Otvara se Pelješki most – evo zašto biste se već ovoga ljeta trebali provozati njime
Otvara se Pelješki most – evo zašto biste se već ovoga ljeta trebali provozati njime

Otvara se Pelješki most – evo zašto biste se već ovoga ljeta trebali provozati njime

Danas je i službeno pušten u promet Pelješki most dug 2,4 kilometra koji povezuje Hrvatsku s njezinim krajnjim jugom. Već sada prozvan jednim od najljepših mostova u Europi, Pelješki most djelo je kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation. Put do Dubrovnika nikada nije bio brži, a to je sad idealna prilika da već ovoga ljeta posjetite jedan od najljepših dijelova Hrvatske njezin jug.

Gradnja mosta duga četiri godine

Od službenog početka gradnje 2018. godine, Pelješki most dobio je veliku pozornost čelnika Kine i Hrvatske, što je učinkovito promoviralo napredak projekta. Danas, nakon četiri godine, 2,4 kilometra dugog mosta i izgrađenih pristupnih cesta zadovoljstvo ne skrivaju obje strane. Osim što veličanstveno izgleda iz zraka, most je maestralan i s mora i s kopna. Pelješki most premošćuje Malostonski zaljev između Komarne na kopnu i Brijeste na poluotoku Pelješcu te tako spaja ove bajkovite krajolike. Uz brigu i podršku čelnika obiju strana, kinesko je poduzeće prevladalo negativan utjecaj nove epidemije korona virusa i uspješno dovršilo posao tri mjeseca prije roka, ispunjavajući svoju obvezu izgradnje visokokvalitetnog projekta prema planu, odražavajući izvanredne prednosti u “kineskoj brzini, kineskom upravljanju i kineskoj izgradnji” i drugim aspektima, čime je ustanovljen dobar imidž kineskih poduzeća.

Deset puta teži od Eiffelovog tornja

Pelješki most je ostvario trostranu korist i zajednički razvoj Kine, Hrvatske i Europe. Postao je tako prvi veliki inženjerski projekt izveden unutar teritorija Europske unije koji je financiran od strane EU, projektiran od strane EU, s usvojenim standardima EU, a na čijem je globalnom natječaju pobijedila Kina. Projekt se strogo pridržavao EU specifikacija za izgradnju mostova, posebice, korištene čelične konstrukcije zadovoljavaju najviši standard EXC4 u Europi, a ukupna težina mosta je deset puta veća od težine Eiffelovog tornja. Tijekom izgradnje svojedobno je u jednom pokušaju u morsko dno zabijena čelična cijev duljine 130,6 metara, što  je svjetski rekord. Osim svih tehničkih uvjeta zadovoljeni su i oni za očuvanje okoliša i smanjenje buke kako bi se u okolici normalno održavao biljni i životinjski, morski i kopneni svijet.

Idealna prilika za posjeti jugu Hrvatske

Izgradnja mosta itekako će olakšati život lokalnom stanovništvu, ali i tisućama turista koji iz cijelog svijeta dolaze u Dubrovnik. Nekadašnji put koji je mogao trajati i do tri sata zbog prelaska granice sada traje tek tri minute. Mjesto Komarna u blizini mosta čak je napredovalo zbog mosta. Poslovanje hotela, restorana i supermarketa je u procvatu – prijašnje oslanjanje isključivo na ljetnu turističku sezonu promijenilo se na rad tijekom cijele godine. Ako ste ove godine kojim slučajem krenuli prema jugu, neka vas put odveze na Pelješki most pa prema Dubrovniku. Sigurno će vam ostati u lijepom sjećanju.

Foto: Unsplash

Učitati još
Zatvori