Priče četvero ljudi zbog kojih vaš godišnji odmor na kraju bude savršen
Priče četvero ljudi zbog kojih vaš godišnji odmor na kraju bude savršen

Priče četvero ljudi zbog kojih vaš
godišnji odmor na kraju bude savršen

Projekt „Upoznajte naše priče” – promocijom zanimanja i stručnim usavršavanjem do stručnog kadra i održivog turizma u jedinstvenim luksuznim hotelima“ provodi Udruga jedinstvenih hrvatskih hotela Stories uz sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta te uz podršku pridruženih partnera na projektu – Hrvatske gospodarske komore, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Turističko-ugostiteljske škole Split te Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

Projekt „Upoznajte naše priče“ fokusiran je na promociju zanimanja u turizmu kroz aktivno uključenje učenika i studenata u sami projekt te edukaciju članica Udruge Stories hotela koju sačinjavaju neki od najpoznatijih i najkvalitetnijih hrvatskih hotela. Kroz intenzivnu komunikaciju s obrazovnim institucijama u sklopu projekta učenike i studente motiviralo se da se prijave za uključenje u projekt te je nastavno na dostavljena motivacijska pisma izabrano 16 učenika završnih razreda osnovnih škola, 37 učenika srednjih turističko ugostiteljskih škola te 7 studenata poslovnih škola i fakulteta sa smjerom turizma. Donosimo priče ljudi koji rade u hotelima diljem obale.

Martinis_Marchi

Toni Miloš, voditelj hrane i pića, Heritage Hotel Martinis Marchi

Toni Miloš voditelj je hrane i pića u heritage hotelu Martinis Marchi, smještenom u uvali Maslinica na otoku Šolti. Ugostiteljstvom i hotelijerstvom aktivno se bavi već više od 20 godina, od samog upisa u Ugostiteljsku školu Split u kojoj je završio smjer za kuhara. Nakon nekoliko godina rada po različitim à la carte restoranima, 2008. godine zapošljava se u tvrtki HL Dvorac kao zamjenik šefa kuhinje u restoranu Martinis Marchi, 2010. godine postaje šef kuhinje uz kontrolu i nadzor administracije za hranu i piće na razini tvrtke, a od 2015. je voditelj odjela hrane i pića te aktivni član odjela za ljudske resurse unutar tvrtke.

Restoran Martinis Marchi goste osvaja tradicionalnim mediteranskim jelima kojima se pristupa na moderan način. Vođeni filozofijom da je namirnica najvažnija, u pripremi jela u Martinis Marchiu koriste prije svega lokalne i sezonske namirnice kako bi se gostima pružio vrhunski mediteranski doživljaj. Toni se kontinuirano usavršava kroz dodatno obrazovanje i kroz dodatno radno iskustvo i suradnju s priznatim europskim restoranima pa tako i u ovom trenutku kao chef gostuje u jednom renomiranom boutique hotelu u Italiji poznatom po izuzetnom gourmet iskustvu koje pruža gostima. Prestižni gastronomski vodič Gault&Millau Hrvatska 2022. ocijenio je restoran Martinis Marchi s visokih 15.5 bodova i dodijelio priznanje za “Najbolju uslugu/servis”, a austrijski Falstaff uvrstio ga je u top 3 restorana u Hrvatskoj.

Stories hoteli
Toni Miloš

Toni svojom predanošću, entuzijazmom i ljubavi prema poslu inspirira nove generacije i ispred tvrtke HL Dvorac uz druge kolege aktivno sudjeluje u uspješnim suradnjama sa srednjim ugostiteljskim i turističkim školama Splitsko-dalmatinske županije. Zahvaljujući ovakvim suradnjama tvrtka HL Dvorac zapošljava učenike po završetku njihovog srednjoškolskog obrazovanja, neki djelatnici “učenici” zadržali su se kod njih i nekoliko godina te su već na voditeljskim funkcijama pojedinih odjela. Tvrtka HL Dvorac također je aktivan član i partner projekta “Uspostave regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva Split” kojeg provodi Turističko-ugostiteljska škola Split.

Ana Cvitkušić, voditeljica hotela i prodaje hotela Bevanda u Opatiji

Ana Cvitkušić je voditeljica recepcije i prodaje hotela Bevanda u Opatiji. Hotelijerstvom se bavi od 2017.

