne pokazuje. Budući da je moda savršen kanal komunikacije, trudimo se kroz nju poslati ove važne poruke.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

’70 posto zaposlenih u Answearu su žene’

  • Answear zapošljava jako puno žena. Ti si žena na čelu poslovanja u dvjema državama. Zaključujemo da je feminizam utkan u Answearovo poslovanje. Misliš li da ste vjesnici nekih novih vremena?

Tako je, preko 70 posto zaposlenih u Answearu su žene i sam vlasnik ističe da je izuzetno ponosan na to, jer je svjestan da su žene hrabrije, ali i lojalnije od muškaraca, kada je posao u pitanju. Od prvoga dana u Answearu ni na koji način nisam osjetila rodnu diskriminaciju ili to da muški kolege napreduju i da mogu postići nešto što žene ne mogu, čemu sam nažalost ranije u karijeri svjedočila. Feminizam je itekako utkan u ovu kompaniju i drago mi je što sam dio toga. Nadam se da ima još kompanija koje posluju na ovaj način ili se prema njemu okreću.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

‘Mogu reći da Answear i ja dijelimo iste vrijednosti’

  • Koliko su ti u karijeri, ali i u osobnom životu pomogle druge žene? Ima li među ženama sestrinstva?

Od prvoga dana u mojoj karijeri, ali i privatno, pomagale su mi druge žene i ujedno su mi najbolji mentori, odnosno mentorice, bile žene. Ne želim umanjiti podršku svojih muških kolega, ali smatram da su žene jedna drugoj veliki oslonac. U industriji u kojoj radim postoji jako puno natjecanja i nadmetanja, ali i dalje stojim kod toga da su sestrinstvo i podrška među ženama izuzetno važni i da postoje.

  • Vjerujemo da si i sama često u prilici pomoći drugim ženama u njihovim poslovnim potezima, karijerama, poslovanju. Koliko ti je to važno?

Izuzetno mi je važno, prije svega jer se držim onoga da se sve na kraju vrati, a upravo su žene bile te koje su mi jako puno pomogle na početku moje karijere i one koje su me preporučile, ali i ohrabrile da budem tu gdje jesam. Mogu reći da Answear i ja dijelimo iste vrijednosti i jako sam zadovoljna kada mogu prenijeti znanje te angažirati i podržati suradnice kod kojih prepoznam talent i trud. Sigurno ću i u nekim budućim projektima nastaviti s tom misijom.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

‘Život je jedan i prekratak da bismo se skrivale’

  • Ne bojiš se, uz svoju hrabru i snažnu stranu, pokazati osjećajnost i ženstvenost. Za nas je to uvijek glavna osobina heroine. Shero je žena superheroj čija je najveća snaga ona unutarnja i u sebi nosi snagu osjećaja, ali i senzibilnost. Shero je Istovremeno sposobna izboriti se za snove, ostvariti ih pod svojim uvjetima i sačuvati svoju nježnu stranu. Bori se za ciljeve i ideale zajedno s drugim ženama jer vjeruje u snagu sestrinstva i međusobnu podršku. Shero zna da žene mogu puno toga, a zajedno mogu sve.

Po prirodi sam izuzetno osjećajna, volim reći strastvena, oko svega što radim i ne bojim se pokazati svoje osjećaje, ali i stavove. Oni su dio mene i toga što jesam i vjerujem da samo autentična mogu svijetu ponuditi svoju stvaralačku energiju. Ako ne dopustim svijetu da me vidi i upozna, onda ne razvijam svoje darove, a takav me život zbilja ne bi veselio. Život je jedan i prekratak da bismo se skrivale i bile nešto što nismo. Ženska podrška je u današnjem svijetu stvarno važna i svaka od nas treba biti Shero: hrabra, autentična i iskrena žena, koja će bez zadrške pomoći svojoj sestri.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)
  • Što bi savjetovala mladim djevojkama koje se nalaze na početku svoje karijere?

Savjetovala bih im da budu uporne, strpljive, hrabre, ali i svoje – iskrene, osjećajne, ženstvene. Ako ih prekore zbog njihovih stavova i osjećaja, neka se ne daju sputati, već promijene okolinu i nastave po svom. Neka se vode idejom da se na kraju sve uvijek vrati i da će svaki trud i pomoć jednog dana biti nagrađeni. Koliko god je to nekada teško, neka vjeruju u sebe i neka ne odustaju od svog cilja. Isto tako bih im savjetovala da budu podrška i pomoć svojim sestrama.

Answear_Sandra Gašparić_BeShero_21 (9)

Kolekcija Be Shero

I u trenu, vrijeme je za Sandrinu sljedeću poslovnu obavezu. Pozdravlja nas, a mi napuštamo prekrasni Alertov ured, uvjereni kako je sestrinstvo tu da ostane. Još jednom se pokazalo da hrabre i snažne žene ohrabruju i osnažuju druge žene, dok istovremeno njeguju i čuvaju i svoju nježnu i osjećajnu stranu.

Upravo takva je i nova limitirana kolekcija Answear.Laba, modnog brenda online trgovine Answear, Be Shero. Kolekcija Be Shero naglašava unutarnji osjećaj snage, slobode i ravnopravnosti žena, vjeruje u snagu sestrinstva i međusobnu podršku, a namijenjena je svim snažnim ženama koje se žele dobro osjećati u vlastitom tijelu.

Sandra Gašparić nosi komade iz kolekcije Be Shero.

Sve komade iz limitirane kolekcije možete kupiti na Answear webshopu.

Foto: PR

Učitati još
Zatvori