Kako preživjeti radni dan kad smo zaista neispavani?

Kako bismo očuvali zdravlje, bili produktivni i puni energije jako je važno dobro se naspavati. Nedostatak sna može imati ozbiljne posljedice za naš organizam, odnosno može loše utjecati na metabolizam, usporiti našu memoriju, oslabiti imunitet, izdržljivost i koncentraciju, a utjecat će i na povišen krvni tlak, učinit će da se loše nosimo sa stresom i da nam koža postane suha. Sve to čini nas bezvoljnima i otežava nam uspješno obavljanje svakodnevnih obveza, ali utječe i na naš društveni život. Kako bismo spriječili neželjene posljedice neispavanosti prvu pomoć potražimo u šalici kave, odnosno u nekoliko njih tijekom dana. Svima nam je poznat onaj maglovit osjećaj umora s kojim se borimo jutrima. No, postoji nekoliko načina kako si možemo pomoći u danima kada nas je insomnija iscrpila i pretvorila nas u hodajućeg spavača. Zdrave energetske namirnice, puno tekućine, pozitivan stav i mudrost u organiziranju, pomoći će nama da i takve dane preživimo bez velikih problema.

Puno, puno vode i sasvim malo kave

Voda njeguje i jača tijelo pa je stoga izuzetno važno opskrbiti se dovoljnom količinom ove blagotvorne tekućine. Također, uklonit će toksine iz tijela, ubrzat će metabolizam, kožu učiniti blistavom i elastičnom, a također pomaže u podizanju raspoloženja i uravnotežava broj elektrolita u tijelu. Voda poboljšava funkcije mozga i odlična je za hidriranje naših mišića pa ćemo stoga osjećati odmornije i poletnije. Kofein u kavi povećava hormone stresa pa u danima kada smo neispavani i znatnije osjetljivi, a i kava može utjecati na dehidriranost organizma što također nikako nije povoljno za naše tijelo.

Zeleno lisnato povrće, hrana bogata proteinima i zdravim mastima

Zeleno povrće, pogotovo svježe, pomoći će nam da se naše tijelo opskrbi energijom. Jaja, piletina, riba, zrnati sir, orašasti plodovi, mahunarke i grčki jogurt namirnice su koje će vam vratiti energiju i barem malo nadoknatiti nedostatak sna. Na primjer varivo od kelja idealan je odabir za ručak onih dana kada biste najradije zaspali usred dana.

Vježbajte

Tjelovježba, pogotovo na otvorenom potaknut će lučenje hormona sreće pa ćemo se bolje osjećati i vratiti energiju koja nam je toliko potrebna. Također, sunčeva svjetlost povećat će količinu vitamina D u našem tijelu što će nas također učiniti jačima i zadovoljnijima.

Autosugestija

Ukoliko ćete cijelog dana razmišljati o tome koliko ste umorni i koliko vam nedostaje energije, osjećat ćete se još iscrpljenije. Vedre misli, pozitivan stav i uvjeravanje samog sebe da je sve u redu i da imate dovoljno energije, da vam ništa ne predstavlja problem i da se radujete svim dnevnim zadacima, lakše ćete se nositi s nedostatkom sna i vaša će energija biti riznica produktivnosti i uspjeha.

Pojednostavite svoj raspored

Dan kada ste umorni i iscrpljeni nije vrijeme kada biste trebali probijati svoje granice i obarati osobne rekorde. Biti Wonderwomen je divna i inspirativna misija, no i superžena mora malo odmoriti i usporiti tempo. Kada vam je dan težak odradite samo one zadatke koji su nužni, hitni i bitni, a ostale ostavite za malo kasnije. Kada ste umorni zaboravite na multitasking jer to čak i za najbolje verzije naših osoba zna neslavno završiti. Stoga, imajte na umu da je ključ u jednostavnosti, riješite ono što morate, nasmiješite se i potrudite se zaspati ranije.

Foto: Instagram, Unsplash

0