Nakon što je završila Turističku gimnaziju u Vinkovcima Ana se posvetila studiranju na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, smjer Menadžment u turizmu. Već nakon prve godine studije započela je s radom kao pomoćni radnik u plažnom objektu u sklopu hotela, na sezonskim poslovima tijekom ljetnih mjeseci. Zahvaljujući svojoj predanosti i proaktivnosti koju je pokazala u obavljanju svakodnevnih zadataka nakon kratkog vremena postala je zadužena za organizaciju rada plažnog objekta hotela te preuzela sastavljanje smjena djelatnicima plaže te vođenje rezervacija za cjelokupni objekt (plaža i bazen) kroz što je dodatno razvila komunikacijske vještine s gostima i osobljem.
Ana je radila tijekom cijelog studija i iako se radilo o sezonskom poslu, povremeno bi kao pomoćni radnik radila i van visoke sezone u odjelu hrane i pića te u ostalim odjelima po potrebi. Na zadnjoj godini fakulteta, pružila joj se prilika rada na recepciji zahvaljujući kojem je nakon svega nekoliko mjeseci dobila priliku raditi na funkciji voditeljice hotela što radi i danas.

Gledajući unatrag Ana ističe kako joj je u određenim periodima bilo izuzetno zahtjevno uskladiti obaveze na poslu i fakultetu, ali svojim primjerom pokazuje kako se upornost i predanost radu isplatila.

Stories hoteli
Ana Cvitkušić

Sandra Macan, glavna domaćica hotela Adriatic u Rovinju

Sandra Macan je glavna domaćica hotela Adriatic u Rovinju, a u domaćinstvu radi od 2000. godine.
Svoju karijeru u sektoru domaćinstva Maistra Hospitality Group započela je kao sobarica u Villas Rubin i hotelu Eden u kojima je radila od 2000. do 2008.,a od 2009. do 2017. je prošla razvojni put od glavne sobarice do domaćice hotela Monte Mulini te je od 2017. do danas glavna sobarica hotela Adriatic.

Sandra je cijenjena radi svoje kolegijalnosti i dostupnosti, kako kolegama tako i gostima, te zbog načina obnašanja svog posla i svih zadataka – precizna je, izuzetno odgovorna i pedantna. Direktor hotela ističe da može biti ponosan i bezbrižan što ima Sandru za domaćicu, osobu koja sve izazove rješava sa smiješkom te koja je uvijek na usluzi svima. Između ostalog Sandra se pokazala i kao dobar mentor, jako dobro odrađuje treninge, učenje i uvođenje novih djelatnika u posao. Ističe kako je ponosna što može prenijeti svoje znanje i iskustvo na djelatnike koji žele učiti i razvijati se.

„Moje sobarice su moja snaga, želimo sa svojom profesionalnosti, ljubaznosti, osmijesima i brigom o sitnim detaljima svim našim gostima stvoriti ugođaj kao da su kod kuće. Najveće mi je zadovoljstvo vidjeti svoj tim kako svakodnevnim izazovima pristupa s osmijehom te kako iste trudom i zalaganjem uspješno i rješavamo.“

Stories hoteli
Sandra Macan

Mija Medić, voditeljice hotela Vestibul Palace u Splitu

Mija Medić je voditelj hotela Vestibul Palace u Splitu, u hotelijerstvu je od 2015. godine. U Dubrovniku je završila srednju turističku školu, smjer hotelijersko turistički tehničar. Tijekom srednje škole obavljala je stručnu praksu na recepcijama različitih hotela što joj je pružilo prvo iskustvo direktnog rada s gostima i upoznavanje načina funkcioniranja hotela te otkrilo važnost uspostavljanja uspješnog odnosa s gostom.

Stručnu praksu obavljala je i u turističkoj agenciji te je upravo zahvaljujući radu u različitim segmentima turizma tijekom srednje škole shvatila da želi razvijati svoju karijeru u hotelijerstvu. Hotelijerstvo je zavoljela zbog direktnog kontakta s gostom, te mogućnošću da kroz rad u hotelijerstvu gostima pruži nezaboravno iskustvo u destinaciji. Mija je nakon srednje škole upisala Ekonomski fakultet u Splitu, smjer Turističko poslovanje, te je prve tri godine radila kao student na recepciji, te u odjelu hrane i pića u jednom od splitskih hotela.

