Putovanja se zbog koronavirusa sve više otkazuju. Donosimo savjete što učiniti u toj situaciji

Epidemija koronavirusa ostavila je mnogim putnicima upitnike iznad glave jer se letovi i putovanja sve više otkazuju ili odgađaju. Brojne europske države u utorak su postrožile mjere protiv širenja virusa, između ostalog i zabranama putovanja u pogođena područja. Španjolska je, primjerice, ukinula sve avionske linije prema Italiji i obrnuto, Austrija je zabranila dolaske iz Italije, a Danska je objavila kako će avionima koji dolaze iz pogođenih područja biti zabranjeno sletjeti.

Croatia Airlines je također do kraja ožujka obustavila sve letove na liniji Zagreb-Split-Rim, a objavili su i fleksibilnije uvjete za sve međunarodne letove do 31. svibnja. Hrvatski Nacionalni stožer je već nekoliko puta apelirao na građane da odgode putovanja u zahvaćena područja, a s obzirom na neizvjesnost uzrokovanu koronavirusom, otkazuju se i putovanja i u druge, virusom manje pogođene zemlje. Postavlja se pitanje što možete učiniti ako se nađete u situaciji da vam je putovanje otkazano ili sami razmišljate o tome da ga odgodite. U nastavku smo zato izdvojili nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći.

Što ako vam je otkazan let ili ga sami razmišljate otkazati?

Kao što smo već naveli, brojne aviokompanije otkazuju letove ne samo za Italiju, Kinu i Južnu Koreju, već i za druga, manje zahvaćena područja. Ako vam je otkazan let ili ga sami razmišljate otkazati ili odgoditi, najbolja stvar koju možete učiniti jest kontaktirati avioprijevoznika s kojim ste trebali putovati. Mnogi od njih će vam bez naplate naknade odobriti promjenu datuma leta ili ćete u slučaju da je let otkazan dobiti povrat novca.

Na primjer, Air France i KLM putnicima nude mogućnost besplatnog ponovnog rezerviranja karata za putovanja od 3.3.2020. do 31.5.2020., s tim da se ponovna rezervacija i izdavanje karata moraju obaviti prije 31.5.2020. Croatia Airlines putnicima koji su kupili i koji će kupiti karte do kraja ožujka, a za putovanja planirana do 31.5.2020., odobrava promjenu datuma leta na istoj liniji bez naplate naknade, a novo se putovanje mora realizirati najkasnije do 31.12.2020. Ako nije dostupna klasa prijevoza (cijena) iz originalne karte, naplaćuje se razlika do prve slobodne klase (cijene). Ryanair putnicima kojima su otkazani letovi nudi mogućnost biranja između punog povrata ili putnog kredita koji će se moći iskoristiti na letovima u sljedećij 12 mjeseci.

Kakva su pravila turističkih agencija?

Ako ste uplatili putovanje preko turističke agencije, a zbog novonastale situacije razmišljate o tome da ga otkažete, sigurno se pitate što će se dogoditi s vašim već uplaćenim novcem.

Putovanje inače može biti otkazano od strane agencije ili od strane putnika. Ako agencija otkaže putovanje, putniku se u cijelosti vraća novac, međutim ako putnik želi otkazati putovanje, nema pravo na povrat cijelog iznosa, već visina povrata ovisi o danu otkaza. U pravilu, ako putovanje otkazujete manje od tjedan dana prije puta, nemate pravo na povrat troškova. Ako otkažete od osam do 20 dana prije puta, dobit ćete od 40 do 60 posto uplaćenog iznosa, a ako ste odustali od putovanja 30 i više dana prije polaska, možete dobiti od 70 do 90 posto povrata novca.

Što učiniti s rezerviranim smještajem?

Airbnb je objavio da se rezervacije koje ispunjavaju propisane uvjete za otkazivanje zbog izvanrednih okolnosti mogu otkazati bez naknade. Gost će dobiti potpuni povrat novca, uključujući i sve naknade, a domaćini neće morati platiti naknadu za otkazivanje. Recimo, ako putujete u Italiju ili po Italiji, Uvjeti otkazivanja zbog izvanrednih okolnosti primjenjuju se na rezervacije ugovorene 29. veljače 2020. ili ranije s datumom dolaska 3. travnja 2020. ili ranije. Sve ostale informacije o Uvjetima otkazivanja možete potražiti ovdje.

I Booking.com je proglasio Izvanredne okolnosti zbog više sile koje se primjenjuju za sve rezervacije u objektima u kontinentalnoj Kini i rezervacije putnika iz tog područja s datumom prijave zaključno s 31. ožujkom 2020., sve rezervacije u objektima u Italiji i rezervacije putnika iz Italije s datumom prijave zaključno s 3. travnjem 2020. te za sve rezervacije u objektima u okruzima Daegu i Cheongdo u Južnoj Koreji i rezervacije putnika iz tih regija s datumom prijave zaključno s 31. ožujkom 2020.

U Booking.comu za navedene rezervacije očekuju povrat unaprijed naplaćenih sredstava i poništavanje troškova otkazivanja (naknade, troškove i/ili druge iznose) u situacijama u kojima su gosti zatražili otkazivanje. Booking.com u tim slučajevima neće naplatiti proviziju. Uz gore navedena područja Izvanredne okolnosti se primjenjuju i na individualne slučajeve u kojima putnik s razlogom ne može putovati ili boraviti (npr. zaraza u hotelu izvan područja na koje se odnose Izvanredne okolnosti). Sve dodatne infomacije možete pronaći ovdje.

Bez obzira u koju ste zemlju imali u planu putovati u narednom periodu, najbolje je kontaktirati hotel ili hostel u kojem ste rezervirali smještaj i raspitati se kakva je kod njih procedura otkaza rezervacije s obzirom na trenutnu situaciju.

Foto: Unsplash

0