Na 4. godini studija, 2018., je kao student počela raditi na recepciji hotela Vestibul Palace. 2020. je dobila priliku za vođenje prodaje, a 2022. godine je preuzela i vođenje hotela. Mija u svom poslu najviše voli prepoznavanje potreba gostiju i adrenalin koji vlada u visokoj sezoni, te na samom kraju iskreno zadovoljstvo gostiju s pruženim uslugama.

stories hoteli
Mija Medić

Prilika da učenici vide kako funkcioniraju hoteli

U sklopu individualnih obilazaka različitih Stories hotela učenici osnovnih i srednjih škola imaju priliku upoznati različita hotelska odjeljenja i zanimanja te dobiti savjete za start karijere u turizmu direktno od djelatnika. Izabrani srednjoškolci sudjelovali su na satu otvorenih vrata, a studenti zajedno sa djelatnicima Stories hotela na edukaciji „Personalizirana usluga i upselling u malim luksuznim hotelima“.

U sklopu projekta posebno su se istaknule dvije srednje škole iz kojih je više učenika i učenica izabrano u projektu:

“Izuzetno zadovoljstvo je sudjelovati u projektu ‘Upoznajte naše priče’ koji provodi Udruga Stories hotela, u kojoj je naša škola prepoznala i s kojom dijeli zajedničke ciljeve, a to su: promocija zanimanja u turizmu i njihovo približavanje tržištu rada, te promicanje održivosti i autentičnosti u turizmu. Projekt potiče suradnju i povezivanje strukovnih škola i poslodavaca što doprinosi većoj motivaciji učenika, budućih kadrova u turizmu, te pridonosi razvoju strukovnog obrazovanja u RH. Učenici na primjerima dobre prakse poslodavaca iz skupine Stories hotela, učeći od najboljih, stječu nova znanja iz područja razvoja karijere, prilagodbe tržištu rada i aktualnim trendovima u turizmu”, kaže Ivana Kralj, nastavnica ekonomske skupine predmeta Srednje škole Stjepana Sulimanca iz Pitomače

stories hoteli

‘Turizam ne vidim samo kao uslugu, nego kao i ljubav’

“Djelatnike Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu u Puli, kao Regionalnog centra kompetentnosti u području turizma i ugostiteljstva, na sudjelovanje u natječaju ‘Upoznajte naše priče’ motivirala je prilika da se učenici na zanimljiv i poticajan način približe svome zanimanju i profesionalnoj budućnosti. Projekt je pružio priliku da učenici iskažu svoje impresije i razmišljanja o budućem zanimanju te se izravno informiraju o turističkoj djelatnosti u eminentnim hotelima i tako oblikuju svoje uže interese u struci. Natječaj predstavlja podršku strukovnom obrazovanju, a Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu usmjerena je na pružanje mogućnosti učenicima za sudjelovanje u inovativnim projektima, kao i natjecanjima u Hrvatskoj i svijetu, stjecanje međunarodnih certifikata iz poznavanja stranih jezika, stručne edukacije, sve uz uspješnu suradnju lokalne zajednice i škole.

Same učenice u svojim motivacijskim pismima najizvornije opisuju značaj turističke djelatnosti: ‘Turizam je dobar izbor zbog stalne komunikacije koja je potrebna svakom živom biću – komunikacija nas nadograđuje. Ukoliko možemo usrećiti stranca toplom riječju i osmijehom, onda je to plus za nas i u poslu i u životu“’; ‘Turizam ne vidim samo kao uslugu, nego kao ljubav i trud koji ulažemo u svoju zemlju kako bismo pokazali što nama samima znači naša domovina i predivna prirodna i kulturna bogatstva’. Djelatnici Škole zahvaljuju voditeljima i sudionicima projekta, a inspirativni tekstovi učenika – budućih djelatnika u turizmu upućuju na uspješan nastavak suradnje s Udrugom jedinstvenih hrvatskih hotela – STORIES”, kaže Željka Kondić Dabo, Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu u Puli.

Foto: PR

Učitati još
Zatvori